alexanderb Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 jeg lager spill av og til. her er et som ble lasta opp til github i dag: https://github.com/plaimi/bweakfwu det er pong blanda med breakout. fint om noen tester det. :-) kildekodekritikk og forslag til forbedring mottas gjerne. det aktuelle språket er haskell. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Artig... men hvorfor i all verden så stor executable? 11 MB... Testet det litt, det var vanskelig! Kanskje det skulle vært litt mer plass mellom blokkene og de "enhetene" man styrer... og kanskje blokkene ikke bør ha så mange treff før de forsvinner? Ellers likte jeg poeng-tildelingen :-) Kulene fikk enkelte ganger veldig skarp vinkel (nesten rett opp/ned) i forhold til den enheten man styrer (en gang opplevde jeg å sitte et par minutter å vente før kula kom tilbake...) Jeg opplevde også at den ene kula fikk veldig lav fart en gang (tror det var en krasj mellom de to kulene som førte til dette). Ganske kult, selv har jeg null erfaring med Haskell, får se etterhvert om jeg får undersøkt det litt! Lenke til kommentar
Dundas Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 jeg lager spill av og til. her er et som ble lasta opp til github i dag: https://github.com/plaimi/bweakfwu det er pong blanda med breakout. fint om noen tester det. :-) kildekodekritikk og forslag til forbedring mottas gjerne. det aktuelle språket er haskell. Elmer Fudd syndrom ser jeg Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 binærfila blir stor grunnet statisk lenking. skal prøve å få gjort noe med det senere. blokkplasseringen er bare valgt litt tilforlatelig etter hva som var enkelt å implementere og samtidig morsomt å spille. målet er å ha flere levels/mulighet for å lage levels enkelt. når det gjelder det du sier med lav fart og uheldig vinkel, og samtidig veldig høy fart i motsatt ende, så er jeg klar over det. førstnevnte kan det tenkes at vi løser ved å sette maks-vinkel. sistnevnte syns jeg mest er bare morsomt, men jeg vurderer å sette en maksfart for å løse dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå