Gå til innhold

Hvis du måtte velge...

h2233

Anbefalte innlegg

Eggeburgeren ser ut som den består av eggerøre ferdigfrossen i en runding med et lag spam på toppen.

Tror nok jeg tar pølsa, selv om jeg egentlig ikke er en stor pølsespiser.

Spam?

Jeg velger pølsa. Jeg tviler på at det har noe å si at den har ligget lenge på grillen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har sikkert bare blitt hjernevaska av Hellstrøm eller en eller annen annen matnerd. No worries.

Tar pølsa selv, rett og slett pga. prisen. Vet ikke hva den eggegreia koster, sikkert helt OK.

Det er noe hipster-greier, i alle fall. Ser ikke noen problemer med å spise opp alt på dyret i stedet for å kaste det.

Lenke til kommentar

Jeg spiser renest mulig mat, du blir hva du spiser.

I rest my case. Det at en mesterkokk som Hellstrøm syns MUK ser ufyselig ut, kvalifiserer ikke for å kalle MUK avfall. Det er smak og næringsverdi av det ferdige produktet som teller.

MUK har blitt mye bedre med årene, så ikke vær en av de som blir skremt så lett av "oh wow, pølsekuler fra prior inneholder MUK!"

Ta det med ro. Ha et balansert og variert kosthold så går det nok bra med deg. Sjelden du finner reflekterte kloke ord rundt dette temaet, og isteden propaganda for å skremme befolkningen.

MUK og rent kjøtt er like sunt, slik jeg har forstått er MUK like behandlet som annet, bare brukt forskjellige maskiner for å skjære kjøttet. Men disse MUK-produktene kan ofte være tilsatt mye hvitt mel og er blandingsprodukter, men du dør ikke. Og nei, du blir ikke hva du spiser. Ikke ta wasa så seriøst.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

I rest my case. Det at en mesterkokk som Hellstrøm syns MUK ser ufyselig ut, kvalifiserer ikke for å kalle MUK avfall. Det er smak og næringsverdi av det ferdige produktet som teller.

MUK har blitt mye bedre med årene, så ikke vær en av de som blir skremt så lett av "oh wow, pølsekuler fra prior inneholder MUK!"

Ta det med ro. Ha et balansert og variert kosthold så går det nok bra med deg. Sjelden du finner reflekterte kloke ord rundt dette temaet, og isteden propaganda for å skremme befolkningen.

MUK og rent kjøtt er like sunt, slik jeg har forstått er MUK like behandlet som annet, bare brukt forskjellige maskiner for å skjære kjøttet. Men disse MUK-produktene kan ofte være tilsatt mye hvitt mel og er blandingsprodukter, men du dør ikke. Og nei, du blir ikke hva du spiser. Ikke ta wasa så seriøst.

Din subjektive mening har du din rett på..Jeg er uenig, mat er medisin, mat er hva som gjør at du fungerer, hva du putter i deg vil gi et utslag enten negativt eller positivt..

Hvete,MUK,raffinert sukker osv er ting jeg prøver unngå ha i kostholdet, men jeg er ikke så streng at jeg ikke nyter en pølse eller 4 engang i blant..

Lenke til kommentar

Når en ernæringsfysiolog sier at MUK er like sunt som vanlig kjøtt bør jo det bety en del? Finner flere eksempler på nettet.

Okay, bra det da. Da er du ikke helt skremt hvertfall. Sliter man med fedme eller andre ting skjønner jeg at ting blir strengt såklart.

Men ja, hør på ekspertene som har et reflektert bilde av helheten istedenfor matnerder som Hellstrøm. Programmene hans er jo så manus som du får det, med samme "oppskrift" (pun intended) hver gang.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Når en ernæringsfysiolog sier at MUK er like sunt som vanlig kjøtt bør jo det bety en del?

Okay, bra det da. Da er du ikke helt skremt hvertfall. Sliter man med fedme eller andre ting skjønner jeg at ting blir strengt såklart.

Men ja, hør på ekspertene som har et reflektert bilde av helheten istedenfor matnerder som Hellstrøm. Programmene hans er jo så manus som du får det, med samme "oppskrift" (pun intended) hver gang.

den ernæringsfysiolog hadde ikke jeg hørt på, jeg kjøper selv for det meste kjøtt fra frittgående dyr som spiser gress mange kaller det økologisk eller bio dynamisk landbruk, jeg kaller det bare ekte mat med en klump av empati for dyrene sitt velferd.

Utifra dette virker det som forskere er veldig i tvil på hvor bra det er

http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/3137.htm

Lenke til kommentar

den ernæringsfysiolog hadde ikke jeg hørt på, jeg kjøper selv for det meste kjøtt fra frittgående dyr som spiser gress mange kaller det økologisk eller bio dynamisk landbruk, jeg kaller det bare ekte mat med en klump av empati for dyrene sitt velferd.

Utifra dette virker det som forskere er veldig i tvil på hvor bra det er

http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/3137.htm

de* De ernæringsfysiologene. Vel, vel. Når man ikke hører på folk som jobber med ernæring og føler man vet bedre selv, vel, da får man det svaret man vil høre. Ikke nødvendigvis svaret man burde høre på.

Akkurat. Sikkert flott det, men ikke get "to worked up" about it som de sier.

Lenke til kommentar

Poenget er uansett ikke hva som er sunnest. Det handler om global solidaritet. Det at vi importerer biffer fra andre (fattige) land, det medfører nødvendigvis at det blir mindre kjøtt på de som bor i disse landene.

Man kan selvsagt spise belgfrukter for å få de stoffene som er i kjøtt som man trenger. Men all den tid det faktisk foregår kjøttproduksjon, så syns jeg faktisk man skal spise opp dette, og ikke kaste det.

Blir litt som "kan de ikke bare spise kake, da". :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...