Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brukket ribben

h2233

Anbefalte innlegg

Jeg klarte på en eller annen måte å brekke to ribben i fylla på lørdag...

Har snakket med legen, men hun sa bare at jeg må holde meg i ro og la det gro av seg selv,- men ikke hvor lang tid det tar før det er bra igjen.

Er det noen her som har brukket ribben før og vet hvor lang tid det tar før smertene avtar og det er ferdig å gro?

Blir jo vondere og vondere for hver dag!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da dette skjedde meg i sommer tok det ca halvannen uke før smertene avtok. Etter 2-3 uker var det helt greit, men med små smerter av og til.

Ribbeina sitter på riktig plass selv om de har brukket, så grotiden er ikke så nøye, men en måneds tid ++ antar jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da dette skjedde meg i sommer tok det ca halvannen uke før smertene avtok. Etter 2-3 uker var det helt greit, men med små smerter av og til.

Ribbeina sitter på riktig plass selv om de har brukket, så grotiden er ikke så nøye, men en måneds tid ++ antar jeg.

Taaakk for svar!

Får håpe jeg kommer meg opp av senga i løpet av uka da

Lenke til kommentar

2-3uker er veldig optimistisk. Det tar minst 6uker for bein å gro og det er ikke uvanlig at man har smerter store deler av denne perioden.

Og hvis du har maks uflaks så klarer du sikkert å nyse dem av igjen etter et par uker så det tar enda lenger tid.

Supert! Jeg har nettopp blitt forkjøla.

Klarer å holde igjen nyset de fleste gangene, men fy faen så vondt det er...

Det kommer vel aldri til å begynne å gro

Lenke til kommentar

God mulighet for at det blir værre etterhvert. Men ikke sikkert. Hold deg i ro. Er det noe du ikke vil så er det å knekke de opp igjen når de har begynt å gro.

Har knekt ribbein 4 ganger. To av de knakk jeg opp på nytt. Ene gangen ved å løfte tungt og andre gangen da jeg snudde meg i senga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...