runejors Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hvordan bør jeg sette opp nettverket mitt slik at leieboer kan benytte nettet uten at de har tilgang til våre filer, mapper etc Router har både QoS og VPN mulighet Kanskje en egen ruter er det beste alle svar mottas med takk Rune Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 En router med separat gjestenett er ofte det beste. Da slipper du problemer som flere routere kan gi. Men uten at du opplyser om ISP eller routermodem, så er det dumt å utbrodere. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Hei er Telenor og jeg har følgende modem P-2602HWT-F3 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Da foreslår jeg at du setter opp f.eks en Asus RT-N66U som trådløsrouter og med gjestenettverk (i Asus) for hybelboer. Sett så opp routermodem i bridge. I nettleser gå til: 10.0.0.138. Brukernavn : "admin" Passord : blanktNår du kommer inne gå til Network -> WanSett Mode til "Bridge". Trykk Apply. Dersom du ikke får nett på Asus etter å ha bridget P-2602, så kan du sette opp pålogging i Asus med PPPoE bruker/passord. Med denne løsningen får du stabilt nettverk. Du kan velge om gjestenettverket skal ha tilgang til lokalnettet ditt eller ikke. Endret 23. oktober 2013 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
runejors Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2013 Da foreslår jeg at du setter opp f.eks en Asus RT-N66U som trådløsrouter og med gjestenettverk (i Asus) for hybelboer. Sett så opp routermodem i bridge. Dersom du ikke får nett på Asus etter å ha bridget P-2602, så kan du sette opp pålogging i Asus med PPPoE bruker/passord. Med denne løsningen får du stabilt nettverk. Du kan velge om gjestenettverket skal ha tilgang til lokalnettet ditt eller ikke. Takk skal du ha skal prøve dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå