Gå til innhold

NF7-S 2.0 200 Htz FSB

SissyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vist d er chipset du sikter til så er dette ikke nødvendig da det er beregnet til 400fsb. Mitt ligger på 25-29 grader og jeg kjører min xp2700+ på 11x200fsb

Har du ekstern sensor på NB du eller? System sensoren som er på hovedkortet er ikke Northbridge. Bare sånn til opplysning. Og sjansen for at tempen din er 25-29 grader på NB er omtrent lik 0 ved standar kjøling.

Lenke til kommentar

På mitt NF7 fjerna jeg orginalkjøleren med det samme jeg tok kortet ut av esken. Bruker en Zalman ZM-NB47J. Har dobbelradiator m/vifter i front og en ekstra 120mm i hekken så det det er god trekk i kassa.

Fungerer helt fint på 200MHz fsb. Orginalkjøleren gjør ihvertfall ikke noen dårligere jobb. Goopet var forresten lagt på ganske bra. Mulig det blir litt snaut ved ekstremklokking?

Lenke til kommentar
da er d mulig jeg tar feil, trodde d var chipset men uansett så er nf7-s v2.0 spesifisert til og klare 400fsb

Det er det ingen tvil om.. :D

På mitt NF7 fjerna jeg orginalkjøleren med det samme jeg tok kortet ut av esken. Bruker en Zalman ZM-NB47J. Har dobbelradiator m/vifter i front og en ekstra 120mm i hekken så det det er god trekk i kassa.

Fungerer helt fint på 200MHz fsb. Orginalkjøleren gjør ihvertfall ikke noen dårligere jobb. Goopet var forresten lagt på ganske bra. Mulig det blir litt snaut ved ekstremklokking?

Fjernet orginal kjøler? Syns nå ikke den bråker så mye akkurat.. Har vannkjøling jeg og. (Untatt på NB selvfølgelig..)

Lenke til kommentar
Sett vdimm på 2,7v for å være sikker og bruk settingene 2-2-2-6.

Det gjør jeg..

Har du BH-6 chips? Hvis han over deg igjen har CH-5 så er sjansen for en happy 2-2-2-6 desto lavere.

DrErling

Hmm.. det er jo sant.. Derfor øke vdimm til 2,7..

Kan jo kjøre 2-3-3-7 uten problemer hvertfall.

Og ja, jeg har BH-6.. Tror jeg nå hvertfall.. Lenge siden jeg sjekket, men jeg har hvert fall Winbond type bra chips.

Lenke til kommentar
Høres bra ut. Har klokket mitt nf7 til 195mHz, og var litt bekymret for kjøling på hovedkortet.

Har forresten twinmos 3200 m/winbound, og lurer på hva slags settings jeg bør ha på disse. Kjører optimal nå, som er 2,5 - 3 - 3 - 8. Går det an å kjøre hardere?

Det bør det.. kjører for øyeblikket mine TwinMos PC2700 2.5-3-3-7 på 404Mhz 2-2-2-5... så du bør klare bedre..

Lenke til kommentar

Sorry orak, jeg må nok motsi deg litt her :-)

Orginalkjøleren funker helt fint. Jeg brukte denne frem til jeg monterte vannblokk, og jeg kunne fint kjøre 240+fsb med den. 242 2-2-2-5(11) kjørte jeg primestabilt i over 12 timer. Max temp på chipset var ~45c

Når det gjelder brikker med BH6 chipper så er disse ganske vanlige på gode PC2700 brikker.. feks Corsair brukte disse i sin XMS3200 serie.

BH5 ja... hehe. Det er brikkene sine det. Selv så har jeg kjørt mine på DDR484 med timings 2-2-2-5 stabilt. Dette på 2.9v

Jeg vet faktisk ikke om noen bedre chipper man kan bruke på en AMD rig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...