WaterMarked Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Lite tips viss du opplever mye smerter og evt ikke greier settene. Er dog ikke ekspert.. Tror ikke du har vondt av å ta av noen kg på noen av øvelsene viss du ikke greier settene\reps, spesielt viss du ender opp med smerter. Etter hva jeg har forstått, gå ned noen kg slik at du greier alle settene (selv om man en gang blant har en dårlig dag der alt går til h*lvete), spesielt viss du opplever å få vondt. Man er aldri sterkere enn det svakeste ledd, og det er ikke nødvendigvis musklene som er det svakeste leddet. Sener etc kan bli overbelastet, noe som fører til smerter. Dette kan føre til dårligere fremskritt viss man ender opp med små skader som forhindrer deg i og fullføre treningen. Det kan og utvikle seg viss dette skjer ofte. Det er ett tegn på overbelastning, evt feil teknikk, det kan føre til større plager viss man velger og ignorere smertene. En ting jeg har gjort viss jeg ikke har greid settene etter en økning er å ta ett ekstra sett og rep 1-3 ganger, for å så slenge på 2.5kg og fortsette som normalt. Det har skjedd noen ganger at en vekt oppleves som lett før jeg skal øke, men de få kg ekstra gjør at jeg ikke greier og fullføre. Veldig plagsomt når det skjer, enten om det er en dårlig dag eller at kroppen skal protestere! Uansett, lykke til. Endret 10. februar 2014 av WaterMarked Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 11. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2014 Jeg har hatt problemer med å fullføre overheadpress, men ellers har jeg gjort stort sett alle settene. Jeg har også deloadet både på mark,benk,knebøy, barbell row og ohp, men jeg er oppe på hva jeg var på før igjen, eller høyere. Knebøy føler jeg er tyngre for ryggen enn for bena for tiden. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Fettprosent på rundt 20. Nok fett liggende rundt magen nå. Jeg velger å gå ned litt slik at jeg får bedre grunnlag til å bygge. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg er syk. Blir aldri frisk igjen. Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Ble frisk igjen likevel, og har begynt å trene igjen. Trener bare for vedlikehold så gidder ikke å notere det. Legger ved maten i stedet. Ligger på 1500-1700 kcal dagen. Tipper det er et underskudd en plass mellom 400 og 700 kcal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå