kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hei Jeg var å kjøpte et maro objektiv til mitt nikon D7000. Når jeg kom hjem nå, ser jeg at det står DG på objektivet. På det som fulgte med D7000 står det DX på, Jeg klarer jo ikke å ta bilder med det nye objektivet. Er det mulig å få dette til å virke? Eller har jeg gjort noe dumt nå? Prøvde å google dette, men fikk ikke så mye svar. Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Objektivet du har er sikkert eit sigma. Sigma bruker DG på objektivene sine og DG betyr Optimalisert for Digital. Er du sikker på at det er eit nikon objektiv? Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Stemmer at det er Sigma, men han i butikken sa det passet til Nikon. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Siden han i butikken sa det passet, vil jeg tro det passer. Det står vel antakelig "Nikon" et eller annet sted på pakningen/esken. Passer det (fysisk) på kameraet ditt? Hva mener du med at du ikke får tatt noe bilde? Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg får kameraet på noen ganger, noen ganger ikke. For å få kameraet på må jeg ta av og på objektivet. Hvis jeg er kjapp klarer den å ta et bilde også, men så henger hele kameraet seg opp. det vil verken gå av eller på. (det står at kameraet er på selv om jeg slår det av) Da må jeg ta objektivet av og på igjen for at kameraet skal gå av. Det står Sigma for nikon på det ene dekselet på objektivet. Men hva er egentlig forskjellen på et DG og et DX objektiv da? Takker for svar Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Når jeg har fått kameraet på, klarer den å ta et bilde eller no hvis jeg er kjapp, men når den ikke klarer å ta bilder mer, henger kameraet seg opp. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg får kameraet på noen ganger, noen ganger ikke. For å få kameraet på må jeg ta av og på objektivet. Hvis jeg er kjapp klarer den å ta et bilde også, men så henger hele kameraet seg opp. det vil verken gå av eller på. Men hva er egentlig forskjellen på et DG og et DX objektiv da? Du bør rense kontaktflaten på kamerahuset og objektivet med en tørr microfiber klut. DG er for fullformat kamerahus ex. D600 og DX er for crop kamerahus ex. D7000 DG virker på begge kamerahusversjonene, mens DX ikke er beregnet for fullformat kamerahus... Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Da skal jeg prøve det. Tusen takk for kjappe svar Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Da skal jeg prøve det. Tusen takk for kjappe svar Jeg har prøvd å rense kontantene uten at det hjalp. Har lest om fler som har brukt det, så rart at det ikke fungerer. Får vel kanskje levere det inn? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg var å kjøpte et maro objektiv til mitt nikon D7000. Hva er det egentlig du har kjøpt? Spesifisert....type/betegnelse eller post et bilde av objektivet...?! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Høres ut som du har et problem med objektivet. Hvis det er en eldre utgave, så er det mulig at det holder å oppdatere firmware på objektivet. Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Det er sigma sitt. 50mm macro objektiv. Jeg kjøpte utstillingsmodellen så jeg er ikke sikker på hvor gammelt det er. Vet du hvor man eventuelt kan oppdatere firmwaren? Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Her er bilde Her er bilde Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Vet du hvor man eventuelt kan oppdatere firmwaren? Er det noe a la dette tilfellet? http://photo.net/nikon-camera-forum/00b77V For oppdatering av firmware bør du kontakte selgeren du kjøpte objektivet av...? Det er kanskje like greit å vurdere kjøp av et "nyere" makro-objektiv... Endret 23. oktober 2013 av flageborg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Jeg ville tatt med kameraet og objektivet tilbake til butikken og vist dem dette, selv om det er en utstillings-modell skal det fungere på kameraet. Så får du avgjøre der om du vil heve kjøpet levere inn objektivet til oppdatering eller prøve og få en god deal på et annet objektiv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Er det noe a la dette tilfellet? http://photo.net/nikon-camera-forum/00b77V Det virker som om det er samme problem ... 50mm-en er forøvrig et meget trivelig objektiv - og er kjent for å være meget skarp. I tillegg fungerer den som portrettobjektiv på D7000. Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja det virker som om det er samme problemet. Jeg får gå tilbake med det imorgen og se hva de kan gjøre med det Igjen, tusen takk for gode svar Lenke til kommentar
kof356 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Fikk levere objektivet på service gratis, så får håpe det fungerer når jeg får det tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå