Gå til innhold

[Løst] Singel Xeon på dual socket hovedkort?

OV-103

Anbefalte innlegg

Vi skal bruke en HP Proliant DL38 G8 på jobben. Problemet vårt er at CPU hastighet er veldig viktig, og LGA 2011 CPU'er finnes ikke i så veldig høye hastigheter når det er snakk om 26xx serie CPU med støtte for to CPU'er.

Det vi da lurte på er å kjøre en E5-1660v2 på 3.7 GHz, for så å bytte til to stykk 26xx CPU'er når de kommer i høyere hastighet.

Problemet er at 16xx serien støtter jo ikke dual CPU systemer.

Jeg har lest en del på nettet at det ikke skal være noe problem å kjøre en CPU på et dual socket hovedkort, men jeg ser ikke noen plass om det betyr at det vil virke med en CPU som ikke er laget for å støtte flere CPU'er i samme system.

Så vil jeg kunne kjøre en E5-1660v2 på et dual socket hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 380 g8 med 2x 2620 prosessorer og ettersom jeg kan se på produktsiden så støtter serveren kun E5-2600 serien

Ja, jeg så også den. Men håpet er at det som offisielt støttes, og det som faktisk virker er to forskjellige ting..

Utrolig plagsomt at det ikke finnes noe på 3.6GHz eller over på LGA 2011 med dual CPU støtte...

Lenke til kommentar

Du får da eventuelt bygge egen server med 4x cpu slots :) Det burde da falle i smak

Dessverre så brukes den til sanntids fysikk simulering som ikke kan deles opp i flere tråder, så klokkefrekvens er det aller viktigste. Flere kjerner og CPU'er gjør at vi kan simulere flere objekter, men om vi skal øke kompleksiteten på objektet, så er det bare raskere klokkefrekvens som hjelper..

Lenke til kommentar

vist det er bare klokkefrekvens som har mest å si, vil ikke da en i7 haswell cpu være bedre?

Serveren vi bruker har LGA 2011 socket, så vi er litt låst til det.

Men jeg har akkurat installert serveren på site, og det fungerte med E5-1660v2 :).

Endret av OV-103
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...