BirgerCaC Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Nå har det seg slik at jeg har ett samsung kamera som jeg fikk meg i 2011. Dette begynner å bli litt slitt. Dessuten bruker jeg AA batterier på kameraet, og disse batteriene må byttes hele tiden, så jeg er sikker på at det er med lønnsomt å kjøpe ett annet kamera. Dessuten så vil jeg filme i HD kvalitet da jeg filmer og legger ut endel filmer på you tube. Noen som kan hjelpe meg? Jeg bruker kameraet til å ta bilder i f eks ett juleselskap eller lignende en gang iblant. Jeg tar endel bilder privat, men jeg vil ikke kalle meg hobbyfotograf, eller noen profesjonell. Når det gjelder dette å ta bilder så tar jeg kun slik som alle andre. Altså endel privat osv. Når det gjelder filming så er jeg mer kresen. Jeg filmer fyrverkeri og legger ut på you tube og dette året vil jeg ha bedre kvalitet på filmene mine Dermed vil jeg ha ett kamera som filmer av den kvaliteten at det karakteriseres som HD på you tube. 740 p tror jeg det var, eller mer Dessuten så bør kameraet være strømfattig, eller ha oppladbare batterier eller lignende. Jeg er ganske fornøyd med samsung kameraet, men jeg er åpen for andre forslag. Har hatt litt problemer med zooming med dette gamle kameraet jeg har. Dere kan gå inn på profilen min for å se detaljert hva slags kamera jeg har hatt fra før. I tillegg til dette så må kameraet kobles til stativ så jeg vil at dette skal gå med kameraet samt at kameraet må lagre bildene over på SD kort, men det regner jeg mer at det er på alle kameraer. Ellers så vil jeg kunne zoome med kameraet uten at det bråker når jeg zoomer. Når jeg zoomer med kameraet jeg har nå så kommer det en lyd under zooming og den lyden blir med i filmen og det er ikke kult! Spesielt ikke når du skal filme fyrverkeri! Jeg vil at kameraet skal være fra komplett.no og prisen skal være under en 1000 lapp. Håper at dere kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776798 Det har 720p HD Video. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Kameraet så bra ut, men jeg skal ha råd til ett stativ til 130 kr ved siden av for 1000 lappen. Så dermed så er kameraet litt for dyrt, men går kanskje til nød. Så ihvert fall ut som ett meget bra kamera! Det som er viktig er at denne lyden ved zooming ikke kommer med i film, så husk på dette dere andre Ellers så må kameraet filme i HD osv som jeg nevnte, men om noen kan finne ett litt billigere kamera, med egenskepene jeg ser etter så hadde jeg blitt glad Ellers så så kameraet han over her kom med veldig bra ut! GODT forslag Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Så mange krav og så lite penger.. Kvalitet koster Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har tre krav... 1) Film i HD 2) Strømfattig 3) Lyden av zooming kommer ikke med på film. Burde være mulig å få til det Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Får/Må legge på en tusing til da Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg finner selv kamera som er gode nok til de to første kravene mine, men det er vanskelig å finne ett som ikke bråker under zooming slik at bråket kommer med under filming... Får se litt nærmere, men kom gjerne med forslag! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Ok, da tror jeg at jeg venter med kamera til kanskje neste år. Vil slite ut det jeg har først så dermed blir det kun stativ til kamera i første omgang. Når jeg sa skal bytte kamera så anter jeg at det er samme hvilket jeg velger. Jeg vil helst ha slik ekstern zoom og denne bråker jo endel, så dette får jeg vell bare akseptere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Du kan vurdere en ekstern opptaker og synkronisere lyd/bilde i etterkant, da slipper du støy. Zoom H4n er en populær modell men relativ dyr. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2013 Føler nok dessverre at dette ble for dyrt. Jeg vil helst ikke investere i noe til over 1000 lappen med da ett stativ. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Til å filme youtubevideoer og slikt er dette kameraet helt ok til 312kr: http://dx.com/p/720p-hd-3mp-cmos-compact-digital-video-camera-w-4x-digital-zoom-av-out-sd-slot-grey-2-4-tft-lcd-59669 Tar bilder i 12 mpix, men er ikke særlig kompakt. Du kan også risikere å få toll på det, men dx skriver stort en lavere verdi. Om du skulle fått toll på det hadde det kostet: 171kr+312+78= 561kr Også kan du bare glemme garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil ikke kjøpe fra utlandet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Canon Powershot S110 Så kan du bruke det til alt og få knall gode bilder Er visst en del som bruker det for youtube også og komplett? har du gavekort på 1000 der? 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Ok Skal vurdere forslagene! Ja, jeg har det Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 http://www.komplett.no/canon-digital-ixus-132/776796#!tab:extra http://www.komplett.no/canon-digital-ixus-132/776798#!tab:extra Hvilket av disse kameraene ville dere anbefalt til litt bilder samt en del filming etter mitt behov (les førstepost)? Lenke til kommentar
tow Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 http://www.komplett.no/canon-digital-ixus-132/776796#!tab:extra http://www.komplett.no/canon-digital-ixus-132/776798#!tab:extra Hvilket av disse kameraene ville dere anbefalt til litt bilder samt en del filming etter mitt behov (les førstepost)? Det kommer an på om du foretrekker svart eller blå neglelakk. Hint: Du har linket til ett og samme kamera, kun fargen er forskjellig. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 Ok, så de er helt like? Hvorfor er det da en så stor forskjell i pris? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Fordi blått er kulere enn svart! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. november 2013 Forfatter Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Ok Idiotisk mener jeg, men nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt om farge så lenge kameraet fungerer, så dermed så blir det nok det svart på meg. Ingen grunn til å bruke så ille mye mer for å ha ett kamera blått når det som ligger innvendig er det samme. Som sagt så vurderer jeg å kjøpe dette, men er det kjapt noen andre innspill om andre kameraer til en prisen? Endret 17. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå