Gå til innhold

Nytt kamera med HD kvalitet

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg har ett samsung kamera som jeg fikk meg i 2011. Dette begynner å bli litt slitt. Dessuten bruker jeg AA batterier på kameraet, og disse batteriene må byttes hele tiden, så jeg er sikker på at det er med lønnsomt å kjøpe ett annet kamera. Dessuten så vil jeg filme i HD kvalitet da jeg filmer og legger ut endel filmer på you tube. Noen som kan hjelpe meg? :)

Jeg bruker kameraet til å ta bilder i f eks ett juleselskap eller lignende en gang iblant. Jeg tar endel bilder privat, men jeg vil ikke kalle meg hobbyfotograf, eller noen profesjonell. Når det gjelder dette å ta bilder så tar jeg kun slik som alle andre. Altså endel privat osv. Når det gjelder filming så er jeg mer kresen. Jeg filmer fyrverkeri og legger ut på you tube og dette året vil jeg ha bedre kvalitet på filmene mine :) Dermed vil jeg ha ett kamera som filmer av den kvaliteten at det karakteriseres som HD på you tube. 740 p tror jeg det var, eller mer :) Dessuten så bør kameraet være strømfattig, eller ha oppladbare batterier eller lignende. Jeg er ganske fornøyd med samsung kameraet, men jeg er åpen for andre forslag.

Har hatt litt problemer med zooming med dette gamle kameraet jeg har. Dere kan gå inn på profilen min for å se detaljert hva slags kamera jeg har hatt fra før. I tillegg til dette så må kameraet kobles til stativ så jeg vil at dette skal gå med kameraet samt at kameraet må lagre bildene over på SD kort, men det regner jeg mer at det er på alle kameraer.

Ellers så vil jeg kunne zoome med kameraet uten at det bråker når jeg zoomer. Når jeg zoomer med kameraet jeg har nå så kommer det en lyd under zooming og den lyden blir med i filmen og det er ikke kult! Spesielt ikke når du skal filme fyrverkeri!

Jeg vil at kameraet skal være fra komplett.no og prisen skal være under en 1000 lapp. Håper at dere kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet så bra ut, men jeg skal ha råd til ett stativ til 130 kr ved siden av for 1000 lappen. Så dermed så er kameraet litt for dyrt, men går kanskje til nød. Så ihvert fall ut som ett meget bra kamera! :) Det som er viktig er at denne lyden ved zooming ikke kommer med i film, så husk på dette dere andre :) Ellers så må kameraet filme i HD osv som jeg nevnte, men om noen kan finne ett litt billigere kamera, med egenskepene jeg ser etter så hadde jeg blitt glad :)

Ellers så så kameraet han over her kom med veldig bra ut! :)

GODT forslag :)

Lenke til kommentar

Ok, da tror jeg at jeg venter med kamera til kanskje neste år. Vil slite ut det jeg har først så dermed blir det kun stativ til kamera i første omgang. Når jeg sa skal bytte kamera så anter jeg at det er samme hvilket jeg velger. Jeg vil helst ha slik ekstern zoom og denne bråker jo endel, så dette får jeg vell bare akseptere.

Lenke til kommentar

Til å filme youtubevideoer og slikt er dette kameraet helt ok til 312kr: http://dx.com/p/720p-hd-3mp-cmos-compact-digital-video-camera-w-4x-digital-zoom-av-out-sd-slot-grey-2-4-tft-lcd-59669

Tar bilder i 12 mpix, men er ikke særlig kompakt. Du kan også risikere å få toll på det, men dx skriver stort en lavere verdi. Om du skulle fått toll på det hadde det kostet:

171kr+312+78= 561kr

Også kan du bare glemme garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok :p Idiotisk mener jeg, men nå bryr jeg meg ikke i det hele tatt om farge så lenge kameraet fungerer, så dermed så blir det nok det svart på meg. Ingen grunn til å bruke så ille mye mer for å ha ett kamera blått når det som ligger innvendig er det samme.

Som sagt så vurderer jeg å kjøpe dette, men er det kjapt noen andre innspill om andre kameraer til en prisen? :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...