Aleksander9175 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei, sjekket pris på alienwares nye 14 tommer her om dagen, fant ut at med litt oppgradert spects, ram og gpu, så er prisforskjellen på maskinen på lattelige 5500 kr (før frakt), så antageligvis blir det litt under 5000kr billigere å bestille fra statene. (bor på svalbard så vil ikke få moms eller toll) Lurte på om noen her hadde gjort det før? vet man får bare engelsk tastatur, men det kan man vel bytte til norsk å bare bruke noen av disse komma tegnene til æøå? Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Hej Aleksander Medmindre du har en leveringsadresse i USA, er det beklageligvis ikke muligt at bestille fra den amerikanske side. Jeg ved at prisen variere en del fra de forskellige lande, og dette skyldes blandt andet forskel i driftsomkostninger, beskatning, supply-chain etc. Når det er sagt arbejder vi altid på at levere produkter med stor værdi til vores kunder, til de bedst mulige priser på det pågældende marked. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Stilig å få svar fra firmaet sjøl i en såpass liten avkrok av nettet. Vurderer en alienware 17 selv, men som alltid blir det et spørsmål om pris vs specs. Skjønt, alternativene er en MSI GT70 som overoppheter, en ASUS G750 som ser ut som den har en hinne av snørr på skjermen og en Clevo P177sm/P170sm som høres ut som flytoget ved full load. P177sm har dessuten epilepsiframkallende lys man ikke kan slå av. Sukk, om bare GE70 kom med GTX770m Endret 23. oktober 2013 av Lilac1 Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Hej Aleksander Medmindre du har en leveringsadresse i USA, er det beklageligvis ikke muligt at bestille fra den amerikanske side. Jeg ved at prisen variere en del fra de forskellige lande, og dette skyldes blandt andet forskel i driftsomkostninger, beskatning, supply-chain etc. Når det er sagt arbejder vi altid på at levere produkter med stor værdi til vores kunder, til de bedst mulige priser på det pågældende marked. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Har konto på myus.com så det er ingen problem å få bestilt derfra. Enig med Lilac1 at det var litt morsomt å få svar fra noen fra firmaet sjøl Men på selve maskinen, er det noe mer forskjell enn kun tastatur, strømkontakt og språket på selve oset? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Har konto på myus.com så det er ingen problem å få bestilt derfra. Enig med Lilac1 at det var litt morsomt å få svar fra noen fra firmaet sjøl Men på selve maskinen, er det noe mer forskjell enn kun tastatur, strømkontakt og språket på selve oset? Nope, men garanti/reklamasjon faller naturligvis bort. e: eller, de faller ikke bort, men du må påregne å sende dingsen over dammen for å få den fikset skulle det være noe kritisk. Blir fort billigere å hyre inn hjelp fra diverse private "pc doktorer" Endret 25. oktober 2013 av Lilac1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Alienware er jo helt enormt dyre pcer, er virkelig kjøleløsningene deres verdt prisen? Eller er alienware et eksempel på at du betaler for merket/utseendet? Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Hei, sjekket pris på alienwares nye 14 tommer her om dagen, fant ut at med litt oppgradert spects, ram og gpu, så er prisforskjellen på maskinen på lattelige 5500 kr (før frakt), så antageligvis blir det litt under 5000kr billigere å bestille fra statene. (bor på svalbard så vil ikke få moms eller toll) Lurte på om noen her hadde gjort det før? vet man får bare engelsk tastatur, men det kan man vel bytte til norsk å bare bruke noen av disse komma tegnene til æøå? Anbefaler ikke Alienware. Designet er nesten halve prisen og Alienware er overpriset. Anbefaler en stasjonær pc (gaming), du får mye mer for pengene. Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2013 Alienware er jo helt enormt dyre pcer, er virkelig kjøleløsningene deres verdt prisen? Eller er alienware et eksempel på at du betaler for merket/utseendet? Vet det er dyrt, men 14 tommeren med oppgradert gpu og ram var ikke så dyr fra usa, dvs 8-9k Må inrømme at utseende har endel å si ja, synes den er veldig stilig, pluss merke gjør det jo ikke noe verre at det er en alienware, men har prøvd å sammenligne med andre pcer på det norske markedet å har vanskelig med å finne bedre specet pc i samme prisklasse, vil ha 13-15 tommer. En ting som gjenstår da er at jeg må lese meg opp på viftestøy og varme på den sammenlignet med andre pcer i samme kategori, hater viftestøy. Anbefaler ikke Alienware. Designet er nesten halve prisen og Alienware er overpriset. Anbefaler en stasjonær pc (gaming), du får mye mer for pengene. Har såklart en stasjonær pc, den bynner riktignok å bli et par år gammel, men kjøpte den i deler å satt sammen selv, brukte rundt 18k den gang så den holder fremdeles koken i alle spill enn så lenge. Tingen er at jeg må ha en bærbar pc til å spille med, jobber borte 14 dager i slengen og har fri 14 dager, så på jobb vil jeg kunne spille litt etter arbeid, og på fri reiser jeg endel rundt å da er det fint med en pc man kan ta med å spille litt på, derfor jeg vurderer 14 tommeren til alienware Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Vet det er dyrt, men 14 tommeren med oppgradert gpu og ram var ikke så dyr fra usa, dvs 8-9k Må inrømme at utseende har endel å si ja, synes den er veldig stilig, pluss merke gjør det jo ikke noe verre at det er en alienware, men har prøvd å sammenligne med andre pcer på det norske markedet å har vanskelig med å finne bedre specet pc i samme prisklasse, vil ha 13-15 tommer. En ting som gjenstår da er at jeg må lese meg opp på viftestøy og varme på den sammenlignet med andre pcer i samme kategori, hater viftestøy. Har såklart en stasjonær pc, den bynner riktignok å bli et par år gammel, men kjøpte den i deler å satt sammen selv, brukte rundt 18k den gang så den holder fremdeles koken i alle spill enn så lenge. Tingen er at jeg må ha en bærbar pc til å spille med, jobber borte 14 dager i slengen og har fri 14 dager, så på jobb vil jeg kunne spille litt etter arbeid, og på fri reiser jeg endel rundt å da er det fint med en pc man kan ta med å spille litt på, derfor jeg vurderer 14 tommeren til alienware skjønner Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Alienware er jo helt enormt dyre pcer, er virkelig kjøleløsningene deres verdt prisen? Eller er alienware et eksempel på at du betaler for merket/utseendet? Enormt dyre i forhold til hva da? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Enormt dyre i forhold til hva da? I forhold til gamingvariantene fra andre produsenter. Asus G750JH (med 780m) ligger ute hos multicom for 13 700 kroner. Tilsvarende alienware ligger på over 16000. Du skal hate W8 ganske mye før du bruker 3000 til på samme specs i en maskin du får W7 på. Endret 26. oktober 2013 av Lilac1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Stilig å få svar fra firmaet sjøl i en såpass liten avkrok av nettet. Vurderer en alienware 17 selv, men som alltid blir det et spørsmål om pris vs specs. Skjønt, alternativene er en MSI GT70 som overoppheter, en ASUS G750 som ser ut som den har en hinne av snørr på skjermen og en Clevo P177sm/P170sm som høres ut som flytoget ved full load. P177sm har dessuten epilepsiframkallende lys man ikke kan slå av. Sukk, om bare GE70 kom med GTX770m Merkelig. Hadde en Gt70 som jeg overklokket og stresstestet etter over et år med bruk, godt innenfor rammene av hva som er godkjent. Tydelig vet du ikke hva du snakker om. Kjøp multicom så betaler du ikke for design for 13 åringer. Edit: og til din iNfo, Gt70 på full viftefres er et sant helvete av lyd. Mye pga en god kjøleløsning. Vil du ha en bærbar med lavt støynivå? Kjøp et nettbrett. Å pakke inn et godt skjermkort i en liten pakke krever vifter som går fort, da bråker de. Endret 26. oktober 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Det må da være enkelte bærbare som har mindre vistestøy enn andre? feks en alienware som er veldig "stor" dvs høy, burde jo få plass til mye mere overflate areal på kjøleribbene og derfor kan ha mindre vistestøy? hvis ikke såklart de har presset inn skjermkort som trenger ekstremt mye kjøling uansett? Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke sikkert det er mulig for deg å betale med et norskt kredittkort. Fungerer ikke for meg en del steder, blant annet microsoftstore. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det må da være enkelte bærbare som har mindre vistestøy enn andre? feks en alienware som er veldig "stor" dvs høy, burde jo få plass til mye mere overflate areal på kjøleribbene og derfor kan ha mindre vistestøy? hvis ikke såklart de har presset inn skjermkort som trenger ekstremt mye kjøling uansett? Gt70 er 6mm høyere og større, og skal man tro noen av testerne bråker de begge under load. Og godt er det! Den nye gt70 burde være mer stillegående enn min ganle, da jeg hadde fermibasert skjermkort. Nå har jeg en 15,6" med verdens nest mest kraftige skjermkort for bærbare, en Multicom med Gtx 680. Denne er utrolig stillegående når man ikke stresser den, da må den ha seriøs kjøling den og. Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke sikkert det er mulig for deg å betale med et norskt kredittkort. Fungerer ikke for meg en del steder, blant annet microsoftstore. Myus har en løsning for det også Quote: Is Personal Shopper Right For Me?Use our Personal Shopper service to help navigate the USA ordering process or whenever you encounter one of these challenges: US Retailer who accepts only US credit cards Auction seller who requires PayPal or money order payment US Retailer or Auction Seller who only accepts a USA Billing Address US Retailer who won't accept payment by check or wire transfer Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 Gt70 er 6mm høyere og større, og skal man tro noen av testerne bråker de begge under load. Og godt er det! Den nye gt70 burde være mer stillegående enn min ganle, da jeg hadde fermibasert skjermkort. Nå har jeg en 15,6" med verdens nest mest kraftige skjermkort for bærbare, en Multicom med Gtx 680. Denne er utrolig stillegående når man ikke stresser den, da må den ha seriøs kjøling den og. Virker som du har endel erfaring med slike pcer så hadde sotte pris på litt advice skal altså ha en 13-15 tommer gaming bærbar, har kommet fram til at noe av det viktigste for meg er å finne den med minst mulig støy under load, ellers ganske fritt, prøver og lese på tester ol men er så mange laptoper der ute og så mange tester, klarer ikke helt danne meg et fullstendig bilde, tror jeg er litt redd for å gå glipp av enkelte modeller og detaljer.. Er det Multicom Kunshan P150-E du har btw? hvordan er den? Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Det stemmer, jeg kjøpte den på finn men den var ny. Betalte 8000.- for den. Kjempefornøyd! Gtx 680 I7 3630qm 16 Gb 1600mhz DDR3 128SSD + 750 snurr Når man ikke spiller lager ingen av disse maskinene (Gt70, P150-E) særlig lyd når man ikke gamer. Ang størrelse ville jeg valgt 15,6" ene og alene pga utvalget, da det er få som lager gaminglaptoper mindre enn det og de som er mindre er somregel dyrere og tregere. Nå vet jeg ikke hvilken prisklasse du leter, men om det er 5-6000.- ville jeg helt klart sett på 1 år gamle brukte pcer på finn. Ellers vil jeg få med at når man kjøper en MSI, Alienware eller Acer betaler man plutselig en hel del for navnet. Se på stasjonære pcer, der er regla den samme, man betaler for merket. Hos multicom får man mye for pengene, her er et eksempel: For 17 000 får man av Alienware m17x (Lefdal) : I7 3630 (forrige generasjon) Gtx 675 (Svakt skjermkort) 8Gb minne (lite) Ikke SSD For 17 000 hos multicom får du (hold deg fast): I7 4800Mq (siste generasjon, MEGET bra Cpu) Gtx 780 (kongen på haugen, verdens raskeste mobile skjermkort) 32 GB (!!) Ram 240 Gb SSD 1 TB Snurredisk Som du ser, det er det inni som teller. Multicomen takler alle spilltitler godt og vil gi deg en rå opplevelse fra en bærbar plattform. Alienwaren er gammel, utdatert og dyr. Jeg ser svimer på finn prøver å selge Alienware på finn for 50% av nypris på et år gamle pcer og er fortsatt milevis over hva de egentlig er verdt. Legg til at Multicom har en kundeservice som er god, en byggekvalitet det står respekt av og en design du ikke er flau over om 3 år. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Lenker til de eksemplene jeg kom med: http://www.multicom.no/Kunshan-P170S-17e3-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-32GBe-240GB-SSD-1TB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626960 http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00aw759&model_id=alienware-17&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1& Her ser du Alienware fra Dell sin side. Denne har nyere CPU, men den har fortsatt et langt svakere skjermkort, mindre ssd harddisk, mindre minne og kortere garanti. Endret 27. oktober 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Merkelig. Hadde en Gt70 som jeg overklokket og stresstestet etter over et år med bruk, godt innenfor rammene av hva som er godkjent. Tydelig vet du ikke hva du snakker om. Kjøp multicom så betaler du ikke for design for 13 åringer. Edit: og til din iNfo, Gt70 på full viftefres er et sant helvete av lyd. Mye pga en god kjøleløsning. Vil du ha en bærbar med lavt støynivå? Kjøp et nettbrett. Å pakke inn et godt skjermkort i en liten pakke krever vifter som går fort, da bråker de. Throttling = overoppheting, siden du åpenbart må ha det inn med teskje. GT70 bruker enkeltvifte for GPU/CPU, de som designet den kjøleløsningen må ha drukket tresprit i forkant. Ser for meg at dette blir endret neste generasjon. Kjøleløsningene til ASUS/Alienware er langt bedre og mer stillegående enn den clevo (multicom,i fall du ikke visste hvem som produserer rammene for de fleste datamaskinene deres) og MSI bruker. MSI på sin side har i det minste ordentlige skjermer i de fleste modellene sine. Asus sine chimei panel ser helt grønnjævlige ut takket være produsenter som har lagt mer vekt på antirefleks enn på bildekvalitet. Clevo/Multicom modellene skjønner jeg forsåvidt ikke bæret av kjøleløsningen til. Viftene kan gå fra musestille til hårføner selv ved idling. Ser ut som at det viftestyringen setter alt til 100% når det når en viss temperatur. Notebookcheck nevnte rundt 50db/a ved full fres, det er helt idiotisk. Selv Xotic/Sager som lever av å selge maskinene, sier at "støynivået kunne vært bedre" Endret 27. oktober 2013 av Lilac1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå