MKLars1 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Heisann! Jeg har en Samsung 370R5E laptop med et lite problem. Dimmingen har sluttet å fungere, jeg har leitet rundt på google og søkt litt. Har slått av alt som heter automatisk justering, strømsparing etc, men får ikke dimmingen til å fungere slik som den skal. Både før og etter installering av Win 8.1 Det er dual Grafikk (Integrert og et PCI-buss kort: AMD Radeon HD 8750M) Har prøvd å resette alt, reboot, ingen løsning. Prøvd å endre alt til maks/manuellt og reboot Ingen løsning. Har også sendt mail til kjøpsbedriften, men tenkte jeg skulle spørre her for å slippe å sende den inn til reparasjon uten grunn. Må legge til at skjermen hverken er lys eller mørk og har ingen missfarginger eller flimmer. Takker for svar!MVH: Morten Larsen Endret 23. oktober 2013 av MKLars1 Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Er det slik at hurtigtastene for endring av lysstyrke ikke fungerer? Altså feks fn+ f3/f2? En ting du da kan teste, er om du får justert lysstyrken i windows. (Høyre museknapp på "batteri-ikonet" nede i høyre hjørne. ---> juster lysstyrke ----> så justere på slideren i bunnen av bildet). Fungerer dette, er det mest sannsynlig hurtigtastdriverene som det er noe galt med. Lenke til kommentar
MKLars1 Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Hurtigtastene fungerer ikke, glemte å legge til det. Prøvd å slå av og på skjermen via hurtigtastene og prøvd å justere lysstyrken. Har prøvd å gå inn i Windows og ordnet dette, uten hell desverre. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Aha! Først kan du gjerne dobbeltsjekke en gang til at du har skrudd av automatisk justering av lysstyrke: "Høyreklikk på batteriikonet" ---> strøminnstillinger (vet ikke om det er korrekt oversettelse på Norsk Win 8.1) ----> endre strømprofil (på den aktuelle strømprofilen du har nå) ----> Endre avansert ----> scrolle ned til skjerm , klikke på den ----- > adaptive lysstyrke. (se bildet på link under) https://dl.dropboxusercontent.com/u/10191412/adaptive.png Videre så skal jeg finne frem driverene til hurtigtastene dine.... Innen et par minutt! Lenke til kommentar
MKLars1 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Det har jeg gjort ca. 100 ganger Dog igår kveld fant den ut at den skulle kjøre på full lysstyrke, og i mårrest var det på samme viset igjen. Ikke helt mørk skjerm, men langt ifra lys.... Får også opp ikonet når jeg bruker FN + F2/F3 og den beveger seg opp og ned, uten endring i lyset til skjermpanelet.. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hehe! Aha, da trenger jeg ikke ta det helt i tskjeformat Neste tips må da være å åpne oppgavebehandleren, og så avslutte prosessen som heter: Easy display manager". Og deretter gå inn på: C:\Program Files (x86)\Samsung\Easy Settings, ---> Høyreklikke og egenskaper på "dmhkcore.exe" . ------> kompatibilitet ---> sett den som åpne i windows 7 modus, samt huke av for "kjør som administrator". Deretter starte programmet. Muligens du må ta en restart. Hjelper det? Lenke til kommentar
MKLars1 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Hehe! Aha, da trenger jeg ikke ta det helt i tskjeformat Neste tips må da være å åpne oppgavebehandleren, og så avslutte prosessen som heter: Easy display manager". Og deretter gå inn på: C:\Program Files (x86)\Samsung\Easy Settings, ---> Høyreklikke og egenskaper på "dmhkcore.exe" . ------> kompatibilitet ---> sett den som åpne i windows 7 modus, samt huke av for "kjør som administrator". Deretter starte programmet. Muligens du må ta en restart. Hjelper det? Easy display manager eksisterer ikke? Selve fila ligger dog på program files (x86)\Samsung\Settings, -----> Easydisplaymanager2.dll Filen "dmhcore.exe" eksisterer ikke så fremst at jeg har funnet den Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Hmmm... Gå inn i Kontrollpanel, og så på "legg til eller fjern programvare". Og se om easysettings ligger der. Og eventuelt avinstaller. Deretter last ned SW updaterprogrammet til samsung: http://www.samsung.com/hk_en/support/model/NP370R5E-S02HK-downloads (håpet på å finne kun easysettings-driverene, men fant ikke de til din maskin...) Se om du der inne kan velge å installere easysettings. Kan være at du etter installasjon må inn i mappa som beskrevet tidligere, og velge å starte easysettings, eller dmhkcore.exe (gjerne begge om du har dem) i win 7/kompabilitetsmodus samt administrasjonsrettigheter. Mener bestemt at det er easysettingsprogrammet som er problemet. Jeg hadde samme problem som det med min 7 serie. Endret 24. oktober 2013 av MeFF Lenke til kommentar
MKLars1 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Finner ikke i legg til / fjern programmer... Men da jeg skulle starte SW updater kommer dette: sManager.exe - fant ikke startpunkt httpPushClose startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, C:\WINDOWS\SYSTEM32\urlmon.dll. Lenke til kommentar
MKLars1 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Stor takk til MeFF! Viste seg at SWupdate måtte reinnstaleres, bios oppdateres, nye skjermkort drivere og ikke minst hadde Samsung lagt ut en egen bugfiks til skjermpanel lyskontroll som ble lastet ned og innstalert. Alt dette var på grunn av Win 8.1 Nå fungerer alt utmerket og dataen er igjen i full rulle som alltid! Takk for denne gang! Endret 25. oktober 2013 av MKLars1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå