fnatten Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hva om ikke "gamere" er frekke, men du heller tar deg nær av alt som er? Det er vanlig å prate mye drit, både i og utenfor spill. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hva om ikke "gamere" er frekke, men du heller tar deg nær av alt som er? Det er vanlig å prate mye drit, både i og utenfor spill. Det er helt klart vanlig, men alt annet enn en god ting for det. Alt man ikke ville sagt til en fremmed ansikt til ansikt bør heller ikke sies over chat. Selv i de heftigste krangler jeg har hatt med folk ber jeg dem ikke gå å dø eller snakker dritt om moren deres. Folkeskikk gjelder overalt. Man aner svært lite om personen på andre siden, og kan umulig vite hvordan tilsynelatende "vanlige" fornærmelser kan påvirke. 2 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det er helt klart vanlig, men alt annet enn en god ting for det. Alt man ikke ville sagt til en fremmed ansikt til ansikt bør heller ikke sies over chat. Selv i de heftigste krangler jeg har hatt med folk ber jeg dem ikke gå å dø eller snakker dritt om moren deres. Folkeskikk gjelder overalt. Man aner svært lite om personen på andre siden, og kan umulig vite hvordan tilsynelatende "vanlige" fornærmelser kan påvirke. Har ikke merket noe prat om folks mødre i spillene jeg spiller, men ting som "føkk deg di balle", "jævla pungrotte" "gå å brenn" og liknende er bare gøy. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Har ikke merket noe prat om folks mødre i spillene jeg spiller, men ting som "føkk deg di balle", "jævla pungrotte" "gå å brenn" og liknende er bare gøy. Det kommer nok veldig an på hvem man spiller med og tonen ellers i spillet. Det er en grunn til at temaet kommer opp såpass ofte. edit:leif Endret 24. oktober 2013 av XmasB Lenke til kommentar
KingKevin Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Fordi gamere stort sett er fjortisgutter, og fjortisgutter kommer alltid til å være fjortisgutter. Har ikke noe med om de spiller dataspill eller ikke. En undersøkelse utført av firmaet NDP slår fast at gjennomsnittsgameren er 32 år gammel. (Kilde: Multiplayer.no) Lenke til kommentar
CWH Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 En undersøkelse utført av firmaet NDP slår fast at gjennomsnittsgameren er 32 år gammel. (Kilde: Multiplayer.no) Du mente Multigamer.no http://www.multigamer.no/artikkel/hvor_gammel_er_gjennomsnittsgameren Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2013 ting som "føkk deg di balle", "jævla pungrotte" "gå å brenn" og liknende er bare gøy. du snakker ikke for alle her i verden! du er ikke andre og jeg er ikke deg. jeg synes ikke det er gøyt 4 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 du snakker ikke for alle her i verden! du er ikke andre og jeg er ikke deg. jeg synes ikke det er gøyt Nei, jeg prater for meg. Burde ikke trenge å legge til "imo" eller "mener nå jeg" når jeg sier ting. Jeg skriver det, det er det jeg mener og/eller synes. At du ikke er enig er vel ditt problem. Lenke til kommentar
Radford Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Nei, jeg prater for meg. Burde ikke trenge å legge til "imo" eller "mener nå jeg" når jeg sier ting. Jeg skriver det, det er det jeg mener og/eller synes. At du ikke er enig er vel ditt problem. At dette er din mening er da innlysende, tviler på at "SonicDragon" faktisk trodde du mente du snakket på "alles" vegne. Uansett så er dette noe av problemet, om man kan kalle det det. Folk lirer av seg banneord og driver med generell drittslenging i hytt og pine, hvis de på den andre enden tar seg nær av det så er det jo ikke ditt problem. Å ha det moro på andres bekostning er ikke noe bedre online enn det er i virkeligheten. Fair enough, jeg skal ikke moralisere så fryktelig mye her, men man må kunne forvente at folk online eller ikke bruker de små grå mer enn det. Mye tyder på generelt korte eller ikke-eksisterende sosiale antenner, eller kanskje det rett og slett er så enkelt som at folk skrur de av når man blir anynom på nettet. 1 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 At dette er din mening er da innlysende, tviler på at "SonicDragon" faktisk trodde du mente du snakket på "alles" vegne. Uansett så er dette noe av problemet, om man kan kalle det det. Folk lirer av seg banneord og driver med generell drittslenging i hytt og pine, hvis de på den andre enden tar seg nær av det så er det jo ikke ditt problem. Å ha det moro på andres bekostning er ikke noe bedre online enn det er i virkeligheten. Fair enough, jeg skal ikke moralisere så fryktelig mye her, men man må kunne forvente at folk online eller ikke bruker de små grå mer enn det. Mye tyder på generelt korte eller ikke-eksisterende sosiale antenner, eller kanskje det rett og slett er så enkelt som at folk skrur de av når man blir anynom på nettet. Det burde kanskje nevnes at alle jeg prater med mens jeg spiller er på en privat hostet teamspeak server og jeg kjenner alle til en viss grad iallefall. Lenke til kommentar
Radford Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Det burde kanskje nevnes at alle jeg prater med mens jeg spiller er på en privat hostet teamspeak server og jeg kjenner alle til en viss grad iallefall. I så fall vil jeg påstå at utsagnet: Har ikke merket noe prat om folks mødre i spillene jeg spiller, men ting som "føkk deg di balle", "jævla pungrotte" "gå å brenn" og liknende er bare gøy. Har lik null relevanse for denne tråden om omstendighetene er slik du beskriver, denne tråden handler vel om folk som ikke har noen kjennskap til hverandre på forhånd. Det du snakker om blir noe helt annet. Endret 24. oktober 2013 av Radford 1 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 I så fall vil jeg påstå at utsagnet: Har lik null relevanse for denne tråden om omstendighetene er slik du beskriver, denne tråden handler vel om folk som har ingen kjennskap til hverandre på forhånd. Det du snakker om blir noe helt annet. Jeg sier ikke at du nødvendigvis har feil, men det er slik jeg prater, med kompiser, mens vi spiller. Lenke til kommentar
Radford Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg sier ikke at du nødvendigvis har feil, men det er slik jeg prater, med kompiser, mens vi spiller. Det vil jeg tro gjelder de aller fleste, så lenge man ikke oppfører seg på samme måte i omgivelser hvor alle er fremmede. Lenke til kommentar
Syter Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Årsaken til overdriving av aggressiv oppførsel er som regel usikkerhet. Kombiner det med anledningene for og tilgjengeligheten av konsekvenser av usosial oppførsel. Så er det gjerne slik at (jeg tror) det er en liten overfraksjon av mennesker som ikke lykkes sosialt som trives godt i spillverdenen. Det hjelper ikke på. 2 Lenke til kommentar
medlem-318254 Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Ikke glem gnåling om at noen camper, for eksempel i Call of Duty 4 osv. (Hørte iallfall mye om det da jeg spilte det for noen år siden med kompiser) Men folk får tenke som de vil, er ikke verdt å bli provosert av nedverdige kommentarer, da er det bedre å gjøre noe annet og la dem spre dumheten sin i fred. Iallfall sånn sett jeg tenker på slike situasjoner. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 kommenterte nettopp en film av AngryJoe hvor han er misfornøyd med PC versjonen av Batman Origins pga bugs, glitches og slikt. Jeg kommenterte med "this is why i left pc-gaming" gjett om jeg fikk drittsnakk tilbake og anklagelser for å ha "ment at konsoller er bedre" selv om jeg bare ga en subjektiv mening. jaja kvelden skal nå bli gøy Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Nå er jeg ikke sikkert på hvem AngryJoe er, eller hva slags folk som ser på han. Men PC-Gamere (Inkludert meg) har vel alle en slags overbevisning om at PC-Spilling er ekstremt mye bedre enn konsoll. Men det vil jo alltid koke ned til personlig preferanser. Men begge sidene har vel alltid vært svært opptatt av å rekruttere folk over til deres leir, litt sånn som Jehovas Vitner. Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Årsaken til overdriving av aggressiv oppførsel er som regel usikkerhet. Kombiner det med anledningene for og tilgjengeligheten av konsekvenser av usosial oppførsel. Så er det gjerne slik at (jeg tror) det er en liten overfraksjon av mennesker som ikke lykkes sosialt som trives godt i spillverdenen. Det hjelper ikke på. Det der er et godt poeng. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 kommenterte nettopp en film av AngryJoe hvor han er misfornøyd med PC versjonen av Batman Origins pga bugs, glitches og slikt. Jeg kommenterte med "this is why i left pc-gaming" gjett om jeg fikk drittsnakk tilbake og anklagelser for å ha "ment at konsoller er bedre" selv om jeg bare ga en subjektiv mening. jaja kvelden skal nå bli gøy Noe annet kan vel ikke vært forventet? Jeg gamer primært på pc. Har også en PS3, men den samler bare støv for det meste. Det siste jeg spilte på den var The Last of Us, som en slags siste hilsen til konsollen. Før det var det Far Cry 3 og Dishonored. Speiselt Far Cry 3 hadde noen bugs, et par ganger frøs karakterer i løse luften, og teksturer så helt #¤¤%ig ut. Ingen av de imponerer nevneverdig hva grafikk angår, sammenlignet med pc'en. Det er ikke bare den lave oppløsningen, men kanskje spesielt mangelen på antialiasing. Jeg har hatt mange gode opplevelser på konsoll, men det har lenge vært på tide med en ny generasjon. Nå kommer snart den nye generasjonen, men den er allerede forbigått av pc'en. Det blir nok en PS4 etterhvert også, for en konsoll har sine fordeler. Men kjøper man en del spill er ikke den lave prisen for konsollen sammenlignet med en pc egentlig en av dem, da spill til pc gjerne koster betydelig mindre. Og jeg erfarer svært sjelden problemer med spillene på pc sammenlignet med konsoll. Tror faktisk jeg har vært mere plaget på konsoll om jeg inkluderer tiden jeg har brukt på Skyrim på PS3... Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 En undersøkelse utført av firmaet NDP slår fast at gjennomsnittsgameren er 32 år gammel. (Kilde: Multiplayer.no) Du må gjerne tro det, men bare fordi det er mange eldre som spiller, slik at gjennomsnittsalderen blir høy så er det en enorm overvekt av fjortiser som spiller spill. Vil også tippe at mobil og facebook-spill er tatt med i en sånn undersøkelse. Mange gutter er forøvrig fjortiser ganske langt opp i tenårene og vel så det. Hvis du hadde vært 32 år gammel selv, og sett hvor mange i din omgangskrets som spiller, så hadde du sett at man nesten skulle tro at badminton var like populært. Det var fler som spilte da jeg var fjortis på nittitallet enn som spiller når de er på min alder nå. (Om jeg tar bort mobilspill) Med tanke på hvor big business spill er nå så sier det mye om eksplosjonen av spilling hos fjortiser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå