sjefen_ Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hmm, viktig å være høflig, men dette er ulempen med å handle fra en butikk langt vekk, kan ikke bare møte opp og si hei. Men man bør være forsiktig med å skrike forbrukerråd med en gang, den fører ingen vei. Lenke til kommentar
OleSTAVANGER Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Norsk kjöpslov er klinkende klar på den punkten att Selger har rett på 2 försöker att reparere ett produkt.Deretter har kunden rett på att heve kjöpet eller få ett nytt produkt. Men selger kan IKKE byte ut produktet mot ett brukt.Det er IKKE ett reparasjons försök. Og blir man lovd ett fabrikks nytt produkte skriftligen så er det meget merkligt om samme selger kort stund etterpå trekket det tillbake. Kompenseres kunde fördi saks behandlingen trekker ut på tiden så ska ikke kunden miste kompensajonen fördi selger kompenserer kunden med ett defekt produkte. Chefen för Itbutikken var mer opptatt av att fortelle hvor dyrt det skulle bli hvis alle som returnerte disker skulle få en nye disk. Ärligt talat..er det kundenes problem? Da eg påpekade at eg ble lovd en större disk som kompensasjon så svarte chefen fölgende: "Har man sendt en 80GB til reperation, så får man en 80GB igen.... Og da vi ikke har samme forståelse for hvad avancen er på computerudstyr, så tror jeg ikke vi kommer længere.... Beklager." Med Venlig Hilsen / Best Regard Peter Sunesen " Dette til tross for at eg fikk en defekt 120GB harddisk i retur.Da eg sente den i retur fikk eg nokk en gang en defekt 80GB. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Det er nok ikke uten grunn at It butikken gjør slik. Sannsynligvis er du Ole en stor tufs som tror du kan alt, og har rotet til dette selv. At du har fått 3 harddisker med feil er svært usannsynlig. Skjønner godt at IT butikken ikke vil ha noe med deg å gjøre. Sannsynligvis så kan du ikke normal folkeskikk engang. Jeg er helt enig med ITButikken i denne saken. Sjefen har tydelig tatt den riktige avgjørelsen. Når sjefen ser at det er umulig for bedriften å oppfylle kundens ønsker, er det rett av ham å be kunden sende saken til forbrukerrådet fremfor å fortsette med klagemail og annen sur form for kommunikasjon. Jeg jobber selv i et datafirma, og opplever ofte kunder som er usaklige og krever både det ene og andre. I alle tilfeller hvor kunden har gått til Forbrukerrådet har kunden tapt - nettopp på grunn av syltynt klagegrunnlag. I ditt tilfelle virker med mye mer sannsynlig at det er harddisk-kabelen eller IDE-kontrolleren som er defekt fremfor selve harddisken. Dette er jeg sikker på at ITButikken også har konkludert med - derfor blir det en vanskelig sak for deg dersom du går til Forbrukerrådet. PS: Å sverte en webshop her inne uten å legge frem alle fakta er rimelig lavmål - og jeg regner med at de fleste her inne klarer å "lese mellom linjene" hva som egentlig har foregått mellom deg og ITButikken. Tror nok du ikke har så mye å hente hos Forbrukerrådet dessverre... Lenke til kommentar
OleSTAVANGER Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 De disker eg har sent i retur har alle blitt testet av ItButikkens verksted, ALLLE har vart defekte. As easy as that. Lenke til kommentar
OleSTAVANGER Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Trenger ikke å sverte ner ITbutikken..den biten fikser de så bra sjöl. Önsker bare å få det eg betalte for i utgangs punkte.Ikke mer eller mindre.Men om Forbruker rådet meiner at eg har rett på en ny disk eller å heve kjöpet, da er merkeligt om eg som kunde ikke skulle godta det. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er vel den fellen de fleste går i, når de poster "negativ" respons fra webshoper her på forumet. De legger ved den "negative" mailen og utelater hele komunikasjonen fra den første mailen de sendte til webshopen. Og på den måten blir jo hele posten vinkla i en retning. Feigt, og viser vel igrunnen at de tviler på sin sak? Hvis jeg hadde vært skråsikker på min sak, ville jeg iallefall lagt ved HELE komunikasjonen mellom meg og en eventuell webshop, om jeg skal dele erfaringen med noen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Norsk kjöpslov er klinkende klar på den punkten att Selger har rett på 2 försöker att reparere ett produkt.Deretter har kunden rett på att heve kjöpet eller få ett nytt produkt. Hvor i alle verdens land og dager står det? Jeg har aldri sett noe slik i forbrukerkjøpsloven. Når sjefen ser at det er umulig for bedriften å oppfylle kundens ønsker, er det rett av ham å be kunden sende saken til forbrukerrådet fremfor å fortsette med klagemail og annen sur form for kommunikasjon. Seriøst, det er spørsmål om en 80gb harddisk her, som sannsynligvis ikke koster en tuselapp engang. Hvordan kan det bli "umulig" for butikken å oppfylle? Pr. definisjon vil jeg ikke si at dette volder selgeren en ulempe/utgift som står i vesentlig mislighold med varens art. bfisk Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 De disker eg har sent i retur har alle blitt testet av ItButikkens verksted, ALLLE har vart defekte. As easy as that. Og det er hinsides enhver tvil at diskene har vært defekte når du har mottatt dem? Det du sier her er jo bare at diskene var defekte ved retur ITbutikken. Det aner meg dessuten at vi bare hører litt av historien her. Nekter å tro at de behandler deg slik helt ut av det blå, bare fordi du har 3 defekte disker. Du har nok oppført deg lite elegant selv, tipper jeg. De gjør jo bare akkurat slik man skal. De har brukt sine muligheter til å hjelpe deg, og når det ikke er nok, vil de at du tar det via forbrukerrådet. Helt ok det. Har du en bra sak, så ordner det seg. Det at de ikke vil handle mer med deg, er nok fordi du har vært sleivkjeftet og vanskelig. Lenke til kommentar
OleSTAVANGER Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Eg har sent 40 mailer till Itbutikken sen denne saken startet. har snakket i telefon med Chefen for ItButikken. Har fyllt ut 2 Klage skjemar ( inget svar ) 90% av mailene har vart av den type att eg har lurt på hvilken type disk eg ska få i retur.Men da de ikke kan tala om for kunden hvilken type disk han / hon får i retur, da er det noe merkligt på gang. På hvilken annen måte kan kunden få rett på ny disk når Itbutikkens egne verksted sier att diskene Ikke er brukandes? Hvor langt må kundene strekke seg for att få ett nytt produkt? Uansett hva eg eller ITbutikken har sagt så har de IKKE gjett meg det eg har betalt for. Lenke til kommentar
OleSTAVANGER Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Afventer ankomst til lager. 15-09-2003 08:18:04 Vare modtaget. Videregivet til tekniker Teknisk undersøgelse. 15-09-2003 10:35:42 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted. Returnering til leverandør 15-09-2003 13:34:48 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør Afventer RMA-nummer fra leverandør 17-09-2003 09:32:16 Returnummer modtaget. Skal sendes ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Uansett hva eg eller ITbutikken har sagt så har de IKKE gjett meg det eg har betalt for. Det får jo bli opp til Forbrukerrådet å avgjøre. 1000 poster med negativ informasjon om ITButikken her inne hjelper deg ikke stort i en eventuell sak... Lykke til - og håper du vinner saken dersom du virkelig har krav på det. Ellers regner jeg vel ikke med at du poster noe mer dersom du taper... Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har også hatt store problemer med Itbutikken. Har ventet i to måneder (!) på å få returvare (grafikkort). Forhørte med med Forbrukerrådet i dag, og den jeg snakket med syntes jeg burde heve kjøpet. Har sendt forespørsel til Itbutikken om å få hevet kjøpet. Får håpe de er vennlig innstillt..... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Önsker bare å få det eg betalte for i utgangs punkte.Ikke mer eller mindre.Men om Forbruker rådet meiner at eg har rett på en ny disk eller å heve kjöpet, da er merkeligt om eg som kunde ikke skulle godta det. Det var vel jeg som postet den første posten som gikk på hvordan ordlyden i mailene dine til itbutikken var. Det er jo som sagt viktig å holde en så seriøs tone som overhodet mulig. Jeg kunne liksom ikke forstå at de skulle behandle deg slikt helt ut av det blå. Hvis det er som du sier at du har såpass peil at du 99% sikkert kan si at det er harddiskene som har skapt problemer, og ikke 3departs programmer eller noe annet av hardwaren din så støtter jeg deg 100%. Jeg har selv levert harddisk til itbutikken på RMA, og det tok ufattelig lang tid før jeg hørte noe om den. De hadde sendt disken til USA, der den ble reparert og sendt i retur til danmark, for så å bli sendt til meg. Det må ha kostet flere ganger mer enn det hadde kostet å sende en ny disk med en gang. Bare tenk på all frakt, fortolling, internt arbeid, timepris-reparasjon osv.... Trenger ikke å sverte ner ITbutikken..den biten fikser de så bra sjöl. Det har du forsåvidt rett i. DrErling Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Er mulig ITbutinkken har rett i denne saken. Men som sagt overfor klarer de veldig fint å rakke ned på seg selv. Jeg syntes heller ikke det er lavmælt å rakke ned på webshoper her når de er såpass useriøse sol ITbutikken. For det er de! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Kan vi få advart folk sterkt nok mot denne useriøse røversjappa? Greit nok at alle sjapper har sine problemer. Men hos de fleste hører det til sjeldenhetene. Hos ITButikken danner det seg et tydelig mønster her inne på forumet. Greit nok at nesten alle butikker har klager her inne, men de som har lest litt vet godt hva jeg snakker om. Jeg tviler på at alle dreier seg om i utgangspunktet krasse kunder. Tingen er kanskje ofte at man bruker så inn i he**** lang tid på å engang nå fram i det tragiske supportapparatet til itbutikken at man holder på å eksplodere når man først når fram. Tålmodigheten har tatt slutt, noe som fører til frustrasjon og dermed bærer samtalene preg av dette. Noe annet kan ikke itbutikken vente seg når de opptrer så arrogang og overser kundene på den måten de gjør (ufattelig lang responstid på mail, ofte tafatte svar og spørsmål som allerede er besvart tidligere i mailthreaden osv). Kort sagt, jeg vet hva jeg snakker om, og enten dere tror det eller ikke stupte jeg med en overbærende og positiv mine ut i det retursystemet første gang. Nå, et år senere, er jeg bare frustrert, bitter og sjokkert. Delen med salg, levering og det som gir penger i kassa fikser de fint, men straks det er bittelitt i veien så kollapser hele systemet rundt kunden og man står der med buksene nede og skriker nytteløst på hjelp. Mangfoldige hardt oppsparte kroner fattigere. Konklusjon: Lytt til erfarne folk, HOLD DERE UNNA ITBUTIKKEN! Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 ingen som tviler på at it-butikken ikke er på topp, men en allerede treg service blir ikke bedre av at man mottar 40 mail (jeg tør tippe at ikke alle er like saklige og presise) angående en retur. Tålmodighet og høflighet er to viktige dyder. Ole, du siterer selv hendelsesforløpet, og der står det svart på hvitt hvorfor det tar så lang tid. Er det da vits i å mase på de? Tutinene er trege og tungvindte (RMA til produsent), men noen ganger er det sånn. Forresten så gjelder ikke forbrukerkjøpslovens $ om retting her da de ga deg en ny vare. Dette gjelder ikke som rep. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 ingen som tviler på at it-butikken ikke er på topp, men en allerede treg service blir ikke bedre av at man mottar 40 mail (jeg tør tippe at ikke alle er like saklige og presise) angående en retur.Tålmodighet og høflighet er to viktige dyder. Ole, du siterer selv hendelsesforløpet, og der står det svart på hvitt hvorfor det tar så lang tid. Er det da vits i å mase på de? Tutinene er trege og tungvindte (RMA til produsent), men noen ganger er det sånn. Forresten så gjelder ikke forbrukerkjøpslovens $ om retting her da de ga deg en ny vare. Dette gjelder ikke som rep. Det tror jeg ikke du har rett i med mindre den nye varen en annen modell. Det er for kunden irelevannt om "reparert" vare er ny eller reparert. Går varen stadig i stykker under normal bruk skal kunden ha rett til å heve kjøpet uansett. Det var hvertfall intensjonen (ref. problemer med mobiltelefoner og biler) Uansett er ikke tålmodighet er ikke en dyd man trenger i forbindelse med forbrukerkjøp. Ved kjøp av standardvarer som PC-deler gjelder det at DU velger om du skal ha ny vare eller få den reparert. Denne retten kan bare fravikes dersom varen har stor verdi (Bil.o.l.) eller varen ikke kan skaffes ny. Når man behandles som man gjør i ITButikken er heller ikke høfflighet en dyd man skulle behøve å etterstrebe. De oppfører seg ikke som annet enn kjelteringer som atpåtill oppfører seg grovt og ufint. Skjell dem ut. En annen sak er at høflighet eller rettere sagt en god porsjon pragmatisme kan lønne seg. Bite i seg at selger er en idiot, smile og ta imot noe som ikke er 100% når alternativet er tilfredsstillelsen av å skjelle ut og mota ett eller annet om ett år. Babel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå