AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Gjelder taushetsregelen leger i mellom? Har seg sånn at min fastlege mistenker meg for å missbruke medisinen jeg har fått å nekter å skrive ut ut den medisinen mere. Har slitt med angst i masse år å har brukt å få Sobril eller Vival for å hjelpe mot de værste angstanfallene, men nå nekter legen å skrive ut mere pga misstanke om missbruk. Byttet fastlege i går fordi jeg ikke kan ha en lege som kommer med sånne uttalelser når det ikke stemmer. Det jeg frykter er at legene prater seg i mellom siden de jobber på samme legekontor. Har de lov til det uten mitt samtykke? Anonymous poster hash: 961ad...ee0 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er jeg rimelig sikker på at de både kan og vil gjøre... hvis det ikke stemmer det legen sier, at du ikke misbruker medisinen, så får du vel bytte kontor, da, eventuelt gjøre det til et tema at han tar feil. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Merk forøvrig at det kan være ulike oppfatninger av hva "misbruk" vil si her... Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jobber de på samme kontor har de forøvrig samme journal også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg fortalte legen at jeg bruker alkohol for å dempe angsten når jeg ikke har medisin. Det ble visst tolket som at jeg brukte medisin og alkohol i lag, noe som ikke er tilfelle. Har aldri brukt mere enn det jeg trenger for å bli kvitt angsten. Anonymous poster hash: 961ad...ee0 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg fortalte legen at jeg bruker alkohol for å dempe angsten når jeg ikke har medisin. Det ble visst tolket som at jeg brukte medisin og alkohol i lag, noe som ikke er tilfelle. Har aldri brukt mere enn det jeg trenger for å bli kvitt angsten. Anonymous poster hash: 961ad...ee0 Det er ikke sikkert han trodde det / tolket det sånn. Det kan godt være at legen bare mener du har et misbrukspotensial. Altså i og med at du bruker alkohol for å dempe angst. Det er blitt mer og mer bevissthet omkring medisiner som Sobril og Valium, med tanke på nettopp misbrukspotensial. Tidligere var det i større bruk, nå ser man uheldig avhengighetseffekter. Så de tenker nok rett og slett på dette. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hvilke doser tar du og hvor ofte ? Bruken av dette har en tendens til å eskalere om man bruker det for ofte. Det er sånn disse preparatene fungerer fordi det bygges opp toleranse, og man trenger større og større doser for at det skal ha samme effekten som man fikk før. Legen har vel en viss oversikt over forbruket ditt, og en ny lege bør egentlig være på vakt uansett hvis det første man blir spurt om er en å få resept på benzodiazepiner. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Legen min hadde permisjon for å utdanne seg videre så jeg fikk en annen lege som jeg har hatt i 1 års tid ca. Han skrev ut 50 x 25mg som skal vare i en måned. Under mine værste anfall så hendte det at det ikke hjalp med kun 1 tablett, så jeg tok opptil 3 og 4 før angstanfallet ga seg. Ventet ca 30 minutter mellom hver tablett. Fikk min gamle fastlege tilbake igjen for en månedstid siden, å det var da helvette startet. Anonymous poster hash: 961ad...ee0 Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er et overforbruk... du er avhengig... desverre for deg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg synes du skal være 100% ærlig med legen din og fortelle nøyaktig hva som skjer. Avhengighetsproblematikken med de preparatene du tar er ikke noe å tulle med. I forhold til det du sier og resepten på 50 stk blir det nesten 2 pr. dag, og hvis du tar 3-4 stk så tilsvarer det ca. at du tar dem nesten halvparten av dagene pr. mnd, og når du da har sagt at du drikker alkohol i tillegg så er det forståelig at legen reagerer. Skjønner jo at de føles fryktelig urettferdig med den reaksjonen legen har, men han prøver nok å ta mer vare på deg enn du tror, selv om du føler det motsatte. http://www.nrk.no/video/camilla_ble_pilleavhengig/B93BFFE5ABF06B13/ Her ser du hva han prøver å unngå. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Anonymous poster hash: 961ad...ee0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå