Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows finner ikke høyttalerne mine

Anbefalte innlegg

Jeg har inntil nå ikke hatt noe problem med å få lyd ut av høyttalerne mine, men nå har plutselig Windows bestemt seg for at høyttalerne ikke er koblet til. Jeg har prøvd å installere lyd-driveren (Realtek HD Audio) på nytt to ganger uten hell. Jeg har også gått inn i mikseren og sjekket enheter, og der står ikke høyttalerne en gang. Når jeg går inn i Audio Devices står høyttalerne der, men at de ikke er koblet til. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Windows 7 Enterprise. Jeg har ikke gjort annet enn å installere den nyeste Realtek-driveren. Selv om jeg har minijacken koblet til i inntaket står det fortsatt at ingenting er plugget inn. Den eneste måten jeg kan få lyd på akkurat nå er å koble minijacken i headsetinntaket i skjermen.

Lenke til kommentar

Du gjør følgende

Gå til skrivebordet ditt nede på høyre side. La musepekeren stå i ro over høytaleren der, så vil du få opp ei melding med en gang, hvor det vil vise deg hva du har: Hos meg kommer det opp AMD HDMI Output 100 prosent.

Hvis du ikke har HDMI, så skal det ikke komme opp. Da må du gå på avspillingsenheter, dvs høyttalere og (Output) så velge egenskaper der. Så velger du bort HDMI til fordel for Realtek.
Da skal du få lyden tilbake.

BmOnline

Lenke til kommentar

Der står det BENQ2400HD og den er på 100%. Jeg har koblet inn en mikrofon i den røde jacken bak og den kommer ikke opp i systemet overhode. Jeg har også prøvd å installere Realtek-driverne på nytt og på nytt uten hell. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre for å få Windows til å registrere inngangene bak? (Akkurat nå bruker jeg faktisk hodetelefoninngangen på skjermen for å få lyd i høyttalerne.)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å endre avspillingsenhet?

Du finner lydinstillinger i kontrollpanel. Så må du finne rett enhet, og kanskje må du aktivere den (f.eks. min enhet var deaktivert når jeg først skulle bruke den). Deretter må du angi den som standard avspillingsenhet. Gjerne trykk Alt + Prt Scr for å ta bilde av vinduet, så kan vi fortelle deg hvilke av dem som er rett. Sjekk også at du har koblet til rett utgang (skal være grønn, med hodetelefonikon over).

Som sagt, enheten kan være deaktivert, noe som vil føre til at Windows ikke ser den.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Tok meg friheten til å laste opp bildet:

GVCtJeA.jpg

Hmm, enheten er ikke deaktivert ihvertfall... Er du helt sikker på at du har plugget i rett utgang? Har du prøvd å konfigurere den? Kan det være mulig at det er feil avspillingsenhet og at det ikke er utgangen i front av PC-en? Hvilket hovedkort har du? Har du prøvd å tatt en reboot? Noen feilmeldinger i enhetsbehandling?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Har prøvd utgangene både foran og bak. Har et Asus P9X79-hovdkort. Reboot har jeg også testet men det hjelper overhode ikke. Ingen feilmeldinger i enhetsbehandling heller. Men konfigurere den? Der datt jeg litt ut.. hvordan? I den egne softwarren som fulgte med driverne, Realtek Audio Manager, så går det ikke an å konfigurere de bakre utgangene heller.

Lenke til kommentar

Der står det BENQ2400HD og den er på 100%. Jeg har koblet inn en mikrofon i den røde jacken bak og den kommer ikke opp i systemet overhode. Jeg har også prøvd å installere Realtek-driverne på nytt og på nytt uten hell. Jeg vet virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre for å få Windows til å registrere inngangene bak? (Akkurat nå bruker jeg faktisk hodetelefoninngangen på skjermen for å få lyd i høyttalerne.)

Ja, jeg ser at du får opp BENQ- men mitt spm, har du HDMI på den skjermen?

Og har du koplet skjermen til HDMI på din pc?

Hvis du ikke har HDMI, så skal det du har komme opp. Da må du gå på avspillingsenheter, dvs høyttalere og (Output) så velge egenskaper der. Så velger du det du har.

Da skal du få lyden tilbake.

Om du ikke har vært å klusset med innstillingene på kontrollpanel/autokjør- så skal dine innstillinger på skrivebordet fungere. Og hvis du ikke har HDMI, så skal det stå realtek, f.eks. Øverst i rutevinduet vil det stå hvilken enhet som er i funksjon. Og nå snakker vi altså om avspilling. (Output) I og med at du har engelsk versj, så er properties =egenskaper.

I tilfelle rokkefeller- at det har virket normalt førut, så kan det være enkelt å ta en gjenoppretting, sette datoen tilbake til da det fungerte.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Kan du ta et bilde til hvor du ruller langt nok ned til at vi kan se hva som står på den nederste høyttaleren under de to digitale enhetene. Jeg har en mistanke om hva dette er, men jeg må se det bildet først.

Jeg er også interessert i å vite om du tar HDMI-signalet fra hovedkortet eller fra AMD-kortet.

Endret av aam01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...