Vertical^ Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Spørs helt på inngangsfart og gir, pluss stigning. Umulig å si med andre ord. Men i en bakke med grei stigning, ikke forvent særlig mer en 30 km/t. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Spørs helt på inngangsfart og gir, pluss stigning. Umulig å si med andre ord. Men i en bakke med grei stigning, ikke forvent særlig mer en 30 km/t. Og det finnes ingen måte å få den til å gå i 40-45 km/h i den samme bakken lovlig? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Lite sannsynlig. Merket med en gang hvor fort mopeden mistet både fart og kraft i oppoverbakker da jeg kjørte originalt. Ble mye kjøring på lave gir. Angrer selv aldri på at jeg monterte trim. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Lite sannsynlig. Merket med en gang hvor fort mopeden mistet både fart og kraft i oppoverbakker da jeg kjørte originalt. Ble mye kjøring på lave gir. Angrer selv aldri på at jeg monterte trim. Ja, jeg husker hvordan det var i bakkene på oppkjøringa, men det var med slike scooter mopeder (etter min mening det verste jeg noen gang har kjørt), så jeg tenkte kanskje det er litt bedre med gir mopeder. Det blir nok et lite effektanlegg og noe annet drev på meg, men vi får se. Det er enda et halvt år til den tid. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 LETT MC er tingen med mindre du satser på en "haren og skilpadden" historie, og det vil neppe skje! Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 LETT MC er tingen med mindre du satser på en "haren og skilpadden" historie, og det vil neppe skje! Som sagt, jeg har allerede tatt moped lappen, så lett MC er uaktuelt. Dessuten er lett MC mye dyrere. Lenke til kommentar
aabbcc Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Kjøp deg veteran ;-) De går fortere originalt. Hørt de går rundt 60-70 km/t Endret 31. oktober 2013 av aabbcc Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Kjøp deg veteran ;-) De går fortere originalt. Hørt de går rundt 60-70 km/t Ja, der sier du noe. Jeg kjenner en som har en tempo corevette, kanskje han vil selge den. Veteranene tåler jo dessuten å trimmes til himmelen. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Ellers kan du gjøre som meg og trimme. Så tar du sjansen på å ikke få noen problemer, men står evt for konsekvensene. Har alltid trimmet og kommer aldri til å gjøre noe annet. Men nå bor jeg på landet da. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Ja, der sier du noe. Jeg kjenner en som har en tempo corevette, kanskje han vil selge den. Veteranene tåler jo dessuten å trimmes til himmelen. Alt kan jo trimmes så mye du vil å overleve, så lenge du gjør det rett. Regelen om at mopeden kan gå 45 km/t trådte i kraft i 1997, så mopeder typegodjent før det går litt bedre. Honda MT-5 og Suzuki TSX er vel noe av det raskere du får, som fortsatt tåler masse juling. De klarer 55 omtrent, helt originalt. For å svare på spørsmål om trimming: Det er ulovlig, uansett hva du gjør. Før en luring sier at du kan bruke "effektanlegg" som er E9 godkjent, og dermed er det lov: Ja, men da er det ikke trimming lenger, så fremt mopeden ikke går fortere enn 45. Dette med at en moped kan gå fortere enn 45 km/t originalt, lever fra forhandler, og at fører dermed slipper unna, er feil. Det er førers ansvar at mopeden ikke kan oppnå høyere hastighet enn 45 km/t, uansett. Så om mopeden din er helt original, og går 50, er det ikke lov. Jeg kjørte selv trimmet moped, og hadde ingen problemer med det. Min bror kjørte trimmet moped i fire dager før han ble avskiltet. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Ellers kan du gjøre som meg og trimme. Så tar du sjansen på å ikke få noen problemer, men står evt for konsekvensene. Har alltid trimmet og kommer aldri til å gjøre noe annet. Men nå bor jeg på landet da. Jeg kommer jo ikke til å kjøpe veteran. Jeg bor også på landet, men jeg tror ikke jeg kommer til å trimme så mye. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Trim er trim. Du får helt lik bot uansett hva du gjør. Min erfaring er at om du har alt i orden med lys, kåper, hjelm, skilt i forsvarlig vinkel osv. Så får du ikke problemer med mindre du har veldig uflaks. Politimenn er mennesker de også. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 1. november 2013 Forfatter Del Skrevet 1. november 2013 Trim er trim. Du får helt lik bot uansett hva du gjør. Min erfaring er at om du har alt i orden med lys, kåper, hjelm, skilt i forsvarlig vinkel osv. Så får du ikke problemer med mindre du har veldig uflaks. Politimenn er mennesker de også. Hvilken vinkel på skiltet regnes som "en forsvarlig vinkel". Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Vil si vinkelen er forsvarlig når den syns fra god avstand. Så nærme det som er originalt som mulig egentlig. Skal ikke være stor vinkling før Politiet stanser deg. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Slik jeg har forstått det nå har du fått deg Aprilia RX/SX50 (det beste merket ), så dette er vel egentlig utgått?Uansett, Politiet kan egentlig ikke stoppe deg ved å gå fortere enn 45 km/t.. De må ha et saftig bevisgrunnlag. Politiene her i området er iallefall ekstremt greie karer, og lar til og med underbody effektanlegg "gå forbi". De må garantert ha deg på tralla for å kunne bevise noe hvis du faktisk har det originale anlegget på, og der vil den ikke bikke langt over 45 km/t uansett. Har du synlig trim og hørbar trim trengs derimot ikke tralla.. (Litt synd for meg, men for all del: lover er lover ) Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 24. november 2013 Forfatter Del Skrevet 24. november 2013 Slik jeg har forstått det nå har du fått deg Aprilia RX/SX50 (det beste merket ), så dette er vel egentlig utgått? Uansett, Politiet kan egentlig ikke stoppe deg ved å gå fortere enn 45 km/t.. De må ha et saftig bevisgrunnlag. Politiene her i området er iallefall ekstremt greie karer, og lar til og med underbody effektanlegg "gå forbi". De må garantert ha deg på tralla for å kunne bevise noe hvis du faktisk har det originale anlegget på, og der vil den ikke bikke langt over 45 km/t uansett. Har du synlig trim og hørbar trim trengs derimot ikke tralla.. (Litt synd for meg, men for all del: lover er lover ) Aprilia RX 50 utgått? Hva mener du med det? Jeg hadde trengt meg så diskre trim som mulig. De har uansett ikke lov til å be om å få teste om den går i mer enn 45, og så lenge det ikke er åpenbar trim så er det ikke noen grunn til at de skal misstenke det. Jeg hadde tenkt med LeoVince V6 annlegg som ser akkurat lik ut som det orginale, og et sylinder kit med samme boring som orginal, men som gir økt effekt, samt. dyse opp og bytte drev. Jeg skal kjøpe ny moped til våren så dette vil bli gjort på den. BTW jeg har en Aprilia RX 50 fra 2007 som jeg skal selge om noen er interessert. Ikke trimma. Send PM om interesse. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Slik jeg har forstått det nå har du fått deg Aprilia RX/SX50 (det beste merket ), så dette er vel egentlig utgått? Uansett, Politiet kan egentlig ikke stoppe deg ved å gå fortere enn 45 km/t.. De må ha et saftig bevisgrunnlag. Politiene her i området er iallefall ekstremt greie karer, og lar til og med underbody effektanlegg "gå forbi". De må garantert ha deg på tralla for å kunne bevise noe hvis du faktisk har det originale anlegget på, og der vil den ikke bikke langt over 45 km/t uansett. Har du synlig trim og hørbar trim trengs derimot ikke tralla.. (Litt synd for meg, men for all del: lover er lover ) Du har flaks, de fleste politifolk er ganske harde på trimmede mopeder. Kommer an på mye annet. Aprilia RX 50 utgått? Hva mener du med det? Jeg hadde trengt meg så diskre trim som mulig. De har uansett ikke lov til å be om å få teste om den går i mer enn 45, og så lenge det ikke er åpenbar trim så er det ikke noen grunn til at de skal misstenke det. Jeg hadde tenkt med LeoVince V6 annlegg som ser akkurat lik ut som det orginale, og et sylinder kit med samme boring som orginal, men som gir økt effekt, samt. dyse opp og bytte drev. Jeg skal kjøpe ny moped til våren så dette vil bli gjort på den. BTW jeg har en Aprilia RX 50 fra 2007 som jeg skal selge om noen er interessert. Ikke trimma. Send PM om interesse. Ville ikke anbefale LeoVince V6 om du skal ha noe diskret. LeoVince er ei av de pottene som bråker mest. Du vil heller ikke få noe utbytte av å bytte til en sylinder med samme boring, effekten vil ikke gjenspeile seg i prisen Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Mente at det var utgått siden du allerede hadde fått deg moped.. Uansett; LeoVince er bås Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Kjøp KTM 125 exc Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Kjøp KTM 125 exc Jeg skal ikke ha lettsykkel når jeg allerede har tatt mopedlappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå