UriasX Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Hei. Er ny på dette med litt mer seriøse anlegg enn ferdige fra Logitech, men har nå etter diverse råd fra mer bevandrede kompiser dette på vei i posten som jeg fikk til en fin pris: 2xKEF Q500B Pioneer VSX-LX55 Det vil i første omgang bli et 2:0 oppsett, med planer om ekspansjon til 5:1 på et senere tidspunkt Fant bruksanvisningen til Pioneeren på nettet mens jeg venter på at de skal komme, og ser hvordan jeg skal få bi-ampet frontene: http://www.pioneer-latin.com/downloads/operating%20manual%20(vsx-lx55)-eng.pdf side 15. Ser at de oppgir konfigurasjonen for bi-amp i 5:1, altså fra front output til HIGH på høyttaler og fra surround back til LOW på høyttaler. Baksiden av høyttaler: Koblingene på receiver: Vil dette være forskjellig for en 2:0 konfigurasjon? Vil receiveren fikse det internt f.eks? Skal ut å kjøpe kabler så alt er klart til i morgen Mvh Håkon N Endret 23. oktober 2013 av UriasX Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Du får bare fikle og prøve litt hva som blir best og hvilket mål du har med prosjektet. Jeg ville ikke bi-ampet fordi da blir lyden veldig 2 veis. + at tekniske ting vedr delefilter og impedans gjør at lyden frekvenskurve kan endre seg. Sjekk heller om forsterker kan brokobles for økt effekt. Flotte høyttalere btw! Sjekk om forsterker kan Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Du får bare fikle og prøve litt hva som blir best og hvilket mål du har med prosjektet. Jeg ville ikke bi-ampet fordi da blir lyden veldig 2 veis. + at tekniske ting vedr delefilter og impedans gjør at lyden frekvenskurve kan endre seg. Sjekk heller om forsterker kan brokobles for økt effekt. Flotte høyttalere btw! Sjekk om forsterker kan Var innom HiFi klubben og kjøpte kabler i dag, høyttalere + receiver kommer i morgen. Eksperten deres hadde ingen problemer med å anbefale bi-amp. Har aldri hørt noen nevne problemene du snakker om her? Og både receiver og høyttalere er spesifisert at er klare til bi-amp. Takk for det, gleder meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå