sore Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hemmeligheten bak overklokking av Intels nye arkitektur ligger i volt-justeringen.Guide: Overklokking av Haswell (Ekstra) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det ser ut som piss/eplejuice i loopen :S 2 Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det ser ut som piss/eplejuice i loopen :S Er en del antikorrosjon/algedrepende midler som gjør at vannet veldig fort får den fargen for ikke å nevne at gjennomsiktige slanger av den litt billige sorten fort blir misfarget av lys/varme.. Noe jeg synes er en god grunn til å tilsette litt farge i vannet (og/eller bruke farget slange) :-) 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 "volt-justeringen"? Spenningskontroll, spenningsstyring eller spenningsjustering. Ellers feiende flott! 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Fin overklokkingsguide for de med akkurat den prosessoren. Men jeg skjønner ikke hvilke programmer dere får ytelseøkning = klokkefrekvensøkningen, slik overskriften hevder: Slik tynte vi 35 % mer ytelse ut av Haswell-prosessoren Jeg finner faktisk ikke ytelsetesting i det hele tatt. Bare omtale av klokkefrekvensen: Selv klarte vi å presse våre 4670K-modell opp til 4,7 GHz, som betyr en økning på knappe 35 prosent fra standardfrekvensen på 3,5 GHz. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Fin overklokkingsguide for de med akkurat den prosessoren. Men jeg skjønner ikke hvilke programmer dere får ytelseøkning = klokkefrekvensøkningen, slik overskriften hevder: Slik tynte vi 35 % mer ytelse ut av Haswell-prosessorenJeg finner faktisk ikke ytelsetesting i det hele tatt. Bare omtale av klokkefrekvensen: Selv klarte vi å presse våre 4670K-modell opp til 4,7 GHz, som betyr en økning på knappe 35 prosent fra standardfrekvensen på 3,5 GHz. Det har du helt rett i ? ytelse er ikke riktig ord å bruke. Jeg har tatt det ut av tittelen nå :-) 2 Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Helt super guide, takk skal dere ha Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 26. oktober 2013 Del Skrevet 26. oktober 2013 Skal jeg bare la voltage være manual når jeg har funnet en stabil klokk? Eller er det noen måte og fortsatt benytte seg av "strøm-sparing" slik at den ikke kjører på 1.32V 24/7. Vil tro idle temp går ned en del om dette er mulig. Lenke til kommentar
Zepton Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 hva heter det programmet dere bruker på det første bilde? Lenke til kommentar
Dupl3xxx Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 flott guide! Skulle gjerne sett samme "mal" på flere oppsett. Tenker da på noe AMD og kanskje SB, SB-E, IB og IB-E. I det minste tabellene med anbefalt max volt. Kan til tider være mer enn litt tungvindt å finnne alle maksimalt anbefalte verdier. Igjen, flott guide, med bra språk (ingen skrivefeil som jeg kunne se!? WOOT), god nivå på ordbruken med tanke på HW lesere's selvbildet, og hvem som kan trenge en slik guide. Om dette er det som EXTRA skal levere, er det fantastisk! Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 "Det er kun prosessorene med K i modellnavnet, 4670K og 4770K, som har fri multiplikator og dermed kan overklokkes nevneverdig." Hva med i7-4790K som jeg valgte? Har den ikke fri multiplikator også? Lenke til kommentar
sore Skrevet 22. august 2014 Forfatter Del Skrevet 22. august 2014 "Det er kun prosessorene med K i modellnavnet, 4670K og 4770K, som har fri multiplikator og dermed kan overklokkes nevneverdig." Hva med i7-4790K som jeg valgte? Har den ikke fri multiplikator også? Jo, men denne guiden ble skrevet før 4790K kom på markedet. Sørnes Lenke til kommentar
Lasse Nessøe Skrevet 22. august 2014 Del Skrevet 22. august 2014 "Det er kun prosessorene med K i modellnavnet, 4670K og 4770K, som har fri multiplikator og dermed kan overklokkes nevneverdig." Hva med i7-4790K som jeg valgte? Har den ikke fri multiplikator også? Jo, men denne guiden ble skrevet før 4790K kom på markedet. Sørnes Akkurat. Kom opp for meg som en ny ekstra sak. My bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå