Gå til innhold

Er det lov i konkurransesvømming å ta hudtransplantasjon så man kan lage svømmehud mellom fingrene for å svømme fortere?

Need44speed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^det blir ikke det samme for det står "birth defect" men jeg snakker om plastisk kirurgi eller hudtransplantasjon. svømmehud mellom fingrene gir også større fordel enn mellom tærne antar jeg.

Uten at jeg vet svaret, ville jeg tro at det å operere på seg fordeler er likestilt med å ta doping for økt ytelse.

Når det er sagt har ikke såkalt webbed feet noen særlig effekt på prestasjonene i svømming.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Uten at jeg vet svaret, ville jeg tro at det å operere på seg fordeler er likestilt med å ta doping for økt ytelse.

Men dersom vi følger denne tankerekka så burde det vell ikkje være lov å barbere vekk brysthåra heller?

Barbere vekk kroppshår vil også være ein måte å manipulere kroppen på slik at ein oppnår ein fordel.

Vil lovligheitsspørsmålet koke ned i alvorligheitsgraden av det inngrepet som blir gjort?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å forstørre hendene?

Hvordan skal man liksom gjøre det?

Det skjedde med en kvinnelig svømmer fra Øst-Tyskland. Hun fikk mannlige kjønnshormoner uten å vite det. Dette førte til at hendene hennes vokste noe enormt, faktisk så mye at hun fikk kallenavnet "dolokket"! (Fra en dokumentar på NRK.) Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Men dersom vi følger denne tankerekka så burde det vell ikkje være lov å barbere vekk brysthåra heller?

Barbere vekk kroppshår vil også være ein måte å manipulere kroppen på slik at ein oppnår ein fordel.

Vil lovligheitsspørsmålet koke ned i alvorligheitsgraden av det inngrepet som blir gjort?

Vel, å barbere seg kan nok neppe sies å være et inngrep og er etter min erfaring generelt mer akseptert enn plastikkirurgi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...