JaySpearing Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Heisann! Jeg går bare rett på sak her: Jeg hater faget norsk! Går vg2 studiespesialiserende med valgfagene Fysikk 1, R1, Geofag 1 og Kjemi 1. Ligger på rundt karakteren 5 i alle disse fagene. Problemet mitt er at norsk vil komme til å dra meg ned i snitt. Før har vi blitt bedømt etter å skrive tekster. Har klart å berge meg der til en 5er. I år tester de mye mer på kunnskap om diverse nørron litteratur osv.. Klarer ikke å følge med i timene pga. at det er så utrolig uinterresant og uviktig for videre deler i livet. (f.eks studier). Nå i morgen har jeg en prøve, og er helt blank. Vet så vidt hva det er hva vi holder på med. Orker ikke åpne boka, og om jeg orker senere i kveld blir den sikkert lukket igjen etter 5-10 minutter. Tipper at jeg vil ende på karakteren 2 eller 3 om jeg er heldig. Dette ser ikke pent ut på karakterkortet og lurer derfor på om dere har noen tips til "snarveier" eller ideer til hvordan jeg kan forbedre karakteren min til en sikker 4er. Jeg vet godt at jeg må begynne å følge med i timene, men det kommer jeg ikke til å klare. Mvh bekymret 2. klassing. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Så du vet at du ikke kommer til å følge med i timene og heller ikke kommer til å åpne boken, hva er det du forentventer da? At en magisk enhjørning dukker opp foran døren din? Skjerp deg og slutt å være lat. Endret 22. oktober 2013 av Vannlinjen 3 Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Heisann! Jeg går bare rett på sak her: Jeg hater faget norsk! Går vg2 studiespesialiserende med valgfagene Fysikk 1, R1, Geofag 1 og Kjemi 1. Ligger på rundt karakteren 5 i alle disse fagene. Problemet mitt er at norsk vil komme til å dra meg ned i snitt. Før har vi blitt bedømt etter å skrive tekster. Har klart å berge meg der til en 5er. I år tester de mye mer på kunnskap om diverse nørron litteratur osv.. Klarer ikke å følge med i timene pga. at det er så utrolig uinterresant og uviktig for videre deler i livet. (f.eks studier). Nå i morgen har jeg en prøve, og er helt blank. Vet så vidt hva det er hva vi holder på med. Orker ikke åpne boka, og om jeg orker senere i kveld blir den sikkert lukket igjen etter 5-10 minutter. Tipper at jeg vil ende på karakteren 2 eller 3 om jeg er heldig. Dette ser ikke pent ut på karakterkortet og lurer derfor på om dere har noen tips til "snarveier" eller ideer til hvordan jeg kan forbedre karakteren min til en sikker 4er. Jeg vet godt at jeg må begynne å følge med i timene, men det kommer jeg ikke til å klare. Mvh bekymret 2. klassing. Hehe, jeg vet hvordan du har det. Norsk er et ufattelig kjedelig og tørt fag. Ser at du går i andreklassen, så du trenger ikke å tenke på hvilke karakterer du får på diverse ting i norsken. Dette kommer IKKE på vitnemålet. Du bør forresten gjøre det nogenlunde godt, da dette bedrer forholdet mellom deg og norsklærer. Jeg fulgte ikke med i første og andre og delvis ikke tredje. Gjorde en liten innsats i tredje og gikk ut med 6 i muntlig, 5 i skriftlig sidemål og bokmål. Alt er mulig Ikke ta det som en sorg at du får en dårlig karakter i ANDREKLASSEN Endret 22. oktober 2013 av Potissimus Lenke til kommentar
JaySpearing Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Hehe, jeg vet hvordan du har det. Norsk er et ufattelig kjedelig og tørt fag. Ser at du går i andreklassen, så du trenger ikke å tenke på hvilke karakterer du får på diverse ting i norsken. Dette kommer IKKE på vitnemålet. Du bør forresten gjøre det nogenlunde godt, da dette bedrer forholdet mellom deg og norsklærer. Jeg fulgte ikke med i første og andre og delvis ikke tredje. Gjorde en liten innsats i tredje og gikk ut med 6 i muntlig, 5 i skriftlig sidemål og bokmål. Alt er mulig Ikke ta det som en sorg at du får en dårlig karakter i ANDREKLASSEN Vet at det er helt ubetydelig for vitnemålet, men er nettopp det med læreren jeg tenker på og jeg blir nesten litt småflau av å gjøre det så dårlig. Menmen, får vel begynne å gjøre litt norsklekser, følge med litt i timene og øve til prøver neste år så kanskje jeg vil få en ok karakter. Hvilke norsk karakterer hadde du på 2.året? Jeg hadde selv 5 i norsk sidemål skriftlig, 4 hovedmål og 5 muntlig på 1. året. (Noe som vil gå drastisk ned i år.) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Du må bare lide deg gjennom det, som så mange andre før deg. Det er ikke lett å få en god karakter i norsk. Slik er det bare, dessverre. Selv fikk jeg 5 i snitt da jeg gikk ut av videregående. Jeg har én 3-er på vitnemålet og den er i norsk hovedmål. Jeg har inntrykk av at norsk trekker ned snittet til de fleste, så du kan jo trøste deg med at de andre søkerne har det samme handikappet da du skal konkurrere om studieplass. Lenke til kommentar
Potissimus Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Vet at det er helt ubetydelig for vitnemålet, men er nettopp det med læreren jeg tenker på og jeg blir nesten litt småflau av å gjøre det så dårlig. Menmen, får vel begynne å gjøre litt norsklekser, følge med litt i timene og øve til prøver neste år så kanskje jeg vil få en ok karakter. Hvilke norsk karakterer hadde du på 2.året? Jeg hadde selv 5 i norsk sidemål skriftlig, 4 hovedmål og 5 muntlig på 1. året. (Noe som vil gå drastisk ned i år.) Andreåret gikk jeg ut 4 i samtlige grener Ytterligere motivasjon: Kom opp i norsk muntlig i vår, og gikk ut fra lokalet med sekser. Pensum lærte jeg meg på 48 timer. Alt er mulig Endret 22. oktober 2013 av Potissimus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Går også vg2 studie og føler virkelig med deg, men tviler på det finnes noen andre måter enn å faktisk lese og pugge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå