Gå til innhold

iPad mini 2 eller Ipad Air?

iPad-dillemmaet  

21 stemmer

1. 1. Hvilken ipad har du mest lyst på?

• iPad Mini 2
    • iPad Air
    • iPad 2
      0
    • iPad 1
      0
    • Ska'kke ha noen ipad!
    • Usikker
    • Begge to!

Anbefalte innlegg

Nå som katten er ute av sekken står vi som liker Apple overfor det vanskeligste valget på en stund. Skal vi gå for den lette, tynne og superraske iPad mini 2, eller den lette, tynne, og superraske iPad Air? ;)

Forskjellen er jo i praksis en skjermforskjell på nesten 2 tommer, og en prisforskjell på rundt 800 kroner.

Muligens vil det også være forskjell på kamera. Men begge har den fantastiske oppløsningen på 2048x1536 og den mye omtalte A7-chipen.

iPad mini har blitt littegrann tykkere og tyngre enn den har vært, mens iPad Air har blitt merkbart lettere og tynnere.

Oppsummeringsvis kan man si at iPad mini har blitt mer lik enn fullstørrelses-iPad, og fullstørrelses-iPad har blitt mer lik ipad mini.

Legg inn svaret ditt i pollen, og begrunn for guds skyld svaret. Er iPad Air for stor for jakkelommen? Er iPad mini 2 for liten for skikkelig skolebruk? Og så videre.

Jeg er rett og slett veldig usikker selv.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Legg inn svaret ditt i pollen, og begrunn for guds skyld svaret. Er iPad Air for stor for jakkelommen? Er iPad mini 2 for liten for skikkelig skolebruk? Og så videre.

10" i jakkelommen? Det skulle jeg likt å sett!

Lenke til kommentar

Ja, syr man inn en ekstra lomme går det selvsagt fint i alle jakker. Men er nok mere praktisk og finne en slags bag eller noe og henge den i, for komforten sin skyld.

f.eks

should_strap_iPad_modulR2-436x436.jpg

Er iPad Air for stor for jakke lomma? Ja, det syntes jeg

Er iPad mini for liten til skolebruk? Vel, det blir jo en smak sak ettersom de stort sett gjør det samme, så sliter litt med og begrunne det veldig godt, men en større skjerm er behageligere og jobbe på, mens en med mindre skjerm er hendigere og behageligere og dra med seg rundt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes mini'en min er perfekt størrelse, så kommer til å oppgradere til den nye om jeg får solgt den jeg har nå. Får plass i en del av jakkene mine, så er enkel å få med rundt. Brukte min gjennom en MBA, og til lesing og enkle notater funket den perfekt for meg. Hadde laptop til de tyngre oppgaver som excel og lange tekster, men det må man vel stort sett ha uansett.

Forøvrig prøvde jeg Surface RT en måneds tid under samme studiet, og den var bedre til word-processing, men håpløs ellers.

Lenke til kommentar

Nå er det jevnt mellom mini og Ipad Air ser jeg :)

Jeg har fortsatt store problemer med å bestemme meg. Egentlig har jeg lyst på begge, men det klarer jeg bare ikke rettferdiggjøre. Hadde f.eks vært lettere å hatt både en ipad mini 2 og en Surface Pro 2, da disse har delvis forskjellige bruksområder og styrker/svakheter. Men ipad mini 2 og iPad Air er jo egentlig like på alt unntatt skjermstørrelse.

Egentlig så vet jeg nok innerst inne at iPad mini 2 er det rette valget for meg. Men vet ikke om jeg orker ventetiden på den, at den ikke har fått lanseringsdato er helt utrolig frustrerende. Dette blir enda verre for meg, da jeg skal modellen med 4G/LTE.

Nuvel ... Får vel vente på anmeldelser.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Er i akkurat same situasjon som deg. Hadde eigentlig bestemt meg for iPad Mini 2 om den fikk retina og gode spesifikasjonar. Har hatt iPad 1 og iPad 3, nettopp solgt iPad 3 og er klar for ny. Men det er hardt å vente ein mnd ekstra for iPad Mini, og eg er redd eg kjem til å sakne den store 9,7" skjermen som eg er vand med sjølv om eg hadde bestemt meg for iPad Mini.

Har lyst på begge to, men det kan eg ikkje forsvare økonomisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...