Gå til innhold

Hjelp til kjøp av RAM til LGA1150 HK


Knopfix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det lenge siden siste dykk i kabinettet.

Mener det er et Antec 900 kabinett, PSU er av type Corsair om jeg ikke husker feil, plenty med Watt å ta av. GPU er heller ikke akkurat nytt.

Ellers kjøres det et RAID0 oppsett med SSD'r på et LSI Megaraid 9260i kort. SSDn er ikke av nyeste modell heller. Nettverket mitt består av Cisco ruter og switch. Arbeider med Cisco til dagelig så det ble et naturlig valg. Har også en server som kjører MS2012 med et LSI Megaraid 9260 8i kort. Her kjørers snurrediskene med RAID10 og en SSD som cashing(joda litt nerd). Her er det krypterte forbindelser med SFTP og SSL som gjelder. Delene fra min gamle desktop blir viet til en oppgradering av serveren. Når det gjelder overklokking er jeg lite erfaren så en guide som passer til mitt nye oppsett ville vært fint å ha.

Lenke til kommentar

Hehe...jobber mqan med det, blir man jo litt nerd...bare moro det ! Alle vi data-nerder har vel våre egne idiosynkrasier.

Så du regner med å overklokke ? Etter hva jef ser rundt omkring er det mer knotete med Haswell enn med Sandy Bridge og Ivy Bridge. Og garantert mer knotete enn det er når jeg tukler med min gamle Core2 Duo. Men 4770K kjører stabilt opp til ca. 4.3GHz, men den blir uforholdsmessig varm fortere enn forventet. I tillegg virker det som den krever uforholdsmessig mye mer kjøling enn tidligere prosessorer for senke temp med X antall grader. Vel vel, jeg kommer ihvertfall til å holde meg på stock lenge til jeg kjenner prosessoren godt nok.

 

Edit : En bra guide her.

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk delene i går. Maskinen er nå montert og i drift. Tok meg ikke bryet å sjekke størrelsen på Noctua vifta da jeg ikke kunne forestille meg at den var så stor. Resultatet er at jeg ikke får igjen kabinettdøra :-)

Installasjonen har ellers gått smertefritt, men trenger et nytt kabinett.

Her er det en stor jungel av utvalg så jeg tar gjerne i mot forslag. Ser for meg et stilrent kabinett med vindu på siden.

Har forstått det slik at man kan få full kontroll over alle vifter i kabinettet med MSI HK så kabinettet bør kobles slik. At det er stillegående og ikke veier for mye og er bygd av aluminium skader ikke, men prisen bør ikke overstige 1500 kr.

Må vel kanskje over til Tower for å få plass til Noctua ?

 

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Ja, lurte litt på det der...Nine Hundred er jo ikke så stort, og det er smalt, ikke en gang 20-21 cm.

Var det mye om å gjøre, eller ? Har tenkt meg et Thermaltake Armor Revo og det er en del større. Det er ikke Full Tower, men 25.4 dypt og 58.6 høyt...så håper det skal holde. Er vel ikke noe for deg, antar jeg...litt mer ekstremt. Men jeg har hatt mitt Thermaltake Tsunami Dream i en del år nå nå og er veldig fornøyd med det.

 

Har ikke fått sendt min siste bestilling enda, jeg...Deal får ikke surret seg til å fikse mail-addressen min...arrrgh. Vel, det tar den tiden det tar ... ;-)

 

Ellers er maskinen bra ?

Lenke til kommentar

 

Antec nine hundred er tungt å jobbe med ja. Har lenge vurdert nytt kabinett pga. det. Det samler seg også ekstremt mye støv i det. Det var kanskje bare snakk ca 2 cm, men det er også en vifte på innsiden av sideplaten som kan gjøre at det utgjør mer

Kabinettet du linker til det ser jo ikke værst ut, greit med docking også.

Maskinen fungerer utmerket. Er veldig fornøyd så langt. Har akkurat fått opp systemet. Markant raskere forskjell på boot var det første jeg la merke til. BIOS har også blitt en del annerledes siden sist jeg oppgraderte.

Får prøve å pløye litt gjennom Internet for å se hva som dukker opp av kabinetter. Håper jeg finner et før det blir for langt ute på natta. Ellers blir det zombie tilstander på jobb :-)

Lenke til kommentar

Kabinettet er vel det jeg faktisk har brukt mest tid på, viktig å finne den riktige balansen mellom kjøling og støy. Men mulighetene er jo mange ! Tenkte først på et NZXT Phantom 630, men det er så sabla digert igjen. Og enda mer ekstremt...og litt mye plastic-fantastic. Men et veldig bra kabinett.

 

Hvis du finner noe du liker, kan du sjekke om det ligger i lista på Anandtech's testbenk. Der kan man direkte sammenligne komponenter ut fra deres tester. Veldig fiffig :-)

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg går for dette : http://www.dustinhome.no/product/5010657495/fractal-design-define-r4-titanium-window/ da jeg helst ikke vil ha et monsterkabinett pga. plass.

2,6 cm større plass i bredde og i tillegg til at det er dypere og støydempet.Ser at det har gjort det bra i HW.no test.

Noen innvendinger ?

 

Edit : Finnes også i hvit, eller hva synes dere om Titan designet ?

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Vet at det er mange her som liker det kabinettet. De har ve til og med sin egen klubb her på forumet.

Som sagt, jeg benytter meg litt av Anandtech-benken, og det imponerer ikke der, hverken på temperatur eller støy eller kabling. Og lite verktøy-frie løsninger.

Jeg ville ikke hatt det (av overnnevnte årsaker), men det er en annen sak. Kan være riktig for deg allikevel.

Lenke til kommentar

 

Har kikket en del på Thermaltake. Siden jeg skal holde meg til mid tower blir begrensningene på de fleste bredden pga. CPU kjøleren. Thermaltake oppgir heldigvis maksimum størrelse på CPU kjøler i spesifikasjonene.

 

Har funnet et kabinett fra Thermaltake som ser greit ut men spørsmålet er om det er tilgjengelig i Norge.

 

Thermaltake Armor A60: http://www.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00001633

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...