Gå til innhold

Hjelp til kjøp av RAM til LGA1150 HK


Knopfix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare arrestere deg litt her. CL9 og CL10 er ikke optimal cycle for 2133 brikker. Om disse fantes leverer de dårligere enn CL11 som er mer optimalt.

I en situasjon hvor en brikke er TESTET for kjøring på 2133 MHz og CL9 med den aktuelle prossesor, så ser jeg ikke hvorfor CL 11 skulle være bedre. Det strider mot all fornuft, så da må du komme med noe backup for dette.

Lenke til kommentar

 

Har ikke vært så mye tid til å kikke men jeg sliter med å finne noen bedre alternativer enn Coolermaster HAF XM i farta. Leste en test hvor det ble nevnt at viftene er svært stillegående, det er er veldig bra.

Litt uvant med det røde lyset foran men det kan slåes av, eller jeg kanskje til og med kan venne meg til det :-)

 

Har sett litt mer på MSI kortet. synes det oser av kvalitet over hele fjøla.

Har testet autoklokking ved hjelp av knappen på hovedkortet, den velger da å kjøre på 4,0Ghz ut fra sine beregninger.

Kult med appen på telefonen hvor man kan styre og monitorere maskinen også :-)

Lenke til kommentar

Alltid en overgangsperiode når man bytter kabinett, tar tid å "akseptere" ! Konservative undertegnede skal over på Win7 etter mange herrens år med XP pro, kvier meg veldig, selv om jeg har win7 på lap-top'n min. Vet det går bra...jeg var like negativ da jeg til slutt måtte gi slipp på win2000, heheh...

 

Ja, det er som jeg sa...byggkvaliteten og komponentene er utmerket på MSI's hovedkort. Har hatt flere på rad her, aldri noe tull. Og som du sier, appene som følger med er som oftest bra.

 

Jeg ligger jo litt etter deg i løypa...hentet prosessor, kjøler, SSD og PSU på posten idag. Resten dukker opp etter hvert, alt nytt from the ground up.

Lenke til kommentar

 

Synes Win 7 er et greit OS. Men er totalt sjokkert over menyene til Win 8, fatter ikke at menyene er satt opp slik det er gjort. Han installert Win 8.1 på den nye maskinen. Har ennå ikke satt meg inn i forskjellen på 8 og 8.1, men oppdaget at nettverksdriverene på den medfølgende CD'n til MSI bare fungerte på 8, men ikke 8.1.

Hadde MSI på begynnelsen av 2000 en gang, etter det har det bare vært Asus.

Da har du noe å glede deg til da, så får jeg se om nytt kabinett bestilles i kveld :-)

Lenke til kommentar

Vifta blåser mot baksiden av kabinettet, ikke mot kabinettdøra som på bildet. Har fått coolmaster kabinettet og montert inn delene. Der var godt å få god plass med kablene gjemt. Merker veldig stor forskjell på støynivå fra forrige kabinett. Viftene høres knapt. Alle kabinettvifter er koblet til hovedkortet.

Lenke til kommentar

Så du mener at det blir feil at viften står slik den gjør nå og flytter luften ut på baksiden av kabinettet medstrøms med luften som kommer fra front ?

Kan jo se for meg at det er bedre å plassere viften på motsatt side av kjøleribbene slik at viften blåser igjennom ribbene og ut bak.

 

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Nettopp, det var slik jeg hadde tenkt meg det...at vifta blåste gjennom kjøleren og mot uttaksvifta bakerst. Akkurat nå lurer jeg litt på om jeg skal installere en valgfri vifte i bunnen av kabinettet. Vet ikke helt om jeg trenger det med 20 cm inntaksvifter både i fronten og i døra. Lekkert kabinett, faktisk.

 

Hentet siste delene i dag (bortsett fra skjermkortet som ikke er utkommet ennå), så nå må jeg vel snart ta mot til meg og begynne å mekke...har litt kalde føtter ;-)

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar

 

Gikk dessverre litt fort i svingene da jeg monterte, men regner med at jeg kan klare å flytte på fjærene som holder den fast til tross for at alt er montert :)

 

Jeg kjøper nok et nytt skjermkort selv snart, men har ikke satt meg inn i hvilket. Ser for meg et til rundt 2K som er stillegående. Kan eventuelt modifisere viften.

Har et Radeon 6970 som bråker veldig, kanskje ingen ide å kjøre det gamle kortet i Crossfire nå ?

Lenke til kommentar

Nei, å kjøre CFX med de kortene er nesten en fornæmelse mot den nye maskinen din :-) Neida, et bra kort...men hvis du skal oppgradere burde du jo ihvertfall opp i et 3GB kort. Og da blir nok 2000 litt lite, for du burde etter min mening opp på GTX 780 eller noe tilsvarende (f.eks. Radeon 280X).

 

Går selv over til Nvidia nå etter mange år med Radeon-kort, så er litt spent. Bytter fordi jeg syns Nvidia for tiden vinner når det gjelder ytelse i forhold til støy og varme. Men Radeon 290X blir nok et bra kort når bare partnerne får fritt leide med aftermarket kjølere. Og fordi jeg langt foretrekker ett superkort fremfor 2 middels kort med mulige SLI/CFX problemer.

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar

 

Er ikke veldig oppdatert på HW for tiden, men hvis kravet for å kjøre tilfredstillende ligger oppe hos GTX780 serien så får jeg jo prøve skrape i sammen til et.

Er det et spesielt kort i GTX780 serien en bør gå for ? Prøver å presse ned prisen så langt det lar seg gjøre, men vil tross alt ha et oppegående system når jeg først slår.

Vil heller ikke ha et skjermkort som høres ut som et jetfly :-)

Bra jeg får noen tips av oppdaterte folk :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...