miicard Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Jeg har en Samsung 700Z7C bærbar PC som kom med ferdiginstallert Windows 8. Jeg skal nå bytte ut harddisken med en SSD og ønsker å installere Windows 8 fra scratch. Jeg har en Win8-ISO fra MSDNAA som jeg vil benytte (kom ingen Windows-plate sammen med PCen).Vil dette fungere bra med produktnøkkelen min? Jeg har hentet den ut ved hjelp av Belarc Security Advisor, den er ikke tilgjengelig i dokumentasjonen til, eller fysisk på, selve PCen.. Samsung gjør dette fryktelig tungvint og yter dårlig support. Endret 23. oktober 2013 av miicard Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Er usikker på en .iso fra MSDNAA (sikkert Dreamspark). Men siden pcen kom med Windows 8 ferdig installert, så ligger nøkkelen lagret i BIOS, og skal kunne la seg aktivere med en ny clean install. Har i alle fall hørt om folk som sier at det har fungert veldig bra. Har ikke testet dette ut selv. Lenke til kommentar
miicard Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Ser ut som det du sier med nøkkel i BIOS stemmer. Men i forhold til .iso, får man ikke lik .iso-fil uansett om man henter den fra MSDN(AA) eller kjøper den av Microsoft på vanlig måte? Det er vel heller ikke noe spesielt med OEM (bortsett fra produktnøkkel)? .iso-filen jeg har gir samme SHA1 som den man finner her, så da prøver jeg meg på en install. Det beste hadde vært å få tak i en fungerende Win8.1-iso, men virker ikke som om det er verdens enkleste sak. Endret 23. oktober 2013 av miicard Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Skal i prinsippet være likt, men Microsoft endrer likevel noe på selve .iso filen som f.eks gjør at filen kun kan brukes med Volum lisens nøkler, oppgraderingsnøkler og Retail nøkler. Men tror det du ønsker skal fungere greit jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå