Gå til innhold

Microsoft / Cisco sertifiseringer i Norge

fnatten

Anbefalte innlegg

Jeg ser flere som har gode jobber har en eller flere sertifiseringer. Når jeg søker opp dette, har jeg problemer med å finne steder i Norge som tilbyr.

Er det noe man får på universitet?

Har jobbet i en "lengre periode" (2-2,5 år) med noe som har minimalt med yrket jeg vil ha å gjøre, og begynner å få veldig lyst til å gå videre veien jeg vil.

Planen er bachelor i IT, om jeg vil lengre enn det kommer får jeg se ann når jeg kommer så langt. Men må først ta opp noen fag for å forbedre karakter, slik at jeg kommer inn på universitet i det hele tatt.

Evt. mulig læreplass, så fagbrev er nok til å få en god jobb. Men såvidt jeg ser på stillingsannonser er bachelor ikke dumt å ta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produktspesifikke sertifiseringer tar man via et sertifiseringssenter ala GlobalKnowledge eller Glasspaper. En sertifiseringstest er typisk 2 timer lang og har 50-100 spørsmål, hvor et spørsmål ofte er multiple choice. Alle kan ta sertifiseringer, det er bare en kostnad tilknyttet selve testen. En test koster vel rundt 2000,- å gjennomføre.

Hvordan man tilegner seg kunnskapen for å bestå en slik test derimot er litt forskjellig. Noen går skoler som har et løp som er lagt opp for å ta sertifiseringer, andre leser på egen hånd, og noen drar på kurs eller bootcamps. Googler man "CCNA training" får man sikkert nok av hjelp til å starte på egen hånd.

I dag er ikke sertifiseringer så veldig verdifulle med mindre de er bundlet med erfaring. Man kan braindumpe seg til CCIE også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...