Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvilken sylinder bør jeg velge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tar jeg det som en selvfølge at du skal bruke dette på bane :)



Om du vil kunne ligge i 100 (ekte fart) og fortsatt ikke bunne gir og turtall ville jeg kjøpt følgende:



Sylinder: Her må du ha noe større enn den vanlige T6 Asso. Maxima, Mhr 80 / Mhr Replica og slike er til å anbefale.



Forgasser: 21 - 24 mm



Potte: Her kan du ikke kjøre med Mk2. Yasuni R2 eller matchende potter passer bra til å utnytte kraften i sylinder, men fortsatt ikke blir FOR turtallsavhengige.



Veiv: Her må du oppgradere. Forsterket veiv, er somregel forsterket veiv. Går for kjent merke og undersøk litt på delesider.



Reed: REALLY? Forstår virkelig ikke hvorfor folk skal ha trim reeder til 700 kroner på et hverdagsoppsett... Du merker minimalt forskjell, og sålenge du fjerner evt plombering kan du heller spare pengene.



Filter: Original filter funker fjell til 21 mm, men må fjerne evt sperringer og bore et par hull i filterboksen. På 24mm kan jeg anbefale Stage6 Twist.



Annet:


Du må selvfølgelig fjerne sperring i tenninga. Dette gjøres med å evt bore coilen eller bytte coil, avhengig av type moped.


Du må også dreve om. Somregel er det nok å ta et par hakk større på fremdrevet. Dette må du selv avgjøre i form av hva du liker å kjøre med selv. Aks, toppfart, blanding osv.




Send meg en PM om du trenger hjelp til å sette sammen et matchende oppsett.


Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...