Knopfix Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Jeg tolker 180mm høyde som retning mot kabinettdøra fra flaten på hovedkortet ? Edit : Noctua er 165mm Endret 14. november 2013 av Knopfix Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Javel...men da burde jo Noctua'n i prinsipp ha gått inn i det gamle kabinettet, som bare er 4mm smalere enn A60 ? Det kan vel ikke være så stor forskjell på hvordan hovedkortet sitter ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Enig i at det høres rart ut. Hovedkortet jeg har nå er bygd på skrufester med litt høyde på, i tillegg er det dobbelt vegg på motsatt side av kabinettdøra. Det er en plate som kan taes av der også. Kanskje det er grunnen ? Endret 14. november 2013 av Knopfix Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Kan jo alltids sjekke med Thermaltake support men jeg har ikke funnet kabinettet i noen norske nettbutikker ennå. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Nei, tror det kan bli vanskelig å få tak i, ingen som har det lenger. Det kommer jo stadig nye ting, og da blir andre produkter dyttet ut. Mye mulig TT kan gi svar, hvis de har testet akkurat dette hovedkortet med akkurat den kjøleren i akkurat det kabinettet. Endret 14. november 2013 av SilverShaded Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Sukk, det skal ikke være lett. Kanskje jeg skal gå for Chasern. Har du lest mye om dette kabinettet ? Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Nei, det skal ikke være lett, og særlig ikke når du skal holde deg til midi-tower. De er som regel ikke skapt for store kjøler-løsninger. Chaser ser bra ut, syns jeg....har nok sine mangler, som alle andre. Fordelen er ekstra bredde, og det ser ut til å ha bra praktiske løsninger. Ingen docking, imidlertid, hvis du bruker det. Et vettug review her. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Takk for hjelpen :-) Leste litt om kabinettet i går og synes det virker greit. God plass til å være et mid. Bestilte det derfor i går. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Du er rask på labben :-) Håper dette blir bra nå da, så ikke mormor blir helt idiot-erklært, heheheh Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 15. november 2013 Forfatter Del Skrevet 15. november 2013 Tror ikke det er helt skivebom etter hva jeg har lest. Man finner nok alltids noe bedre men jeg tror dette vil fungere fint til mitt bruk :-) Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Hmm, bestilte kabinettet fra Multicom torsdags kveld pga. at de hadde det på lager og ikke fjernlager. Bestilte fra dem til tross for høyere pris for å få det fort men det er ennå ikke sendt. Vurderer å avbestille så jeg ser litt på flere kabinett over helgen. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Tilbud på superweekend fra Komplett på dette kabinettet : http://www.komplett.no/cooler-master-cosmos-se-midi-tower/794474#!tab:tests Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Det ser ut som et godt alternativ, fin bredde og alt...superweekend er bra :! Har akkurat fått av gårde min (nest) siste bestilling selv. Nå mangler bare skjermkort. Og der sier fornuften en ting, og lysten sier noe annet.. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Ja, sikler på nytt skjermkort selv og har samme problemet :-) Har lest litt på testene til overnevnte kabinett men finner lite om støy. Coolermaster er et anerkjent merke så vidt jeg har skjønt ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Sånn, da er orderen fra Multicom avbestilt :-) Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Ja, CM er et "entusiast-merke". Jeg har tittet litt og finner ikke hverken lyd- eller temperatur-tester. Derimot en del klager på at sidepanelene er dårlige og at folk ikke får inn vannkjøling (vet ikke om dette kan overføres til Noctua'n). Så kanskje ikke et kabinett jeg ville kjøpt...jeg liker skikkelige tester og sammenligninger ! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Ja, burde vært noen grundigere tester. Det sto maksimum 175 mm CPU kjøler så det burde gå, dessuten er det mye bredere enn det som ble bestilt fra Multicom. Vannavkjøling er lite aktuelt på nåværende tidspunkt. Kabinettet har et veldig fint design men jeg har jo fortsatt helgen på meg. Endret 16. november 2013 av Knopfix Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg pusler litt med dette her, og det kabinettet du har i kikkerten nå er litt større enn det du begynte med :-) Faktisk er det 57 høyt, 52.4 langt og 26.4 bredt, og da er vi nesten på full tower, vel ? Det jeg har bestilt er 58.6 x 55.2 x 25.4, og det er full size. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Ja, syntes jeg så i noen av testene at det nesten var full tower. Fant tilfeldgivis en test på det hos hw.no. Bakdelen i testen er at det ikke er godt støydempet, synd :-( http://www.hardware.no/artikler/cooler-master-cosmos-ii/112845 Edit : Ser ikke ut til å være nøyaktig samme kabinett, blingsa litt Endret 16. november 2013 av Knopfix Lenke til kommentar
okosakdkd Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Ellers har Komplett stort sett bare Corsair og Kingston, og ingen av disse kan levere en 2133MHz brikke med CL-9...ikke 10 engang. Da må du ned på standard 1600MHz. Må bare arrestere deg litt her. CL9 og CL10 er ikke optimal cycle for 2133 brikker. Endret 16. november 2013 av ronaldst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå