BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Har migrert fra IE til Opera, men...: 1: Den krasjer forferdelig ofte!? 2: "AutoComplete" av forms... finnes det? 3: Huske brukernavn/passord-kombinasjoner? Noen løsninger? Er blitt litt hektet på bl.a. mouse gestures :smile:, så jeg har ganske liten lyst til å gå tilbake til IE :sad: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 1.Ja, den er dessverre litt ustabil hos meg og. 2.Ein slags Autokomplete fins ja, men du må vel fylle inn opplysningar under personal settings eller deromkring. Men det funkar ikkje heilt på same måte som i IE. 3.Passordmanager fins ikkje så langt, men har det inne som forslag til forbetring til neste versjon (6.1?) Send inn dine forslag til forbetringar du og, så er sjansen større til at det dukkar opp :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 den klikker mye hos meg også noen plasser husker den passordene mine...! (?) Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Akkurat, derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk ikke kan bruke IE.. Så lenge den fungerer.. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hvorfor skal alle gå bort ifra Microsoft sine produkter bare fordi dem er Microsoft sine? Microsoft har laaaaaaaaaaang erfaring innen bransjen og lager meget gode produkter.. Jeg er enig i at de burde tatt et sikkerhetskurs for en stund siden borte hos Microsoft men det ser jo ut til å ordne seg nå Hold dere til M$ Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Ja, ikke sant? Jobber som webdesiger, skulle ønske alle brukte IE :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Hvis IE hadde hatt mouse gestures, skulle jeg gladelig gått tilbake. Men hvorfor skulle du som "webdesigner" foretrekke at folk bruker IE? MS sin Embrace and Extend politikk er til å få fnatt av. Opera holder seg, såvidt jeg vet, til W3C sine standarder. Lager man websider etter W3C sine standarder (uten MS sine Extend) vil *alle* webbrowsere kunne se siden, og ikke bare de 90-95% med IE. For eksempel en nettbank som driter i 5-10% av sine potensielle kunder, burde ikke overleve i dagens marked. Hvordan tror du det blir hvis MS tvinges til å lansere en strippet Windows-versjon uten IE og alt annet mikkmakk? Hvis du ikke er oppdatert, så foregår det forhandlinger mellom en god del delstater i USA og MS om hvorvidt de må oppgi kildekoden sin, slik at "strippingen" skal foregå rent og pyntelig. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Når den tid kommer, den tids problemer.. Som du sa.. over 90% av markedet definerer standarden, uansett hvordan man definerer den. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Ser at du ikke kommenterte "nettbank-kommentaren" min. Ser du ikke i det hele tatt det store økonomiske problemet i å kreve at brukerne benytter 1 enkelt webbrowser? Du utelukker da for det første alle som ikke kjører et MS-OS (Linux, Unix, Mac OS osv.). Det er nesten det samme som at du ikke fikk lov til å kjøre igjennom den "billige" bomringen hvis du ikke hadde Ford eller Volvo. Alle andre måtte kjøre en en lang og dyr omvei. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Om en kunde ikke vil betale for ett marked større enn 90-98%.. Noe som ev. ville føre til store ekstra kostnader.. så gjør vi jobben. Det er faktisk lettere å anbefale folk å bruke IE, enn å programmere både for IE, NS, Opera, Mac, OS2, Amiga, og hva ellers.. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 borre: "Du utelukker da for det første alle som ikke kjører et MS-OS (Linux, Unix, Mac OS osv.)" *riste på hodet* Nok en gang et eksempel på at du ikke vet hva du snakker om. IE er direkte støttet for Unix og Mac, og det er vel ikke umulig å få det til å gå under Linux heller, selv om ikke M$ gir ut en versjon for Linux. Så det å si at man utelukker alle som ikke kjører MS-OS stemmer ikke. Ellers kan jeg være enig i at det er en lur tommelfingerregel å følge W3C sine standarder. MVH Andreas Aulin Lenke til kommentar
super Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Opera kan enkelt tilpasses brukeren, det kan ikke MSIE. Å samle vinduer på operas måte er utrolig effektivt, særlig hvis man surfer mye og har flere sider oppe samtidig. Er enig i at Opera har blitt noe ustabilt, men det virker bedre i 6.01. Har kjørt Opera siden 3.60, som var den mest stabile leseren jeg noen gang har prøvd. Krasjet aldri, noe MSIE da gjorde flere ganger pr. dag. Nettsider som ikke støtter Opera graver etterhvert sin egen grav. Bruker Fokus nettbank, som ikke lenger virker i Opera. Ser derfor etter en annen bank. Om noen har forslag mottas det med takk. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Super: Prøvd Skandiabanken ? Vet ikke hvordan denne fungerer med Opera, men ellers syns jeg denne er bra. Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Opera 6.01 har ikke kræsja hos meg en gang enda, brukt det siden det ble gitt ut(vel og merke ikke så lenge siden men..har brukt det en DEL siden da hehe =) Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hvorfor ikke være litt patriotiske? Vi har en nettleser som er fullt på høyde med, om ikke bedre, enn det Microsoft klarer å diske opp med. Det er godt nok for meg. Har ikke opplevd klikking til dags dato. Digger mus-manøvre, filnedlastingsvinduet og muligheten til å ha interne vinduer. Magnus Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 01:15, tZar skrev:Nok en gang et eksempel på at du ikke vet hva du snakker om. IE er direkte støttet for Unix og Mac, og det er vel ikke umulig å få det til å gå under Linux heller, selv om ikke M$ gir ut en versjon for Linux. Vil det si at Unix/Linux/Mac faktisk omfavner MS sin "Embrace and Extend" politikk? Isåfall kan man bare glemme å legge all skyld på MS. Et annet problem med å kode websider utover åpne standarder slik som W3C, er at man låser seg i en monopol-situasjon. Tenk deg den dagen MS innfører lisens på IE (lite sannsynlig sier der) eller MS går konkurs (ganske lite sannsynlig). Hva med alt det arbeidet som må gjøres i å kode om websider. Jeg er ikke webdesigner, men tviler meget sterkt på at å lage en webside med W3C som utgangspunkt er dyrere enn å lage "IE-sider". Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: super skrev (2002-02-16 01:28):Bruker Fokus nettbank, som ikke lenger virker i Opera. Ser derfor etter en annen bank. Om noen har forslag mottas det med takk. Uten at jeg skal blande meg, synes jeg det virker som mye arbeid for lite å skifte bank bare fordi den ikke støtter Opera?? Særlig hvis du ellers er fornøyd med Fokus? Men selv bruker jeg SkandiaBanken - ingen gebyrer, bra support, og den fungerer fint med Opera. Mvh. Eivind. Lenke til kommentar
super Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Quote: On 2002-02-16 15:17, eivindbirkeland skrev: Quote: super skrev (2002-02-16 01:28): Bruker Fokus nettbank, som ikke lenger virker i Opera. Ser derfor etter en annen bank. Om noen har forslag mottas det med takk. Uten at jeg skal blande meg, synes jeg det virker som mye arbeid for lite å skifte bank bare fordi den ikke støtter Opera?? Særlig hvis du ellers er fornøyd med Fokus? Men selv bruker jeg SkandiaBanken - ingen gebyrer, bra support, og den fungerer fint med Opera. Mvh. Eivind. Hvis Opera brukere boikotter bedrifter som ikke støtter nettleseren, vil de etterhvert som flere forstår hvor overlegen Opera er, tape penger på det. Da må de etterhvert følge etter. Litt ekstra arbeid for å gjøre verden bedre, det er et lite offer. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Å sammenligne Opera og Iexplorer blir omtrent som å sammenligne Notepad og Microsoft Word. Notepad (Iexplorer) er et helt greit program som ikke klikker. Word (opera) er et program som er mye mer effektivt, og du har massevis av instillinger, og drøssevis av funksjoner - men det klikker av og til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå