hula Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Kabinett Cpu Hovedkort Minne Skjerm, tastatur, mus, skjermkort, cd-rom/brenner, harddisk og diskettstasjon har jeg Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Minnet du har valgt passer ikke sammen med hovedkortet. Hovedkortet ditt støtter ikke RD minne. Se heller på DDR-SDRAM. Dette er et bra og rimelig alternativ hvis du ikke skal overklokkke. Skal du overklokke bør du gå for eksempelvis denne eller kanskje denne. Avhengig av hvor mye du vil bruke og hvor mye du har tenkt å klokke. Når det gjelder CPU bør du gå for en som støtter 800 FSB, som denne eller denne. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jepp, kjøp en 2,4C 800 mhz og skall du klokke den bør du kjøpe 4000 eller 4200 ram brikker Lenke til kommentar
hula Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 tusen takk for veldig fine svar har dere noen kommentar på hovedkortet? burde jeg gå for andre? om jeg ønsket et hovedkort som støttet RD-minne, hvilket skulle jeg da ha valgt? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 tusen takk for veldig fine svar har dere noen kommentar på hovedkortet? burde jeg gå for andre? om jeg ønsket et hovedkort som støttet RD-minne, hvilket skulle jeg da ha valgt? Ser etter samme type hovedkort, de er sjeldne og dyre Dessuten er RD-RAM hovedkortene ikke nye, og har derfor ikke state-of-the-art teknologi Derfor skal jeg selge mitt, og kjøpe DDR. Det er billigere, og er bedre i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
hula Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Ok, da er det ddr-minne som er mest aktuelt. Apropos overklokking; hva tror dere jeg kan presse maskinen opp til om jeg kjøper en 2,4C 800 mhz og 4000/4200 ram brikker? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 varierer fra cpu til cpu men med luftkjøling 3,0-3,3 med vann 3,3-3,6 kjører selv en på 3,5 Lenke til kommentar
hula Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 Hvilket oppsett (som kan matche det ovenfor) ville dere valgt om jeg skulle ha gått for AMD? (edit) Satte opp et forslag: Kabinett Hovedkort CPU Minne Jeg lot pris være en forholdsvis høy prioritet. Hvordan høres det ut? Lenke til kommentar
hula Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Ingen kommentar på mitt forslag til et tilsvarende oppsett med AMD? Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Kabinett er ok.. Hovedkortet er sånn midt på treet. Jeg har hatt trøbbel med 2 slike kort.. (Nettverkskortet virka ikke, fikk retur på begge). Prosessoren ville jeg kjøpt som vanlig, ikke "Boxed", og legge noen hundrelapper i ei bra vifte. Minnet er også helt greitt. Husk å kjøpe 2 minnebrikker da hovedkortet støtter Dual-channel DDR. Mvh, Thomas. Edit: Skriveleifer. Lenke til kommentar
hula Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 ok, tror du det går greit med denne vifta og et slikt minne? Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg ville byttet ut det MSI kortet med Abit NF7-s, og kjøpt 1*512 TwinMos m/winbond, så kan du kjøpe enda en 512 brikke hvis du får behov for det. Når det gjelder vifte kan jeg anbefale Cooler Master Aero 7+ som er veldig stille med mindre du putter den på fullt Lenke til kommentar
hula Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Takk for tipset. Hva er winbond forresten? Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 De lager chippene på TwinMos brikker Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei Hula. Winbond er en kontrollerchip som sitter integrert på minnebrikken. Den styrer timing, refresh o.l. på minnebrikken. Dette kan som regel gi bedre stabilitet. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
hula Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg ser ingen grunn til at du bør kalle deg Data-n00b, Thomas Takk for all hjelp og tips, folkens. Flott forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå