Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

høy slaglyd fra motoren

Richard91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Å satan" var det første jeg tenkte.

Meget skummel lyd. MEN , jeg la merke til noe som vi har vært inne på tidligere i tråden.

Med en gang (!) tenningen ble skrudd av forsvant lyden selv rundt på vei til å stoppe. Hører man etter så er det akkurat i det tenning blir skrudd av at lyden forsvinner og da har jo motor fortsatt rundt 800 omdr.

Det kan bety to ting slik jeg ser det.

1) Du har fått et ekstremt tilfeldig problem med motoren, sannsynligvis med ett eller annet lager inni motoren. Forklaring: Lyden kommer kun ved detonasjon i sylinder hvor det blir mye trykk i vertikal retning på råder, veiv etc. Med en gang detonasjon tar slutt forsvinner lyden selv om motor går rundt.

2) Du har lekk i en eller annen pakning som har med innsuget/jobben du utførte å gjøre. Forklaring: Når det detoneres så kraftig som det gjør i sylinderen vil litt kompresjon forsvinne ut mellom åpninger i pakningen, selv om de nærmest er mikroskopiske. Dette har jeg til og med opplevd på en moped i min ungdomtid, hvor jeg kunne se røyken komme ut mellom sylinder og topp. Og jeg tror det er dette du opplever her. Mulighet 1) er altfor usannsynlig føler jeg.

Ikke noe annet å gjøre enn å ta samme jobben på nytt og feilsøke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...