Gå til innhold

[Løst] Hjelp til oppgradering av gamer-PC

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her!
Jeg lagger litt når jeg spiller og trenger hjelp til oppgradering av maskinen. Bygger selv men følger ikke lenger med på HW, så kjenner ikke til markedet.

Maskinen skal primært brukes til World of Warcraft.
Maskinen skal ikke overklokkes.
Har ingen preferanser i forhold til AMD eller Intel.
Budsjett: Har egnetlig ikke noe, men ønsker å slippe så billig unna som mulig. Ser for meg et midt på treet prosjekt, men er åpen for forslag ift. bruk og hva jeg har av deler fra før.
Ønsker å benytte det jeg har av kabinett (full tower), skjerm, tastatur, mus etc.

Dersom det lar seg gjøre og det er penger å spare kunne jeg også tenkt meg å gjenbruke noen av komponentene listet opp under (kjøpt 2009):

Prossessor: Intel Core i7-920 Quad 2.66GHz (S1366, 8MB cache, 4.8GT/s, 45nm)
Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5870 1GB Skjermkort( PCIe 2.0, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, DX11)
RAM: 12GB (OCZ Gold XTC 6GB 1600MHz DDR3 KIT 2048MB x 3, CL 8-8-8-24, Triple Channel)
Hovedkort: Asus P6T Deluxe (X58 V2 S-1366 ATX, DDR3, 3xPCIe 16x, SLI & CrossfireX)
Strømforsyning: Corsair HX 1000W ATX (EPS, 12xSATA, 6xPCIe, 80+, Modulær)

Jeg vil uansett bytte ut eksisterende OS disk med en SSD.

Edit: Har jeg eventuelt en weakest link som jeg kan bytte ut og vil gi markant ytelsesforbedring? Som for eksempel skjermkortet?

Endret av espen00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et nytt skjermkort er strengt tatt det eneste du trenger i tillegg til SSD.

Takk for svar!

Har du forslag på produkt som passer inn i oppsettet? Så jeg ikke kjøper for dårlig eller for bra i forhold til resten mener jeg. Gjerne både skjermkort og OS disk.

Lenke til kommentar

Enig med nytt grafikkort og SSD.

Kan være greit å slenge på en overklokk på CPU'en din også, vet ikke om du bruker standard Intel kjøler? Da kan du evt se på en 3.parts kjøler som er mer stillegående og gir bedre kjøling.

GTX 770 og Samsung EVO serien på SSD kan være en fin greie.

Lenke til kommentar

Enig med nytt grafikkort og SSD.

Kan være greit å slenge på en overklokk på CPU'en din også, vet ikke om du bruker standard Intel kjøler? Da kan du evt se på en 3.parts kjøler som er mer stillegående og gir bedre kjøling.

GTX 770 og Samsung EVO serien på SSD kan være en fin greie.

Jeg har en Noctua NH-U12P kjøler på CPUen. Er maaange år siden jeg klokket sist, og da hadde jeg vannkjøling. Er litt usikker på hvilke muligheter som ligger i hovedkortet også. Kan sjekke litt mer men er stuck på jobb ut kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...