Gå til innhold

Levetid Refurbished hdd

Zink

Anbefalte innlegg

Kjøpte et par hdd'er på lagersalg hos PsData nylig. Trodde de var demovarer med full garanti, slik som hos Komplett. Det viste seg at hdd-ene er 'Refurbished' returnert fra leverandør, d.v.s. med isolerte bad sectors, og har garanti bare 3 mndr.

- eh, hvem ønsker vel en hdd som rusler så kort tid :shrug:

Testa den ene ( WD 80gb ), funker greit. Lurer på om noen her har kjørt 'refurbished' disker over lengre tid, evt. er isolerte bad sectors en "formalitet" uten betydning for levetiden, eller bør jeg returnere de ?

Skjønner selvsagt at begrensa garanti betyr høyere risk, så jeg vil helst høre fra noen med erfaring/ kunnskap.

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville sendt den tilbake fortere enn svindt! benytt deg av 14 dager returrett

for det første er har den mindre kappasitet, fordi noen bad sectors ikke kan bli brukt (ikke nødvendigvis mye plass tapt, men men)

+ 3mnd garanti er ikke bra...demo varer skal jo ha standard garanti! + at de skal være tilsvarende nye produkter, bare enten demo brukt i butikken, eller replacement fra fabrikken (som f.eks. kommer uten innpakning, ekstra kabler og slikt)...det er denne disken ikke...

og...at den har fått bad secors før, betyr vel (i mine øyne) at det er større mulighet for at den får igjen...

Lenke til kommentar
jeg ville sendt den tilbake fortere enn svindt! benytt deg av 14 dager returrett

Takk for svar, du har flere punkter i samme gate som jeg sjøl tenkte på, og samtidig/ likevel: jeg ser et par "konservative" svakheter i resonnementet ditt ( fordi jeg tar i betraktning at min egen uvitenhet ligner din ): har en isolert 'bad sector' tendens til å opptre igjen ? Evt. vil en slik svekke drift på hdd'en på tross av at den er isolert/ hvorfor ?

K. jeg er villig til å satse 500,- på en ny erfaring :wink: men ikke til prisen av hvilke data som helst ombord ( ikke med OS e.l. ).

.

Lenke til kommentar
Kjøpte et par hdd'er på lagersalg hos PsData nylig. Trodde de var demovarer med full garanti, slik som hos Komplett. Det viste seg at hdd-ene er 'Refurbished' returnert fra leverandør, d.v.s. med isolerte bad sectors, og har garanti bare 3 mndr.

- eh, hvem ønsker vel en hdd som rusler så kort tid :shrug:

Testa den ene ( WD 80gb ), funker greit. Lurer på om noen her har kjørt 'refurbished' disker over lengre tid, evt. er isolerte bad sectors en "formalitet" uten betydning for levetiden, eller bør jeg returnere de ?

Skjønner selvsagt at begrensa garanti betyr høyere risk, så jeg vil helst høre fra noen med erfaring/ kunnskap.

.

I Norge har man reklamasjonsrett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...