DementedAlbino Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Tenker ta med min kjære på en langhelg nå i vinter, men aner ikke helt hvor. Ting hun vil sette pris på er jo muligheter for spa, manikyr, god mat og ikke minst shopping. Ellers er det greit om det er et fint sted der mat, opphold og shopping ikke koster en formue. Noen som har noen steder de vil anbefale som har direkterute i fra Bergen? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg ville også sagt mellomeuropa et eller annet sted. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Sjekket litt priser med hensyn til fly og hotell. Riga og Gdansk kommer jo ut som to ekstremt billige alternativer. Får jo både fly og hotell for halve prisen av fly til Praha. Nå vet jeg jo ekstremt lite om disse stedene, så mulig de er helt uaktuelle av andre grunner. Er der noen selskap som tilbyr rimelige billetter mellom Bergen-Tallin og Bergen-Praha? Endret 22. oktober 2013 av svortevik Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg anbefaler virkelig Gdansk hvis du vil få mye ut av turen uten at det skal koste all verden. Gamlebyen er vakker og gågatene er romantiske. Når jeg var der i sommer så var det nesten bare kjærestepar å se. Det er dessuten latterlig billig der, så da slipper du angsten når du skal spandere middagen på henne. Jeg brukte ikke mer enn ca. 3000-4000 kr til sammen for shopping, mat, leilighet og flybilletter. Og jeg shoppet mye, så jeg sier det igjen: Det er billig! Hvis dere skal bo på hotell, vil jeg anbefale Hotel Gdańsk. Det ligger like utenfor Gamlebyen, bare noen hundre meter unna Mariakirken. De tilbyr også massasjer og andre spabehandlinger der. Hotellet har i tillegg en veldig fin restaurant med gode priser. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Glimrende, nøyaktig hva jeg håpet å høre:-) Hvordan er shoppingmuligheter der, godt utvalg på merkeklær? I så fall, hvordan er prisnivået på den type klær? Endret 22. oktober 2013 av svortevik Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Gdansk er en fin by, men så ikke så velgig med shoppingmuligheter for annet enn små utsalg med rav-smykker i gamlebyen. Det er imidlertid en outlet i utkanten av byen som antagelig vil passe bedre, men det er ikke i gangavstand. Søndag er det digert loppemarked hvor man kan få kjøpt krigs- og kommunist-memorabilia. Endret 22. oktober 2013 av robertaas Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Søkte litt på Gdansk og ser der er flere store kjøpesentre en kort taxitur unna. Da tror jeg kanskje det blir Gdansk denne vinteren, så får vi prøve ett annet sted neste gang:-) Takk for hjelpen Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg bor for tiden i Warszawa. Klær, spesielt merkeklær er nok omtrent likt priset som i Norge, men noen steder kan du be om Tax-free for å spare litt. Det er i hovedsak levekostnadene som er svært rimelige i Polen. Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er gode shoppingmuligheter i Gdansk, det er bare en 15-20 minutters taxitur unna. Galeria Baltycka er et svært shoppingsenter med alle mulige klesbutikker. Prisnivået kommer helt an på butikken, men jeg vil si at det er relativt billig for klær i forhold til Norge. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det begynner å bli noen år siden jeg var i Praha, men jeg mener det er perfekt der rett før jul. Julemarked og god stemning, overkommelig prisnivå, etter min mening gode shoppingmuligheter (selv om det er enda bedre i Milano og denslags storbyer). Og ikke minst er det billig og bra kollektivtilbud der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Om noen skal reise i desember før det bli Tyskland eller lengere øst hvor de har fine julemarkeder. Praha er for eksempel vedig fint da. Var selv og shoppet litt klær i Wroclaw nå i helgen. Det var klart billigere enn i Norge. Fin by og akkurat nå er det sol og 20 grader der. Ville ikke hatt noen problemer med å anbefale noen en tur dit om de skal dra nå til helgen. Om shopping er det viktigste så er Lisboa med outleten Freeport sør for byen et sted mange vil klare å gå amokk. Var der i januar med 20 grader og tidlig møte med våren. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Siden vi er på flyttefot med de utgifter det medfører så hadde jeg håpet å få til billig reise og opphold. Jeg sjekket vilkårlige flydatoer til praha, og billigste da var 3500,- tur/retur, mens til gdansk var billigste 800 tur/retur for oss begge. Siden dette bare blir torsdag-søndag synes jeg 3500 for fly alene blir litt i dyreste laget. Skal sjekke opp Lisboa, takker for tips:-) Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Har også hørt mye positivt om Gdansk, uten at jeg har vært der selv. Et godt utgangspunkt er Avinors oversikt over direkteruter. http://www.avinor.no/lufthavn/bergen/direkteruter Vær obs på at ikke alle rutene flys hele året. De andre flyplassene har selvsagt tislvarende lister på Avinors sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå