Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Kjøpte en SSD hardisk men får den virkelig ikke til å fungere :/ Etter som jeg har skjønt så skal det støtte en SSD, men er det noe jeg må gjøre i BIOS elns ? Kingston Hyper X3 120GB Hoved kortet : P7P55D-E PRO Takk! Mvh Tor Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Oppdatert chipset driver, endra til ACHI i bios? Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Oppdatert chipset driver, endra til ACHI i bios? Achi ? noe jeg må gjøre eller ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kan du si litt mer om hva som ikke fungerer. Installerer du Windows på nytt, eller kobler du den bare til og forventer at den dukker opp i Min Datamaskin? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hovedkortet støtter SSD eller harddisker samt andre SATA-enheter. AHCI skal ikke ha noe å si sånn sett, men bør være på (viktig). Finn "SATA mode" en plass, skal gå an å velge for hver SATA-port (per disk tilkoblet). Som sagt over meg så kan du godt forklare hvor langt du kommer, eller hva du har prøvd. Er det det at du ikke finner enheten når du skal installere OS (Windows, Linux etc)? Eller har du kanskje prøvd å klone harddisken? Det som kanskje har skjedd da er at du installerte OS-et med harddisken i IDE-modus, og nå prøver å starte opp med SSD-en i AHCI-modus (som er korrekt). Det som blir problemet da er at AHCI-driver ikke er installert i Windows (fordi det ble installert i IDE-modus), da må du sette den tilbake til IDE, installere drivere og deretter sette SSD-en i AHCI-modus igjen. På nyere hovedkort settes det til AHCI automatisk, så det kan hende det er hva som har skjedd. Men, venter på tilbakemelding så kan du heller forklare mer spesifikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå