jonlem Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Har fått utbedret en lekkasje (forsikringssak) mellom to bad, og det er gjort en del både rørlegger- tømrer- og elektrikerarbeid. Det er altså ikke "hele badet pussa opp", men enkelte rørdeler og noe himling/listverk/gulv som er utbedret og fikset. I disse tider er det så mye snakk om dokumentasjon, og jeg sliter litt med å finne fram i jungelen av forskrifter og ikke minst meninger, om TEK10, FDV, osv osv. Så; noen som vet hva jeg bør forvente/forlange her? Det er en entreprenør (byggmester) som har stått for jobben, og jeg regner med det er disse som får oppgjøret til slutt. Kan jeg kreve ekstra dokumentasjon på absolutt alt som er gjort, eller er en faktura/ei kvittering dugelig for seinere bruk? Er egentlig "alt papirarbeidet" viktig? Ønsker jo å sørge for å ha alt på plass i tilfelle noe skjer seinere, men ser ikke helt poenget med å mase og kjase om papirer som uansett vil være verdiløse om ting skulle skje seinere. Tar gjerne input her Endret 22. oktober 2013 av jonlem Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ved etterspørsel kan du får samsvarserklæring av elektrikeren i hvert fall. Dette er garantipapiret fra elektroinstallatøren. Installatøren har krav om å arkivere denne i 10(?) år. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 http://www.dsb.no/no/Ansvarsomrader/EL-sikkerhet/Lavspenningsanlegg1/5-sikre---for-standard-boligdokumentasjon/ Usikker på de andre fagområdene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå