Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hei! Jeg har windows 7 ultimate på en 1TB disk men nå har jeg kjøpt en 120 gig SSD men jeg får ikke installert det på den istede når jeg bruker boot menu osv... Legger ved et bilde med feilmeldingen Takk! Mvh Tor Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Har du prøvd å trykke på "advanced" og formatere disken? Harddisker leveres ofte råformatert uten filsystem, og da er den rimelig ubrukelig for Windows. Husk også å aktivere AHCI i BIOS, ellers går du glipp av TRIM, NCQ og alle de andre fiffige nyvinningene på harddiskfronten siste årene Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Som han over også nevner, som du og kan se på bildet, så er harddisken ikke formatert og står som "unallocated space". Merk SSD linjen og trykk på "advanced", så formaterer du harddisken og gjør den til primary for Windows. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Ahhhh! Du hadde ikke giddi å linka meg en video med dette? sier meg veldig lite, hehe. høres nyttig ut men vet ikke hva jeg skal søke etter. Skal jeg installere windows 8 eller 7? har begge Har du prøvd å trykke på "advanced" og formatere disken? Harddisker leveres ofte råformatert uten filsystem, og da er den rimelig ubrukelig for Windows. Husk også å aktivere AHCI i BIOS, ellers går du glipp av TRIM, NCQ og alle de andre fiffige nyvinningene på harddiskfronten siste årene Som han over også nevner, som du og kan se på bildet, så er harddisken ikke formatert og står som "unallocated space". Merk SSD linjen og trykk på "advanced", så formaterer du harddisken og gjør den til primary for Windows. TAKK! Gjorde det lett forståelig Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Noe annet som er lurt er å fysisk koble fra 1TB disken når du installerer OS'et. Å ha flere disker tilkoblet , er å be om trøbbel. Det holder å nappe bort SATA kabelen. Når OS'et er ferdig installert kan du koble disken tilbake. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Noe annet som er lurt er å fysisk koble fra 1TB disken når du installerer OS'et. Å ha flere disker tilkoblet , er å be om trøbbel. Det holder å nappe bort SATA kabelen. Når OS'et er ferdig installert kan du koble disken tilbake. Takk! da prøver jeg det! Restarter PCN nå Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ahhhh! Du hadde ikke giddi å linka meg en video med dette? sier meg veldig lite, hehe. høres nyttig ut men vet ikke hva jeg skal søke etter. Skal jeg installere windows 8 eller 7? har begge TAKK! Gjorde det lett forståelig Null problem! Angående AHCI og diverse innstillinger, så må vi først få vite hvilket hovedkort du har, så skal vi nok klare å veilede deg gjennom det. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Har formatert innpå installasjonen der, men får fortsatt samme meldingen Som han over også nevner, som du og kan se på bildet, så er harddisken ikke formatert og står som "unallocated space". Merk SSD linjen og trykk på "advanced", så formaterer du harddisken og gjør den til primary for Windows. Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Fungerer ikke fortsatt samme problem Endret 22. oktober 2013 av Mrwax95 Lenke til kommentar
Christibru Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Prøv å bare a ha SSD'en å prøv igjen da Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 det jeg gjør Prøv å bare a ha SSD'en å prøv igjen da Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Da er det en mulighet at driverne til chipsettet til hovedkortet ikke ligger inne på Windows-distribusjonen. Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Da er det en mulighet at driverne til chipsettet til hovedkortet ikke ligger inne på Windows-distribusjonen. Hvilket hovedkort har du? P7P55D-E PRO Heter det! Finner du ut av dette så hadde jeg vert evig takknemmelig !Fikk den for 2 uker siden ! Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Prøv; 1) Fjern evt unødvendige USB dingser som er koblet til, eller; 2) Prøv å merk partisjonen -> advanced -> delete -> "refresh". Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Har du kjøpt det kortet brukt ? Det er minst 3 år gammel. Husk å ikke koble SSD'en til Marvell porten som er grå. Unngå også de sorte. Bruk de blå som "bare" er 3 Gb/s Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Guide: Opprette en partisjon manuelt i Windows 7 installasjonen Koble fra sata disken (den store 1TB)når du står i menyen der du skal velge disk, trykk på SHIFT + F10 Du får nå opp noe som heter CMD (svart vindu)I denne kan du skrive: diskpart og trykke enterHvis du nå venter slik 10 sek så kommer du inn på noe som heter DISKPART > Her skriver du følgende kommandoer og trykker enter etter hver: list disk Men denne får du opp alle tilkoblede disker (skal kun være én tilkoblet, nemelig SSD på 120gb) så skriver du: select disk 0 Det kan hende at din SSD står som nummer 1 FRA "LIST DISK" -- da skal du skrive 1 isteden for 0!! Du velger nå SSD-disken, det vil si at man skal jobbe med den. Det kan hende at din SSD står som nummer 1 FRA "LIST DISK" -- da skal du skrive 1 isteden for 0!! Her er noen kommandoer du skal skrive inn: select disk 0 clean create partition primary select partition 1 assign letter=c: active format exit ENTER ETTER HVER LINJE SKIFTPASS PÅ: HVIS 1TB DISKEN ER NUMMER 0 (den første fra LIST DISK) SÅ BLIR ALT SLETTET PÅ DEN Gratulerer, du har nå oppretet en partisjon manuelt med diskpart! Fra skriver meg alt ansvar for innhold som måtte bli borte... Endret 22. oktober 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Mrwax95 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Prøv; 1) Fjern evt unødvendige USB dingser som er koblet til, eller; 2) Prøv å merk partisjonen -> advanced -> delete -> "refresh". Har du kjøpt det kortet brukt ? Det er minst 3 år gammel. Husk å ikke koble SSD'en til Marvell porten som er grå. Unngå også de sorte. Bruk de blå som "bare" er 3 Gb/s Nei da var det nytt^^ står i blå Prøv; 1) Fjern evt unødvendige USB dingser som er koblet til, eller; 2) Prøv å merk partisjonen -> advanced -> delete -> "refresh". prøvd det også :/ Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Bra at den står i blå. Hvis du fremdeles får den feilmeldingen , og ikke får til å gjøre slik som Coldlce beskriver , kan du jo initialisere SSD'en i diskbehandling. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Slett alle partisjonene, ink Microsoft sin 100mb. Velg så den du vil installere OS'et på (SSD). Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Slett alle partisjonene, ink Microsoft sin 100mb. Velg så den du vil installere OS'et på (SSD). Han har ingen partisjoner, han vil nok heller ikke slette sin 1TB disk heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå