Gå til innhold

Litt nysgjerrig ... ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Jeg synes de fleste fugler som flyr over deg, studerer deg meget nøye. De fleste har du jo direkte blikk-kontakt med. Det som også er typisk, og enestående i mange av dine fuglebilder i flukt, er at du får fanget de idet de flyr mot deg. Det vanligste, synes jeg å se, er sidepositur, eller fraflygning. Er imponert over bildene dine, kunnskapen din, din fantastiske interesse for andres bilder, og alle de flotte, informative kommentarene du har på egne og andres bilder. Forumet har virkelig blitt beriket etter du kom inn. All honnør til deg.

Mvh. Lisbeth.

PCMuus er også et utrolig bra innslag, og man gleder seg, og venter spent på "hans neste stunt" :D

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Jeg synes de fleste fugler som flyr over deg, studerer deg meget nøye. De fleste har du jo direkte blikk-kontakt med. Det som også er typisk, og enestående i mange av dine fuglebilder i flukt, er at du får fanget de idet de flyr mot deg. Det vanligste, synes jeg å se, er sidepositur, eller fraflygning. Er imponert over bildene dine, kunnskapen din, din fantastiske interesse for andres bilder, og alle de flotte, informative kommentarene du har på egne og andres bilder. Forumet har virkelig blitt beriket etter du kom inn. All honnør til deg.

Mvh. Lisbeth.

PCMuus er også et utrolig bra innslag, og man gleder seg, og venter spent på "hans neste stunt" :D

blir

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

Å fotografere fugler med "uryddig flygemønster" forfra i flukt, representerer en utfordring for autofokussystemet, som bare i beskjeden grad kan håndtere uforutsigbare bevegelsesendringer.

Å fotografere fugler i flukt "en face" krever tålmodighet, og det har jeg nok fått utdelt en stor porsjon av.

Å studere andres bilder og kommentere dem, og gjerne stille spørsmål, gir mulighet for læring.

Takk for ros, - det var i overkant mye ! :)

PC Muus er som vanlig geskjeftig, og hver gang jeg er ute av døra, er jeg spent på hva som venter når jeg kommer hjem.. :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Albert

Dette ble fantastisk bra !

Ikke lett å fange denne i flukt..er imponert :)

Terje .

Hei, Terje.

Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! :)

De flyr fort, disse småkråkene, og det merkes godt både i rygg og armer når kameraet har vært holdt i "klarposisjon" et par timers tid !

Men det er god trening i å utnytte de få sekundene som i beste fall er tilgjengelig ved fotografering.av fugler. :)

Foreløpig "spellær" jeg vel i 3. divisjon, men håper på opprykk på et senere tidspunkt :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...