SonicDragon Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Hvorfor er så mange gamere så raske til å svare frekt, være fornærmende mot spillere som ikke er like flinke som dem, har annen konsoll og slikt? waz das sheize bro! Det virker som om: 1: Alt er en konkurranse for dem 2: De tror de er noe (arroganse)3: De er drama-queens Og ikke lat som du ikke har lagt merke til det , fordi det vet jeg du har med mindre du ble født i går. Dette merkes som regel online. Påstandene mine er basert på flere dager tilbringt med vennene mine, online på spill til PS3, PC og på spillrelaterte YouTube filmer. Der kryr det av ord som "kuksuger" og "motherfucker" og for hva? Fordi noen tapte en kamp, eller for at en noob vant over en veteran som viser seg å være dårlig taper osv Endret 22. oktober 2013 av SonicDragon 6 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Tror ikke andelen slike er så høy som det virker som, men dessverre er det de som roper høyest og styggest som vi oftest hører. 4 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Folk er tøffe i kjeften på nett fordi de kan si omtrent hva som helst uten konsekvenser. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Saft Suse Skrevet 22. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg syns Penny Arcade summerte det opp ganske så enkelt tilbake i 2004: 28 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Kommer sikkert litt an på hvilke spill det er snakk om også. Enkelte spill og spillserier tiltrekker seg jo en betydelig andel umodne tenåringer som tror de er verdensmestere i alt. Det fører naturlig nok med seg en del umodent språk og drittslenging. Kombiner dette med internett og anonymitet, så har du suksessoppskriften. Så, jeg tror ikke det er GAMERE som er frekke, men umodne folk som gjemmer seg bak en anonym tilværelse. Disse kan finnes i de fleste miljøer, men er nok mer fremtredende på enkelte områder. Endret 22. oktober 2013 av Nevnarion 6 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 De gangene jeg flamer folk er det bare for å kødde, er sikkert sånn med de fleste Lenke til kommentar
Populært innlegg SonicDragon Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2013 De gangene jeg flamer folk er det bare for å kødde, er sikkert sånn med de fleste det er ikke morsomt når de ikke kjenner deg og ikke skjønner kødden 25 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Trolig fordi de vet det ikke vil bli tatt seriøst av den de sier det til. Bruker ironi og kødder nesten hele tiden jeg. De som kjenner meg har ingen problemer med det, mens andre kan se på meg som litt på kanten. Lenke til kommentar
Populært innlegg duppsko Skrevet 22. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2013 De gangene jeg flamer folk er det bare for å kødde, er sikkert sånn med de fleste Er vel noe slik man hørte fra mobbere på skolen. "Var jo bare kødd dåååå". 43 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Sant skal sies, jeg har møtt flere frekke personer både på skolen/ jobb enn i spill. Pluss at der blir det mer "Personlig" da du ikke gjemmer deg bak et annet navn. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Mangel på normal oppdragelse ifra foreldre er rota til hvorfor dem er slik dem er. 3 Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Online spill har dessverre forandret seg fra den gangen man prøvde å hjelpe folk som ikke var like flinke til å bli en arena hvor en person som kanskje spiller spillet for første gang får høre at han suger balle, er totalt udugelig, en komplett idiot, burde legge fra seg spillet osv... Hadde alle sittet i samme rommet og spilt så hadde svært få turt å sagt dette til han eller hun som var dårlig, men pga av at ingen vet hvem du er så kan man nå være så frekk og stor i kjeften man vil. Uten at det har en konsekvens for seg selv. Har spilt online i mange år nå og har sett hvordan det har forandret seg. Det har alltid forekommet at folk er frekke på nett, men de siste årene så har det blitt mer og mer vanlig. Det kan sammenlignes med mobbing. Det er lett å si det er kødd, men for den personen som opplever dette så vil det ikke nødvendigvis føles som kødd. 3 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er nok fordi veldig mange av dem er barn, som ikke helt har lært seg hvordan de skal oppføre seg blant andre, spesielt i kompetitive situasjoner. Dette gjelder ikke bare anonyme spill over nett; som Magic- og Warhammer-spiller har jeg også opplevd forholdsvis mange dårligere tapere blant yngre spillere. For all del, alle er ikke sånn, men mange er. Jeg var sikkert ikke verdens enkleste å ha med å gjøre som tenåring selv. 1 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 husker jeg opplevde mye kødd på SoulCalibur 5 online Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Opplever en del ganger at folk blir frekke i f.eks WoW viss en healer/tank ikke gjør det så bra,kan skjønne at folk blir litt frustrerte viss det er snakk om en 90 HC,men ikke når det er snakk om f.eks level 15 - 20 dungeons.Det hjelper uansett ikke å bli rappkjefta,personen det er snakk om blir ikke automatisk bedre av den grunn.Ett eksempel igår i SFK:"Healer sucks","Leave healer or I'll leave"Begge var fra tanken etter 1 wipe og 1 nesten wipe.Det han ikke visste var at healern var en helt ny spiller,er ikke rart han ikke er verdensmester da. Endret 22. oktober 2013 av Malmern Lenke til kommentar
jihn Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Gamere er nok ikke noe frekkere en hva mannen i gata er. Jeg er glad for muligheten til å diskutere anonymt på nett, men på den andre siden så er det anonymiseringen og mangel på konsekvenser som gjør at sjikanen og hatet noen ganger tar helt av. Kommentarfeltet på DB/VG er jo til tider helt ute av balanse. Samme gjelder div andre nettfora. Personlig så syns jeg det er latterlig underholdende når noen starter å sende meldinger med hat og sjikane. Gjør det bare kjekkere å ta knekken på spilleren de neste rundene. Skulle ønske jeg kunne lagret på alt Ser dog at det er demotiverende for noen å spille videre hvis en er ny i et spill, og bare får slengt dritt i ansiktet av noen som gjemmer seg bak 'omgSUKmaCUCUMber97'. Vet ikke om det finnes noen gode måter å bekjempe dette på? Endret 22. oktober 2013 av jihn Lenke til kommentar
Geir44 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Har aldri spilt denne typen multiplayer-spill. Men det er vel som nevnt over her at de er barn og i tillegg ganske ufordragelige. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Etter eksemplene som nevnes for WoW, så vil jeg si det kommer av at folk rett og slett har mistet tolmodigheten ovenfor andre. Enten så er du ikke rask nok eller så er du ikke god nok for deres massive ego. De sitter og gjemmer seg forran pc skjermen og prøver å fyre opp andre slik at de skal få seg en god latter. Slik er det bare. Assholes will be assholes. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Fordi gamere stort sett er fjortisgutter, og fjortisgutter kommer alltid til å være fjortisgutter. Har ikke noe med om de spiller dataspill eller ikke. 1 Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hørtes ut som det er Natural Selection 2 folket her har spilt. Men de er ikke nødvendigvis så "slemme" som folk vil ha det til. Jada, du får beskjed om det om du ikke spiller bra nok, om du har en essensiell rolle som feks commander. Men om du spør folk (folk bruker faktisk mic i spillet), får du hjelp. Gjør du derimot ikke dette, og spiller noe dårlig, får du høre det ja. Men det er alltids gøy å gi inn i boksen, og bare gjøre masse drit fordi man føler for det. Enda det er stor sjanse for at de begynner å skyte på boksen/tvangs ejecter deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå