Tor Rasmussen Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Nettopp skaffet en dyr kraftig bærbar. http://www.hp-expo.com/no/nor/consumer/not...m420a_tech.html Men selv med P4 2.8.GHz, 512 mb DDR så oppleves maskinen som meget treg. Den scorer bare 1500 poeng på 3dmark2001, og 03 versjonen kan bare kjøre 1 test og maskien får 2 poeng. Installerte UT 2003 bare for å teste, og jeg kan ikke si meg imponert. Nå er ikke maskinen tenkt for spilling og slikt, men mer studier og grafikkarbeide, men til og med menyer oppleves som trege. Bare jeg vil forandre litt på ikoner i program-menyen kan det til tider gå tregt og hakkete. Kan dette stemme ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har du installert driver til grafikkort? Jeg slet med det samme som deg helt til jeg installerte riktig driver. Lenke til kommentar
Quisten Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 du har jo kjøpt en bærbar med et jalla skjermkort, hva forventer du? Lenke til kommentar
doh Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 som Quisten sa, du har en maskin med et jalla kort, det vil si, et skjermkort som er integrert. det er aldri aldri bra. for den deler minne med rammen. og for det andre så er harddisken din veldig treg. og så er det bare en vanlig pentium 4 prossessor i den. så maskinen din yter ikke 2,8 hvis du tror det, men lavere. hvor mye lavere vet jeg ikke helt. etter min mening, hvis du har gitt mer enn 13 500 for den maskinen så har du ikke gjort noe kupp. for jeg syns ikke at den er verdt mer enn max max 14 lapper. og det er pga treg harddisk, integrert skjermkort. og bare en vanlig pentium 4 prossessor. Lenke til kommentar
doh Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 sorry skrev litt feil der. angående pris jeg ville betalt. 13000 var litt lite, men jeg hadde ikke gitt mer enn 15k for den. syns det er dårlig da. mye ga du for den???? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg gav 10.000 for den, "brukt" men ny i eske, aldri startet. Fikk førstegangs start med registrering og alt. Kjøpte den av et firma som har bestillt inn feile maskiner. Men som sagt så duger den sikkert mer enn nok til studiene, men kunne jo vært greit å få kjørt noen spill på den også. Lenke til kommentar
doh Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ok, det var en ganske grei pris for den da. men litt kjedelig er det når du vet at firmaet har bestilt inn feile maskiner, vet aldri om de feilene kommer tilbake om det er fiksa. men som sagt, det er et integrert kort på maskinen, som gjør at skjermkortet er dårligere enn det du tror. det beste er skjermkort som ikke er integrert og som ikke deler samme minne. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 OK, så da får jeg leve med det skjermkortet da. Men, det var ikke feil på maskinene, men firmaet hadde bestilt inn feile typer maskiner, slik at de ikke en gang har startet dem. Da er jo det mye maskin for pengene i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå