Ned Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hei! Jeg går for øyeblikket på BI Nydalen og er på mitt andre år her. Nylig hoppet jeg over fra økonomi og adminstrasjon til finans etter å ha forhørt meg med flere medelever, egne interesser og litt googling. Ved nærmere undersøking så ser jeg nå at det går en inflasjon i antall studenter til økad, juss og samfunnsvitenskaplige fag. Dette gjør jo at man får baktanker hvorvidt man vil få en interessant jobb ved enden av studiet med så mange å konkurrere mot. Det skal sies at jeg har et høyt snitt foreløpig, selv om jeg på mange måter ser meg som ganske gj.snittlig i alt jeg driver på med. Mitt eneste ønske er å drive med noe jeg brenner for og at jeg vil være finansiell uavhengig til å kunne reise mye og nyte dette ene livet man har fått tildelt. Dette gjør at jeg også har ambisjoner om å ta masteren på en velrenomert skole i utlandet samt se på muligheter om å jobbe utenlands etter endt studie. Av mine passions er jeg opptatt av politikk, økonomi, filosofi og andre metafag som er intelektuellt utfordrende. Dette gjør jo at jeg i stor grad har et ønske om å ta flere fag ved siden av det studiet jeg går på nå. Misforstå meg rett, finans er spennende og utfordrende, men samtidig så ser jeg også demografien jeg studerer med og mulighetene etter studiene så ser det ut som at det store flertallet ender opp i en "crunch numbers and sell them" stilling. Det jeg har sett på hittils er muligheten til å ta matematiske fag på Blindern som kalkulus osv samt ta politisk økonomi og/eller jussfag. Derfor lurte jeg på om noen har et innblikk i hvilke retninger jeg kan ta sammen med finans som vil gjøre at jeg nærmer meg mine personlige mål? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Ville tatt matte og/eller programmering. Kanskje spesielt sistnevnte er nyttig, men du ender jo opp som en tallknuser da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå