Sir Zu Zwat Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Er den innebygde lyden i Asus A7N8X Deluxe/GD god? Vil ha litt god lyd...Bør jeg ha PCI lydkort utenom? Har Altec Lansing 2100: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl Skal jeg spandere 3-5 hundre(som er maks) på eit PCI lydkort utenom? Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har selv hk'et og opplevde bare sus og skraping ved det. Hadde liggende et pci sb 512 kort som jeg monterte. Fikk bort ulydene. Kan hende jeg gjorde noe galt, men orket ikke å legge arbeid i det, siden jeg hadde et lydkort liggende. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 får støy jeg og, men ellers virker kortet veldig bra. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Spørs hva du mener med "bra lyd" Til normal spilling, høre på CD, se på DVD etc.. så er det som regel ekstern forsterker/høytalere som er det svakeste leddet. De innebygde lydkortene gir mer enn god nok kvalitet til PC høytalere. Skal det være noen vits å bruke penger på PCI lydkort må du nok for det første over 1000 lappen for kortet, og så må du ha et skikkelig HiFi anlegg å koble dette mot, ellers ser jeg på det som bortkastede penger. NB! Det som evt kan forsvare et PCI kort, er hvis du trenger spesielle inn/utganger. Av erfaring så kjører jeg nå DVD filmer via Asus A7N266-VM onboard lydkort til NAD Surround forsterker og videre til B&W høytalere. Jeg kan ikke høre forskjell på lyden fra PC vs DVD spiller. Utsagn som "det bare skraper" tyder heller på defekt hovedkort, dårlige kabler eller rett og slett feil kobling. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Mitt hk lagde så mye støy at det var tydelig hørbart, men jeg har vel bare tilkoblet det feil. Om det går ann? Det er jo bare en plugg som skal tilkoblest... ikke vet jeg men det var DÅRLIG lyd på mitt. Det var ikke jeg som var særlig kresen. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 /me har kortet, super lyd! Ingen problemer, berre behagelig. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Mitt hk lagde så mye støy at det var tydelig hørbart, men jeg har vel bare tilkoblet det feil. Om det går ann? Det er jo bare en plugg som skal tilkoblest... ikke vet jeg men det var DÅRLIG lyd på mitt. Det var ikke jeg som var særlig kresen. Bruker du winXP? Den har en "bug" som lager støy, så det trenger ikke å være HK. Buggen kan fixes med en patch fra MS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå