Vectrex Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Så akkurat på http://www.quad.no Der sleger de bærbare maskiner med p4 1.6 Ghz, 256mb Ram, 20Gb Hd ++ til kr. 19995. er disse maskinene bra? Virka jo som noe kraftige greier!! Noen som har erfaringer med slike maskiner? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Det er mogleg eg tek feil, men eg var inne og kikka litt på quad-bærbar, men så langt eg såg så var det kun tilgjengeleg med XGA (1024x768) skjerm. Litt lite etter mi meining. Det vil seie det var det einaste valget eg fekk opp når eg trykte på bærbar-linken. Lenke til kommentar
Pretender Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 XGA TFT skjerm med 1024x768 er ikke lite på en bærbar. Det er ganske vanlig faktisk og ikke lite på en 14.1" [ Denne Melding var redigert av: Pretender på 2002-02-15 23:17 ] Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Den Quad-maskina kjører P4 i kombinasjon med SDRAM (133), noe som ikke akkurat er kjent som noen god kombinasjon. Kanskje like godt å vente til den kommer med DDR-ram. Ellers har jeg lest en test av den maskina (solgt under annet navn) i et engelsk blad (husker ikke hva det heter) der det stod at maskinen fungerte rimelig godt (dog med dårlig batterilevetid). [ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2002-02-16 00:08 ] Lenke til kommentar
Pretender Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Det er jo vesentlig viktig med lang levetid på batteriet. Jeg tenkte meg i grunnen at det var dårliga batteri levetid på den. Lenke til kommentar
tomwe Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Noen bemerkninger: P4 har ikke kommet i mobilversjon ennå, så dette dreier seg om desktop-prosessorer, og disse har nok ingen spesielle funksjoner for strømsparing, men de har vel et slags vern mot overoppheting. Nederst på bestillingssiden vises det detaljer om varen som er merket i skjemaet. For alle prosessorene utenom 2.2GHz-versjonen angis en cache på 256kb, hvilket tilsier at dette dreier seg om 0.18 microns Willamette-prosessorer. Skulle en velge en prosessor på 2.0GHz vil den avgi over 70W ved maks belastning! Kan ikke tenke meg annet enn at denne maskinen vil ha en kraftig vifte som står på tilnærmet kontinuerlig. Og dessuten: Er ytelsen til en 1.6GHz P4 særlig bedre enn 1.2GHz pIII Tualatin? Men det er jo fint at maskinen kan kjøpes uten programvare. Lenke til kommentar
Pretender Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Du har jo virkelig peiling på dette og det er bra for du har hjulpet meg litt, som vurderte sterkt å kjøpe en pc fra quad, men nå jeg tror jeg heller slår til på et annet merke. Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Går heller for Dell.. 256 ram, 933Mhz, 30Gb, Gf2go... Takk for hjelpen gutter!! Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 jeg syntes DELL kunne solgt uten programvare... det hadde vært konge det Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Jeg synes Dell kunne svart på mail'ene jeg sendte dem når jeg skulle kjøpe ny bærbar jeg (eller er det kanskje for mye forlangt...?). Er verken imponert over internett-sidene eller servicenivået til Dell (selv om maskinene i seg selv sikkert er greie nok de). Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 jeg synest dell kunne lagt seg ned og dødd...også kunne andre solgt like billige datamaskiner!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå