Gå til innhold

Jobb for 18 åring uten utdannelse?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hvilken jobber jeg kan søke på uten ferdig utdanning? Jeg har bare gått første og andre året på vgs (Bil skade og lakk) og skulle ha skaffet meg lærling plass nå, men var omtrent 0 bedrifter som skulle ha en.

 

Er det noen jobber jeg kan søke på som også har en grei lønning?

 

Er det også et sted jeg kan fks. legge ut en søknad/cv og få svar på steder jeg kan søke om jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser noen som søker etter folk med truckførerbevis som kan jobbe på et lager. Er det noe penger i det?

Høres jo dårlig ut..

Du er det laveste på rangstigen når det kommer til arbeidsmarkedet. Du burde ta den første og beste jobben du får tilbud om. Ettersom du ikke har truckførerbevis (?) eller tidligere erfaring fra lager havner du nok langt ned i søknadsbunken på den jobben, om du skulle være så heldig å få jobben burde du ta den med åpne armer. Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Støtter sykehjem, der får du glatt arbeid, og dersom du gjør en god innsats får du gode referanser som du kan bruke når du søker på andre jobber! Greit betalt er det også.

Lenke til kommentar

Baker :) Kjenner en 18åring som droppet ut av bygg og anlegg på VGS. Han startet nå i September og skal jobbe på bakeriet i 4 år for å ta fagbrevet som baker. Han jobber natt i 2 uker, og har deretter fri 1 uke. Han har også rett over 25 lapper i måneden utbetalt. Om han har en eller annen spesiell avtale skal jeg ikke uttale meg sikkert om, men mener på at han fikk jobben og opplæringen fordi bakeriet trengte folk fort.

 

Du har ikke vurdert å flytte og starte som lærling i bilskade og lakk? Uansett hvilket fagbrev du har, så vil du stille mye sterkere i arbeidsmarkedet. Lykke til :)

Endret av Sørlandsgutten
Lenke til kommentar

Vet at dette føles superduperviktig akkurat nå og hadde dette løst seg så hadde alle verdensproblemer vært løst... det vil si, dere skjønner ikke hva som egentlig ER viktig.

 

Hvorfor risikere noe slikt for en fillesak som en konsert?

 

Blir man tatt risikerer man straff og andre konsekvenser. Å bli tatt for dokumentfalsk kan føre til at du ikke får adgang til visse land (USA?), utestenger deg fra studier og jobber, etc. Er det virkelig verdt det for 2 timer med hyling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...