BRDP Skrevet 22. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2013 Hello everyone:)I am expressing artifacts with my Asus Gtx Titan card:(The situation is that in far cry 3 i am getting artifacts if you have played the game in the tree and bushes that is behind the bad guy when you can for the first time control your character in the distance flashes between black and green 30 fps in the game btw, the card are running stock settings no change in volt, core speed or the memory.The target temp for the card is 80cI have re-installed the driver 331.58 a couple times, tested with an older driver version and just 3 days ago i did blow out the computer with compressed air.I also have problem with the battlefield 4 game where the artifacts are popping up in the buildings and signs i the distance and the signs, same things flashes black and back to colors it should be.In Heaven Benchmark 4.0 the card runs at 1202 mhz or the core and 3000mhz on the memory is this normal?Those two game i have mention are so awesome games, and therefor even bigger disappointments when they are getting artifacts so If anyone has any clue about what is going on in my system i will be so happy to hear them:)Thanks for all the help and information i can get:)Hardware specs if it matters:Intel i5 2500K OC 4.5Ghz Temps; idle 25-30, Load 45-65CAsus Gtx TitanAsus p8p67 deluxeCorsair vengeance 1600mhz 8x2Corsair AX850Regards Lord-BooZe Sorry for engelsk tekst skreiv den først på overclock.net så derfor måtte jeg det å så er jeg for lat til å skrive alt på nytt men håper dere kan hjelpe meg med denne saken. Takk for om dere har noe tips til meg. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2013 I am expressing artifacts with my Asus Gtx Titan card:( Du uttrykker gjenstander med ditt Titan? In Heaven Benchmark 4.0 the card runs at 1202 mhz or the core and 3000mhz on the memory is this normal? Er du helt sikker på at du ikke har overklokket kortet? Stock-frekvensen er 837MHz Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 23. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2013 Det klokker seg vel opp pga den boost greia. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2013 Det klokker seg vel opp pga den boost greia. http://www.hardware.no/artikler/nvidia-geforce-gtx-titan-sli/117145 Boost-frekvens 876MHz Samsvarer med: http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-titan/specifications Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Den frekvensen som Heaven oppgir tror jeg ikke er så mye å bry seg om. Den påstår at mine Gigabyte Titan kjører med 1250 MHz, men det er nok ren løgn da EVGA PrecisionX og MSI Afterburner oppgir 1080 MHz som maks. Boosten klokker den kun opp til 875 MHz med stock vbios. 3000 MHz på minnet er stock, så det er ikke noe galt med det. Har du Vsync på eller? Endret 23. oktober 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2013 Hey igjen Jeg har ikke overklokket gpuen noe det står på 837 mhz når jeg ikke belaster den, men som dere kanskje vet så er jo GPU-Boost 2.0 basert på at kortet klokker seg selv opp når det får muligheten til det uten intil den treffer tempratur punktet på 80 grader og det er da den hopper opp på max core mhz på 1202mhz som er det vanelig i vertfall. Så nei jeg har ikke klokket den noe eller tuklet med oppsettet til kortet på noen måte. tidligere har jeg bare klokket den opp med ør små endringer også. ikke endret volt og bare 10+ på minne og kjerne hastigheten. Til Chavalito så nei jeg har ikke v-sync på når jeg spiller spillet til dbass sorry var en smule trødt når jeg skrev dette her så sorry feil stavingen Lenke til kommentar
dbass Skrevet 24. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2013 Hey igjen Jeg har ikke overklokket gpuen noe det står på 837 mhz når jeg ikke belaster den, men som dere kanskje vet så er jo GPU-Boost 2.0 basert på at kortet klokker seg selv opp når det får muligheten til det uten intil den treffer tempratur punktet på 80 grader og det er da den hopper opp på max core mhz på 1202mhz som er det vanelig i vertfall. Boost-frekvensen er fortsatt ikke mer enn 876MHz. Og kortet setter i gang boost når det begynner å nærme seg 100% load, og kortet ikke er 80 grader. Fra 837 til 876 MHz er kanskje ikke allverdens økning, men det holder, og det største problemet med å kunne øke mer er i hovedsak strømforbruk og temperatur. Jeg tviler enormt på at kortet går opp til sinnsyke 1202MHz, men som Chavalito sier, så kan det være programmet rapporterer feil Det høres mest ut som at kortet ditt er defekt, men det kan også være at selve kabelen og/eller skjermen kan være problemet. Er problemet eksisterende med andre drivere? Står det rapportert noe på nvidia sitt fora? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå