s0ppen Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har inett fra NGT, og såklart en NGT router, Netopia sak. og i tilleg har jeg en SMC router, så jeg kan ha inett på flere maskiner. MEN, jeg har problemer med å sette opp ftp over inett. når jeg setter i ledningen fra ngt routeren i min data, så funker det fint. Men når jeg tar den inn i SMC routeren, funker det ikke lengere. Er det da en annen ip jeg må bruke, eller hvordan kan jeg få dette til å fungere? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvorfor har du en SMC router i tillegg til routeren fra NGT? Du trenger IKKE SMC routeren for å kunne ha flere maskiner på nett (siden NGT allerede leverer en router). Det eneste du trenger, er en vanlig hub eller switch. Slik du har det, fører det jo bare til at ting NAT'tes dobbelt opp. Kan du bruke SMC routeren som en vanlig switch? Altså sett kabelen fra NGT routeren inn i en av LAN portene på SMC routeren og skipp hele routerdelen til SMC routeren?. Dersom det ikke funker, anbefaler jeg deg å skaffe deg en vanlig switch i stedet for SMC routeren. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 du må forwarde(nat) ftp port + ip fra ntg router til den andre routeren, og derfra til pcen med ftp...vet ikke om du ble klok av dette...eller du kan koble ntg routeren til en hub/switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå