Gå til innhold

Er det lov i konkurransesvømming å ta hudtransplantasjon så man kan lage svømmehud mellom fingrene for å svømme fortere?

Need44speed

Anbefalte innlegg

Er ikkje uenig i at barbering er eit lite inngrep, men det er fortsatt ein unaturlig kroppsmodifisering som eigentlig ikkje har noke med sporten å gjere.

Slike spørsmål er det vanskelig å svare på, i mange sporter så sliter ein også med ein rekke med gråsoner.

Kvifor skal det f.eks være lov å hive i seg proteinpulver og ikkje steroider?

Protein kan ein få i seg med naturlig mat, og steroider produserer kroppen sjølv i mindre menger.

Etterkvart som at spesielt legevitenskapen utvikler seg så må også reglane endrast.

Mest sannsynleg så vil vi nok i framtida få to klasser innanfor proff-idretten. Den eine klassa vil være ei naturlig klasse der det ikkje er lov med kunstige hjelpemiddler som legemiddler, kosttilskudd og kanskje til og med joggesko med demping(?).

I den andre klassa vil det nok bli ei meir "alt er lov" holdning.

Personleg så trur eg dette er meir sannsynleg at vi får ei slik løysning enn at ein klarer å lage klare og forutsigbare grenser for kva som skal være lov og ikkje lov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde med en kvinnelig svømmer fra Øst-Tyskland. Hun fikk mannlige kjønnshormoner uten å vite det. Dette førte til at hendene hennes vokste noe enormt, faktisk så mye at hun fikk kallenavnet "dolokket"! (Fra en dokumentar på NRK.)

Jeg hadde planlagt å se den dokumentaren om OL-deltakere fra DDR, men det ble glemt.

Har du en link så jeg kan se den på Nett-TV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...