AnonymDiskusjon Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hei! Jeg har et problem med dårlige vaner som på alvor går utover studieresultatene mine. I høst startet jeg å studere ved en høyskole (som skal forbli anonym). Jeg kommer rett fra videregående, hvor jeg hadde svært gode studievaner, noe som gav gode resultater. Problemet ligger i overgangen fra videregående til høyskole. Jeg er vandt med god oppfølging i skolen (mange prøver, etc). Før hver prøve kunne jeg gjennomgå stoffet uten problemer, fordi pensumet var relativt kort i forhold til tiden. Jeg gjorde meg vandt til skippertaksmetoden (forstår at noen mener det er en elendig studievane, men for meg var det den hellige gral). På høyskoler krever man derimot mer selvstendighet, man har gjerne bare en eksamen i slutten av semesteret, og som man forstår blir skippertak vanskeligere. Jeg føler ikke "presset", som vanligvis drev meg fremover, og dette gjør at tiden heller blir brukt til å spille dataspill, se på TV, feste, etc. Dette har pågått så lenge at jeg har problemer med å gjøre noe med det. Jeg er lat av natur, det er nesten som om det er en del av de kroppslige funksjonene mine. Det å skulle bli skoleflink elev med de studievanene som kreves av meg er som å skulle slutte å puste. Samtidig har eg store ambisjoner. Det er nesten som jeg er dømt til å lide psykisk. Jeg vil bare at det skal stoppe. Noen råd eller innspill? Takk Anonymous poster hash: 0ea5e...a32 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 hahaha, samme problem her, heldigvis har de veldig mye øvinger på NTNU, så føler meg litt reddet. Mitt forslag, heng med venner, avtal tider dere studerer sammen på, spør de deg, så aldri si nei! Si ja selvom du kanskje ikke trenger det, gjør det likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå