ltdata Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hva slags metoder kan jeg bruke for å sette min egen kurs på en aksje? Altså vurdere om den er billig eller dyr? Finnes det noen youtube videoer eller andre manualer på norsk eller eventuelt engelsk med metoder for å verstette en aksje? Og på hvilke grunnlag velger dere aksjer? basert på nøye analyser eller bare magefølelse og nyheter? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Magefølelse. Hver gang Funcom skal annonsere et nytt spill en eller annen dato: KJØP. Et par dager før spillet skal komme: SELG. Ellers har laks vært greit å holde på de siste 2 årene. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hva slags metoder kan jeg bruke for å sette min egen kurs på en aksje? Altså vurdere om den er billig eller dyr? En aksje er verdt det markedet er villig til å betale, så hva "din egen kurs" er er revnende likegyldig.. "Enkle metoder" og magefølelse er en aldeles glimrende måte å kaste bort penger på, men det finnes mange morsommere måter.. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 En aksje er verdt det markedet er villig til å betale, så hva "din egen kurs" er er revnende likegyldig.. "Enkle metoder" og magefølelse er en aldeles glimrende måte å kaste bort penger på, men det finnes mange morsommere måter.. Min egen vurdering av aksjen verdi må da være viktig hvis jeg skal sitte long? Jeg skjønner at en aksje kan bli hypet opp og stige i verdi pga av det. Altså en boble, Men det er risikabelt. Hvilke er disse morsomme måtene? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Teknisk analyse, lese årsrapporter og børsmeldinger osv. (da er det like greit å følge rådene fra dem som får godt betalt for å analysere dette). Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hvilke er disse morsomme måtene? Jeg siktet til morsommere måter å kaste bort pengene sine på, for eksempel fyll og fanteri.. Lenke til kommentar
Systematisk Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det finnes mange måter å verdsette aksjer på. Enkle ratioer som Price/Earnings basert på regnskapstall, eller grundige analyser av bedriften og dens fremtid som leder til en diskontert kontantstrøm og hvor verdien til slutt fordeles per aksje. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hva slags metoder kan jeg bruke for å sette min egen kurs på en aksje? Altså vurdere om den er billig eller dyr? Finnes det noen youtube videoer eller andre manualer på norsk eller eventuelt engelsk med metoder for å verstette en aksje? Og på hvilke grunnlag velger dere aksjer? basert på nøye analyser eller bare magefølelse og nyheter? Read and learn http://pages.stern.nyu.edu/~%20adamodar/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå