IceBlitz Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Men TS, har du forsøkt å ta av tennpluggHETTENE på alle pluggene og høre om den lyden kommer da og eventuelt prøvd å lokalisere den? Kan jo være enklere når man ikke har motorsvevet oppi alt det her En annen ting, dersom du hører ulyden med alle plugghettene av, kan du gjøre som de gjorde i gamledager som funker bra. Ta en halvmeter vanlig hageslange, helst litt tjukk. Hold ene enden inntil høret, og andre endenpå blokken, toppene, rundt eksos og innsug (overalt med andre ord). Har forsøkt det selv for å lokalisere ulyder og det funker imponerende nok veldig bra Men, sånn sett er det kanskje litt bortkastet med tid siden uansett sannsyligvis må ta av innsug og div igjen for å fikse ulyden. Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Men TS, har du forsøkt å ta av tennpluggHETTENE på alle pluggene og høre om den lyden kommer da og eventuelt prøvd å lokalisere den? Kan jo være enklere når man ikke har motorsvevet oppi alt det her ingen slaglyd når tennplugghettene var av. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Kan det være lekkasje rundt en plugg som er dårlig satt inn? Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 kan være det, har en som skrur av innsuget nå, skal ta og se på det når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 ingen slaglyd når tennplugghettene var av. Interessant. Mulig det ikke er noe som har falt oppi, men at det kanskje er noe annet galt. En pakning som ikke er tett, en ventil eller noe som ikke fungerer som det skal, siden lyden kun kommer ved tenning. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Høres litt ut som det kan være så enkelt som en løs tennplugg. Får håpe det ikke er ødelagte gjenger i toppen da. 1 Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 kan være det, har en som skrur av innsuget nå, skal ta og se på det når jeg kommer hjem fra jobb. Husker du tenningsrekkefølgen du fant på nettet? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) ingen slaglyd når tennplugghettene var av. Da er det ved gnist og antenning (trykk) dette forekommer. Jeg skulle veldig gjerne likt å høre den slaglyden. Det er så vanskelig å kommer med forslag til problem og løsning når man sitter helt i blinde på et forum. Endret 24. oktober 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Husker du tenningsrekkefølgen du fant på nettet? fant ikke noen tenningsrekkefølge, men pluggledningene skulle kobles 3,1,5 og 2,4,6/6,4,2(ikke helt sikker på hvilken vei på partallene) på coilen. Da er det ved gnist og antenning (trykk) dette forekommer. Jeg skulle veldig gjerne likt å høre den slaglyden. Det er så vanskelig å kommer med forslag til problem og løsning når man sitter helt i blinde på et forum. kan sende opptaket på facebook eller personlig melding her på forum om det går å sende filer her. ganske sikker på jeg har funnet feilen, tennplugg nr 5 ser ut til og ha fått litt juling, det er en bitte liten bøy på den i forhold til de andre. den pluggen som ble tatt ut derfra manglet også toppen(knukket av), trodde kameraten min fant den, men det gjorde han vist ikke, så antar den har falt ned dit. men den er jo heldigvis ikke så hard, så motoren har forhåpentligvis ikke tatt noe særlig skade av det Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 fant ikke noen tenningsrekkefølge, men pluggledningene skulle kobles 3,1,5 og 2,4,6/6,4,2(ikke helt sikker på hvilken vei på partallene) på coilen. Det var hvertfall dette jeg fant om bilen din i registeret. Så kan du også sjekke om dette er pluggene du bruker. Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Det var hvertfall dette jeg fant om bilen din i registeret. Så kan du også sjekke om dette er pluggene du bruker. den nettsiden virket grei, hva heter den? tennpluggene er kjøpt fra meca via reg nr. så regner med det er riktig Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) den nettsiden virket grei, hva heter den? tennpluggene er kjøpt fra meca via reg nr. så regner med det er riktig Det er ikke en offentlig side for brukerne her dessverre. Dette er for firmaer/verksteder, så man kommer ikke inn uten brukernavn og passord. Og DET kan jeg jo ikke gi ut, for det er mitt. Ellers skal du aldri være sikker på at det du får, alltid er riktig. Mange sender feil. Endret 24. oktober 2013 av Maximalyd Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke en offentlig side for brukerne her dessverre. Dette er for firmaer/verksteder, så man kommer ikke inn uten brukernavn og passord. Og DET kan jeg jo ikke gi ut, for det er mitt. Ellers skal du aldri være sikker på at det du får, alltid er riktig. Mange sender feil. såvidt jeg kunne se på bildet så kan du se der hvilke momentinnstilliger jeg må bruke på motoren? Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 såvidt jeg kunne se på bildet så kan du se der hvilke momentinnstilliger jeg må bruke på motoren? Yupp, det meste man trenger å vite står her. Og mer til. Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 Yupp, det meste man trenger å vite står her. Og mer til. du kan vel ikke fortelle meg hvilket moment jeg skal bruke når jeg skal skru sammen motoren igjen? Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) du kan vel ikke fortelle meg hvilket moment jeg skal bruke når jeg skal skru sammen motoren igjen? Kommer an på hva du skal skru det...hehe. Men regner med at det er innsuget som skal festes? Endret 25. oktober 2013 av Maximalyd Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Kommer an på hva du skal skru det...hehe. Men regner med at det er innsuget som skal festes? ikke bare innsuget nå nei, har skrudd av toppen, men må jo skru av mer for og komme til sylinderen så jeg kan fjerne det som ligger der. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Med litt flaks slipper du å ta av hele toppen, det er en del arbeid og du trenger deler. Har du sjekka om du kan få lånt deg noe optikk for å titte ned i plugghullet? Endret 25. oktober 2013 av Leo_ Lenke til kommentar
Richard91 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Med litt flaks slipper du å ta av hele toppen, det er en del arbeid og du trenger deler. Har du sjekka om du kan få lånt deg noe optikk for å titte ned i plugghullet? ingen jeg kjenner som har. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Et verksted kan ha. Om de øyner mulighet for en større jobb kan det hende de lar deg låne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå