Gå til innhold

Liten oppgradering av en light gamer pc.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kommet frem til at jeg vil oppgradere pc'n min litt, sånn at jeg er sikker på at BF4 går smooth når den tid kommer! Så tenke å høre med noen karer som har litt peiling på dette, så jeg ikke kjøper og finner ut at noe ikke passer sammen.. for så å gå glipp av BF4 på lanseringsdatoen.

Det jeg tenke var å oppgradere ram'en i pc'n, fra 8 GB til 16 GB.
Jeg har : Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB, Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin. Er det nok med å kjøpe akkurat samme og sette det inn, og starte pc'n så har jeg 16 GB?

Og med samme jeg poster en tråd, tror dere at jeg har kraftig nok pc ellers for å drive BF4, altså bedre grafikk en low.

Her er pc'n min.

Prosessor :
Intel - Core i5 2500K 3,3GHz Quad Core

Skjermkort : GeForce GTX 570 ''GS'' (Kanskje jeg kan kjøpe meg et til og kjøre 2, blir minnet på skjermkortet doblet da, på en måte?)

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme prosessor og grafikkort som deg, dog har jeg 16GB. Jeg har aldri brukt mer enn 6GB minne, så jeg tror ikke du trenger å oppgradere til 16GB riktig enda.

Jeg tror du vil kunne spille på Medium (smooth bildeflyt) eller High med OK bildeflyt, med den maskinen du har nå :)

PS: Jeg tar ofte feil, så kanskje noen andre har noe å komme med her?

Lenke til kommentar

Mitt tips:

Klokk CPU'en din, den holder fortsatt koken så det holder.

Da er det kjekt med en alright CPU kjøler, i tilfelle du ikke har det. Behøver ikke noe mer enn feks Cooler Master Hyper 212 Evo for å jekke den opp litt.

Du behøver ikke mer minne (ram).

Nytt grafikkort kan feks være GTX 770 dersom du har penger til det.

Det vil ikke vær en dobling av minne ved å kjøre SLI, du får effektivt akkurat det samme som ett GTX 570.

Hvilken oppløsning spiller du i?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Heisann. Og takker så mye for svar! Setter jeg pris på!

Jeg har ikke originalkjøleren til prosessoren. Jeg har en slik Noctua NH-D14, som den heter. Så da må det gå an å guffe opp litt, men det har jeg meget lite erfaring med. Gjøres det i bios'en eller? :)

Spiller vel for det meste i 1920x1080.

Så rammen er god nok altså. Det var nå godt å høre, får oppgradere den senere da! Men hvis jeg vil kjøre BF4 på maks når det kommer ut så trenger jeg et nytt skjermkort. Synes prisen på GTX 770 var litt vel dyrt, hva med GTX 760? Hvis ikke effekten dobler seg.. hva er da vitsen med å ha to, om jeg tør spørre?

Prøvde beta'en av BF4, virka som helt ok flyt der. Men slet litt når det ble mye eksplosjoner osv, men det kan jo og være på grunn av at det er beta, og at alt ikke er helt optimalt, kjørte også en beta driver for skjermkortet da.

Igjen, takker for respons! :)

Lenke til kommentar

Kjøleren du har er en av de beste luftkjølerne der ute. Klokk den til 4.5 ghz, det burde den klare med bare en liten økning på spenning. Søk på tutorial overclocking intel 2500k eller noe sånt så får du en liten guide, fins også youtube-videoer som er ganske beskrivende.

Hvis du er ute etter mye for pengene burde du kjøpe noe slikt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=799085&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...